Da li vam je potrebna TV aplikacija? | PC Press

Da li vam je potrebna TV aplikacija?

Na pitanje: „Šta je Smart TV?“ najdirektniji odgovor bio bi da je to svaka TV jedinica sa ugrađenim hardverom koji joj omogućava pristup internetu i brojnim online uslugama i servisima, kao što su video na zahtev, društvene mreže, instant poruke i specifične aplikacije.Tv Aplikacija pcpress

Smart TV je jedan od uspelih pokušaja integracije širokopojasnog interneta, web tehnologija i mobilno orijentisanog hardvera. Ova integracija, pored TV prijemnika, podrazumeva i uređaje koji se povezuju na njih, a obuhvata set‑top boksove, blu‑ray plejere, konzole za igru, hotelske televizijske sisteme i druge slične uređaje. Tako Smart TV uređaji svojom funkcionalnošću konvergiraju računarima i njihovoj specifičnoj primeni.

Smart televizori nasledili su naziv od pametnih telefona (smartphones), ali često se sreću i termini Internet TV ili Hybrid TV. Ovi uređaji omogućavaju gledaocu da pretražuje filmove, slike i druge web sadržaje slično kao u bilo kom web pretraživaču.

Očigledno, da bi se pristupilo dodatnim funkcionalnostima koje nudi Smart TV, neophodna je konstantna veza sa internetom. Većina smart televizora ima LAN port sa zadnje strane kućišta, ali sve češće modeli prestižnih proizvođača dolaze sa ugrađenim WiFi modulima ili USB dodacima koji omogućavaju bežičnu konekciju na kućni ruter. U svakom slučaju, smart funkcije ne mogu se koristiti bez internet konekcije.

Tehnologije i razvoj Smart TV koncepta

Internet TV i multimedijalni sadržaji, koji su koristili mrežnu infrastrukturu interneta za prenos do korisnika, u početku su gledani na računaru ili TV uređaju koji je povezan s računarom. Smart TV tehnologija emituje te sadržaje direktno na televizijske uređaje bez „posredovanja“ računara. Korisniku je omogućeno da koristi istovremeno širokopojasni digitalni i multimedijalni internet sadržaj, i sve to pomoću klasičnog daljinskog upravljača ili onog osetljivog na dodir.

Iako je Smart TV koncept još uvek u začetku, trka između proizvođača softvera (kako besplatnih, tako i komercijalnih) i hardvera ove vrste već se uveliko zahuktala. Mnoge kompanije (Samsung, Sony, LG) pored navedenih funkcionalnosti najavljuju i nove, ali uglavnom se koriste marketinškim trikovima da bi privukle pažnju krajnjih korisnika. U toj trci trenutno prednjače Samsung i LG pre svega po kvalitetnijem hardveru (procesor i interna memorija). To svakako povlači sa sobom i činjenicu da je potrebna i veća količina novca ukoliko želite da se opremite tim uređajima.smart tv pcpress

Operativni sistemi za  smart televizore spadaju u oblast operativnih sistema za mobilne uređaje. Neki proizvođači svoje operativne sisteme za mobilne uređaje, kao što su telefoni i tablet računari, primenjuju i na TV, dok drugi dizajniraju operativne sisteme specifične namene. Najzastupljeniji su Android i operativni sistem zasnovan na Linuxu.

Svaki proizvođač ima poseban naziv za svoj Smart TV. Koncept južnokorejske kompanije Samsung zove se Samsung Smart TV i u najnovijoj verziji radi na Tizen OS‑u, dok njihov konkurent iz iste zemlje, LG, svoj proizvod reklamira pod nazivom LG webOS TV Smart+ (nekada se zvao Net Cast). Panasonicov proizvod poznat je pod nazivom Viera Cast, Philipsov kao Philips Net TV, Sharpov je Aquos Net+, Toshiba proizvodi televizore sa oznakom Toshiba Places, a tu je i grupacija proizvođača pod okriljem Opera browser sistema.

Koje su mogućnosti Smart TV-a?

Funkcije i mogućnosti Smart TV‑a variraju u zavisnosti od marke i modela televizora, ukoliko isključimo opciju da je internet konekcija obavezna. Većina proizvođača nudi prilagođen pristup društvenim mrežama, kao što su Facebook i Twitter. Pojedini nude i IM aplikacije kao što je Skype, koji uz dodatak web kamere omogućava video‑pozive i konferencijske sastanke na mnogo višem nivou u velikom formatu.

Verovatno jedna od najboljih osobina Smart TV‑a jeste mogućnost pristupa video on demand (video na zahtev) uslugama. Ovakva usluga dostupna je kroz pregršt različitih aplikacija, kao što su YouTube za gledanje video‑klipova ili Netflix, koje daju pristup online biblioteci filmova, TV emisija i serija kad god poželite. Smart TV je odličan uređaj za prikazivanje mulitimedijalnog materijala na velikom ekranu.

