12 – 16. čas – pod ručnom u nove zaokrete (12.10.2009. – 17.10.2009.)

W12-16Počeo sam da u pisanju zbrajam časove i tako kompenzujem ponavljanja i dosadnu ritmiku vežbanja. Nove radnje i zaključci naterali su me da se opet javim.

Kretanje pod ručnom

Od 12. časa počeli smo da vežbamo polazak pod ručnom. To je obnovilo i prilagođavanje  drugim specifičnostima uzbrdice. Opet smo simulirali scenario sa ispita. Na uzbrdici sledi komanda “isključite se iz saobraćaja”. Jadni polaznik (ja) dužan je da “odbroji” dva pogleda udesno, dâ desni migavac i stane sa strane. Rečeno mi je da to nikako ne znači penjanje na trotoar. Desni pokazivač pravca (migavac) ostaje uključen dok stojimo. Pri stajanju (obično u drugoj brzini) pritiska se kvačilo i kad kola stanu samo se malo pritisne radna (nožna) kočnica a potom povuče i ručna. Ne osećajući uzbrdicu, ja sam u početku posle pritiska na kvačilo malo jače stiskao radnu kočnicu, što je mene i mog učitelje dobro protreslo i rastreznilo. Potsećam da časovi, zbog prebukiranosti, uglavnom počinju u 6 časova.

Sledi komanda “uključite se u saobraćaj”. Prebacujem u prvu, otpuštam kvačilo i pritiskam papučicu za gas, pa kod promene zvuka motora odradim tri pogleda nalevo, isključim desni a uključim levi migavac i onda spustim ručnu. Kod kretanja mora se polako otpuštati kvačilo i pritiskati gas. Ugasiti migavac ručno. Nakon uključenja u saobraćaj nailazim na druge specifičnosti uzbrdice. Treba se dobro zaleteti (ubrzati) i brzo promeniti u drugu brzinu. Kvačilo se posle promene pušta brže jer se u protivnom motor gasi baš zbog uzbrdice. Da priznam, to mi se desilo ali samo jednom.

Pun polukružni okret

Stigli smo do jednog proširenja na putu gde sam dobio nalog da polako skrenem i posle određene “dubine ulaza“ smotam volan do kraja ulevo. Uspeo sam da se obuzdam i ne dajem jači gas kad god počenem da brzo radim rukama. Opet sam upozoravan da dobro odgledam poglede i dam migavac. Kod motanja volana skrenuta mi je pažnja (već treći put) da motam jednom rukom do kraja i preuzimam drugom rukom tek kada prva dođe dole. Uvek krenem u takve radnje okretanjem volana sa obe ruke i kratkim seckanjima ulevo – što ne valja. Istina, tako dolazi do ukrštanja ruku, što mi je na početku objašnjeno kao pogrešno. Moguće je da se ukrštanje odnosi samo na velika motanja volana.

Zaključci i prihvatanja

  1. Konačno sam prihvatio poglede kao deo koji samo zvuči (i pomalo izgleda) glupo.
  2. Na jačoj nizbrdici ne davati gas i “dežurati“ na radnoj kočnici.
  3. Kočiti kod skretanja (sa nizbrdice) i motati volan tako da vozilo posle toga ostane u odgovarajućoj traci.
  4. Skretati po zamišljenoj polukružnoj liniji i ne “seći“ raskrsnice.
  5. Na uzbrdici treba jačim gasom pripremati prenos u veću brzinu uz brže puštanje kvačila (sem kod polaska iz prve).
  6. U drugoj brzini stajati ili prelaziti preko ležećih policajaca.
  7. Iz prve brzine prelaziti direktno u drugu bez “svraćanja“ u ler.
  8. Na poligoni NIKAKVIH pametovanja i osećaja – samo slediti redosled poteza i pratiti repere.

Šta sam (otprilike) sanjao:

igranje-u-kolima

Srodne vesti

    Nisu nađene srodne vesti

Za ovaj tekst komentari su zakljuċeni.


Microsoft
Bizit

Twitter