Računari i Galaksija

8 Google Analytics izveštaja koje svaki CEO treba da zna

Podaci koje Google Analytics pruža su od izuzetne vrednosti za razvoj biznisa. Ipak, obzirom da podataka ima mnogo, teško je videti šta je važno a šta ne. Kako da znamo koji su podaci najbitniji?

Google analytics izveštaji za direktoreOsim osnovnih podataka o saobraćaju na sajtu, ponekad je teško da se razdvoji ono na šta bi trebalo obratiti posebnu pažnju od izveštaja koje bi mogli ingorisati. Nije jednostavno proceniti koji izveštaji pružaju pravi, strateški uvid u efektivnost vaših digitalnih napora.

Još ako izveštaji nisu dobro segmentirani, ne samo da vam neće biti od koristi nego mogu biti i štetni tako što će vas navesti na pogrešne odluke.

I tako, zbog ogromnog izbora i opterećujuće količine podataka, većina se opredeli da sve to batali i fokusira se na osnovne cifre o saobraćaju.

Nemojte i vi. Ima osnovnih izveštaja u GA koju su lako dostupni i pružaju tačne i vredne informacije o vašim mušterijama, organizaciji i sajtovima.

Ova lista od osam izveštaja nije konačna i treba je prilagođavati u zavisnosti od vaše strategije i ciljeva, ali sigurno će direktorima pružiti čvrstu osnovu da razumeju kako napreduje njihov posao.

Google analytics izveštaj Email dugme za slanje izveštaja

Slede ključni Google Analytics izveštaji koje svaki CEO treba da čita. Svaki od ovih izveštaja može da se lako, klikom na “Email” dugme u navigiaciji, pretvori u nedeljni izveštaj koji će ključne podatke svakih sedam dana slati direktno u vaš inbox.

 

1. Behavioral Reporting (Ponašanje posetioca)

Google analytics izveštaj Behavioral Reporting (Ponašanje posetioca)

Šta je to: Ovaj izveštaj pruža uvid u odnos između novih posetilaca i onih koji se ponovo vraćaju (new vs returning). Zajedno sa podacima o učestalosti i “skorosti” (frequency and recency), podaci su veoma korisni da bi se razumelo koji postioci se vraćaju na sajt da nešto kupe, prijave se ili pročitaju.

Zašto je važan: Često gledamo na saobraćaj koji su ostvarili novi posetioci. To je važno ako smo fokusirani na rast sajta ali najčešće su posetioci koji se vraćaju oni koji pokreću konverzije i treba negovati njih i ulagati u kanale koji ih dovlače na sajt.

Gde se nalazi: Audence -> Behavior (Publika -> Ponašanje)

 

2. Mobile (Mobilni uređaji)

Google analytics izveštaj Mobile (Mobilni uređaji)

Šta je to: Ovaj izveštaj je baš to što mu ime kaže. On pokazuje podatke o saobraćaju ostvarenom mobilnim uređajima (telefoni i tableti) i tipovima uređaja sa kojima se pristupa sajtu. Takođe pokazuje i podatke za desktop posete teko da lako možete da uporedite ove dve vrste poseta i kako su angažovani korisnici desktop a kako mobilnih uređaja.

Zašto je važan: Razumevanje korisnika koji posećuju sajt sa mobilnih uređaja važnije je sada nego ikad. Google je skoro izjavio da gotovo 50% svih pretraga dolazi sa mobilnih uređaja. Ovaj izveštaj može pomoći da razumete koliko dobro vaša kompanija odnosno sajt odgovara potrebama ove brzo rastuće publike.

Gde se nalazi: Audience -> Mobile -> Overview (Publika -> Mobilni uređaji -> Pregled)

 

3. Acquisition – All Traffic (Akvizicija – Celokupan saobraćaj)

Google analytics izveštaj Acquisition – All Traffic (Akvizicija – Celokupan saobraćaj)

Šta je to: Akvizicija za sav saobraćaj pokazuje koji kanali donose posetu sajtu. Ciljevi (goals) mogu biti uključeni u izveštaj da bi se videlo koji kanal donosi konverziju a ne samo saobraćaj.

Zašto je važan: Pomoću njega je lako otkriti da li posete koje dolaze sa određenih kanala rastu ili opadaju s vremenom. Dobro je uporediti podatke za ovaj izveštaj sa prošlom godinom ili prošlim mesecom da bi se videlo odakle publika dolazi i da li su marketinški napori za određeni kanal (društvene mreže, email marketing, baneri i sl.) urodili plodom ili ih treba menjati i doređivati.