Pregled vremenske prognoze uz detaljne grafikone ili čitanje vesti uz dodatak foto/video galerije na TV‑u dobija potpuno drugu dimenziju za korisnike koji se lako navikavaju na nove pogodnosti koje Smart TV nudi.

Proizvođači takođe nude niz dodatne opreme, kao što su kontroleri za igre i aplikacije na pametnim telefonima da bi se lakše ostvarila interakcija sa TV‑om. Možete dobiti Smart Pen opremu koja omogućava da pišete direktno na ekranu televizora i da ostavite poruku kolegama ili članovima porodice kao na oglasnoj tabli. Postoji i set kao što je Body Mass Index vaga za praćenje zdravstvenog stanja, što vam omogućava da kontrolišete svoju težinu i kondiciju putem TV‑a.

Aplikacije

Poput Apple App Storea i Google Playa, proizvođači televizora nude aplikacije za svoj ekosistem uglavnom preko online prodavnica i na taj način omogućavaju korisnicima da preuzmu dodatne aplikacije, kao i da ih automatski ažuriraju.smarttv800img

Najveći broj aplikacija čine upravo VOD (video on demand) sa obilnim filmskim sadržajem. Na drugom mestu su društvene mreže, a ne zaostaju ni napredne video‑igre prilagođene igranju preko daljinskog upravljača ili specijalizovanog džojstika koji je dostupan za Samsung Smart TV. Zbog velikog ekrana i rezolucije, igra postaje mnogo zanimljivija na TV‑u nego na malom monitoru PC‑ja. Jedna od igara koja je doživela ogromnu popularnost kao Smart TV igra jeste Angry Birds, koja se kao ekskluziva našla na Samsung Smart TV‑u, koja omogućava igranje pomoću pokreta ruke.

Aplikacije pokrivaju najrazličitije svrhe, od društvenih mreža, preko pretrage kablovskih i satelitskih TV kanala, naprednih internet servisa, pa sve do igranja zabavnih igara i čitanja knjiga, kao i prikazivanja korisnih informacija klijentima na zidu.

Neke naše kompanije rano su prepoznale potencijale velikog „pametnog“ ekrana, pa već imaju svoju Smart TV aplikaciju. Među najpopularnijim lokalnim aplikacijama svakako su one informativne: Blic Vesti, Telegraf, Prva TV, B92, Sport Klub, Klix, MozzartSport, Serbian Weather – vremenska prognoza, WebTV, Polovni automobili, koje vam omogućavaju pregled pre svega video‑vesti na velikom ekranu. U kućnoj upotrebi nezaobilazan je segment za decu s brojnim edukativnim aplikacijama, za učenje matematike (Dečija Računica), slova (Azbuka i Abeceda), stranih jezika (English for kids) ali i kvizovi za odrasle, gde se Brain Squeeze za Samsung TV ističe kao neka vrsta testa opšte informisanosti.

Iako se operativni sistemi zasnivaju na istim tehnologijama, još uvek postoje razlike među proizvođačima, što vas ograničava na korišćenje samo onih aplikacija koje se nalaze u online prodavnici brenda koji ste kupili. Mnogi proizvođači svake godine lansiraju nove modele, koji osim naprednijeg hardvera imaju i unapređeni ili potpuno novi operativni sistem. U tim situacijama može biti korisna mogućnost nadogradnje softvera koju pruža Samsung pomoću Smart Evolution Kita. Ona omogućava vlasnicima nekih starijih Samsung televizora da za manje novca nadograde uređaj priključivanjem nove kutije u otvor sa zadnje strane televizora. U zavisnosti od modela i tipa Evolution Kita, ovo dodaje brže četvorojezgarne procesore i pristup najnovijim Smart TV funkcijama, s velikim brojem unapređenih opcija za povezivanje, uključujući HDMI 2.0 i USB 3.0. Novi TV može biti ogromna investicija, pa je lepo znati da on neće potpuno zastariti u roku od 12 meseci.

Budućnost Smart TV‑a

Kada su se Smart TV uređaji prvi put pojavili, bili su znatno skuplji od parnjaka s ravnim ekranom i često su imali loše implementirane smart mogućnosti koje su, pre svega, bile spore. Danas je situacija drugačija – gotovo je nemoguće naći TV koji nije smart, a to se neće menjati ni u budućnosti. Business Insider izveštava da se do 2017. godine očekuje da će Smart TV uređaji činiti 73 odsto svih televizora. Navodi se da se očekuje prodaja oko 25 miliona smart televizora u Americi do kraja 2016. godine. Iako deluje da je brojka velika, korisnici menjaju TV uređaje mnogo češće zbog nižih cena.

www.itcentar.rs

(Objavljeno u časopisu connect 54)


Case Study Show 2017
Enjoy.ing

Twitter