5 velikih rizika u IT svetu

Džinovske kompanije poput Microsofta i Applea svakodnevno rizikuju plasirajući nove proizvode, nekada uspešno, nekada i ne. Mnogi uređaji bez kojih danas ne možemo da zamislimo jednu kompjutersku prodavnicu bili su kritikovani od strane stručnjaka kao besmisleni.

ipad_3Tako se na primer za iPad govorilo da će imati svega 800 korisnika, za 3G da će doneti milionski profit. Danas možemo da pratimo istoriju ovih proizvoda i kažemo da li se rizik isplatio ili ne.

Apple iPad
Kada je Apple plasirao svoj proizvod iPad dosta se polemisalo o tome za šta bi ovaj uređaj služio. CNet, američki, tehnološki portal predviđao je da će ovaj uređaj kupiti svega 800 ljudi. U Apple-u su pored svih kritika bili optimistični. Danas je iPad jedan od najprodavanijih uređaja u svetu i svakodnevno nanosi veliku štetu industriji PC računara.

Microsoft Xbox
Microsoft Xbox koštao je čak 3,7 milijardi dolara prema tvrdnjama portala Venturebeat. Microsoft dugo nije mogao da pokrije troškove plasiranja ovog proizvoda sve dok konačno nisu počeli da ostvaruju profit. Ipak ova konzola donela je više milionski profit kako kroz prodaju igara tako i kroz prodaju same konzole.

Heavy Rain
Jadna od najskupljih igara upravo je Heavy Rain. Igra je izašla 2010 godine ekskluzivno za Play Station 3. Izrada ove igre kao i promocija koštala je Sony Computer Entertainment preko 40 miliona dolara. Ipak je ovo daleko manja cena od najskuplje igre GTA V koja je koštala čak 137 miliona dolara. Igra je pored kritika prodata u više od 2 miliona kopija. Dobila je nagradu za igru godine i kako stoje stvari rizik se isplatio.

Da se svaki rizik ne isplati, pokazuju i neki “promašaji”

3G
1998. godine Evropski parlament odlučio je da sve zemlje članice moraju omogućiti uvođenje treće generacije mobilne telefonije do 2002. godine. Engleska je za uvođenje 3G-a izdvojila 22,5 milijardi funti, Nemačka 30 milijardi. Gotovo je bilo sigurno da će se ova investicija isplatiti međutim ipak nije došlo do toga.

Microsoft Kin
2010. godine Microsoft je počeo sa promoocijom svoja dva nova mobilna telefona Kin1 i Kin2. Telefoni su bili namenjeni tinejdžerima. Cena je iznosila 50 dolara za Kin1 i 100 dolara za Kin2. Microsoft je nakon 48 dana obustavio promociju ovih telefona i zaustavio proizvodnju rekavši da hoće da se fokusira na unapređenje Windows Phone 7. Ova dva proizvoda koštala su Microsoft milione dolara. Cena telefona je spuštena i u prodaji su dok traju zalihe.

Izvor: TechRadar
Autor: Jelena Đorđević

Za ovaj tekst komentari su zakljuċeni.


Microsoft
Bizit
Excel kuhinjica

Twitter