Gde se nalazi: Acquisition -> All Trafic (Akvizicija -> Celokupan saobraćaj)

 

4. Organic Keywords (Organske ključne reči)

Google analytics izveštaj Organic Keywords (Organske ključne reči)

Šta je to: Kada se pre nekoliko godina Google opredelio da koristi enkriptovan protokol (https) za pretragu, podaci o ključnim rečima u Google Analytics su postali potpuno beskorisni. Ogromna većina (preko 85%) ključnih reči sada spada pod kategoriju “not provided”, što znači da su ti korisnici tražili preko sigurne veze i da ne možemo videti tačno koja ključna reč nam donosi posete. Ipak, možemo videti zbirno koliko ima poseta preko pretrage što nam daje sliku učinkovitosti tog kanala.

Zašto je važan: Dobar, stalan saobraćaj koji dolazi od pretrage (pre svega Google Search) je još uvek jako važan deo uspeha na netu. Izveštaj pokazuje trendove saobraćaja za određeni vremenski period i može biti kombinovan sa podacima o konverziji. Ukoliko nema saobraćaja za termine koji su nam bitni, vreme je da ozbiljnije radimo na optimizaciji za pretraživače (SEO).

Gde se nalazi: Acquisition -> Campaigns -> Organic Keywords (Akvizicija -> Kampanje -> Organske ključne reči)

 

5. Behavior Flow (Tok ponašanja)

Google analytics izveštaj Behavior Flow (Tok ponašanja)

Šta je to: Ovaj vizuelni izveštaj prikazuje navigaciju posetilaca kroz sajt. Jasno se vidi koje stranice su posećene i koje pružaju neometan promet poseta a na kojim posetioci otpadaju sa sajta.

Zašto je važan: Zato što ne morate da nagađate koja strana donosi konverziju i posete a koja predstavlja prepreku. Sve je jasno grafički predstavljeno u ovom izveštaju.

Gde se nalazi: Behavior -> Behavior Flow (Ponašanje -> Tok ponašanja)

 

6. Landing Pages (Odredišne stranice)

Google analytics izveštaj Landing Pages (Odredišne stranice)

Šta je to: Ovaj izveštaj pokazuje kako korisnici ulaze na sajt. Tačnije, koja strana na sajtu je ulazna i sa kojih kanala dolaze. Napredna segmentacija omogućava da se podaci vide po konkretnom kanalu pa čak i po uređaju.

Zašto je važan: Važan je zato što pokazuje šta korisnik prvo iskusi kada sleti na sajt. Ovaj izveštaj daje jasnu sliku toga gde korisnici počinju interakciju sa sajtom i pomaže nam da znamo koje strane da posebno optimizujemo.

Gde se nalazi: Behavior -> Site Content -> Landing Pages (Ponašanje -> Sadržaj sajta -> Odredišne stranice)

 

7. Funnel Visualization (Prikaz toka prodaje)

 

Šta je to: Ovaj vizuelni izveštaj daje grafički prikaz levka (funnel) konverzija, ili kako su ga nazvali u GA na srpskom – Tok prodaje. Pokazuje odakle dolaze lidovi, da li preduzimaju akciju, da li rade šta treba da rade (kupuju, registruju se, čitaju…) kao i gde idu ako se ne konvertuju.

Zašto je važan: Za svakog CEO ovaj izveštaj je od ogromne važnosti jer jasno pokazuje koliko dobro (ili loše) sajt dovlači novi posao. Vizuelizacija levka konverzija potvrđuje ili poriče efektivnost ponude i sadržaja na sajtu, pružajući uvid u to šta radi a šta ne.

Gde se nalazi: Conversions -> Goals -> Funnel Visualization (Konverzije -> Ciljevi -> Prikaz toka prodaje)

 

8. Top Conversion Paths (Najbolje putanje do konverzije)

 

Šta je to: Ovaj napredni izveštaj pokazuje uobičajene kanale i putanje kroz koje posetioci prolaze pre nego što završe konverziju.

Zašto je važan: Važan je jer pruža uvid u to kako se posetioci koji naprave konverziju ponašaju. Voleli bismo da su nam svi takvi pa od njih učimo. U većini slučajeva je moguće videti jasan odnos između kanala i konverzija jer će neki kanali da donose saobraćaj sa većim procentom konverzija od drugih. Tako se možemo fokusirati na kanale koji bolje rade.

Gde se nalazi: Conversions -> Multi-Channel Funnels -> Top Conversion Paths (Konverzije -> Tokovi prodaje za više kanala -> Najbolje putanje do konverzije)

 

Svi ovi izveštaji zajedno će vam dati dobar uvid u efektnost sajta. Odgovoriće na pitanje “Da li sajt radi ono što treba da radi?”, tj. da li donosi konverzije, a to je ključni podatak za svakog CEO. Izveštaji mogu da se porede po mesecima ili nedeljama i tako možemo videti da li marketing ima efekat koji očekujemo. Marketing donosi posete, posete prave konverzije a konverzije donose zaradu. Svi volimo zaradu i zato se odmah bacite na izveštaje, popravljajte marketing i štelujte sajt pa opet 🙂

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,