Deca, računari i programiranje | PC Press

Deca, računari i programiranje

Kako će 2Simple softver pomoći nastavnicima da, oslanjajući se na tehnologiju, inspirišu učenike i podignu obrazovne standarde? Odgovor na to pitanje daje nam Mark Barous, koji je učestvovao na konferenciji „Nove tehnologije u obrazovanju“

Mark Burrows 1

Mark Barous je predstavnik kompanije 2Simple Software koja je tokom prethodnih 16 godina proizvela softver koji se svakodnevno koristi u preko 80 odsto škola i vrtića Engleske. U poslednjih nekoliko godina proširili su svoje poslovanje na druge kontinente, pa se njihova rešenja mogu pronaći u školama od Dubaija i Amerike do Južnoafričke Republike i Kine. Mark je ovih dana posetio Beograd i učestvovao na konferenciji „Nove tehnologije u obrazovanju“, gde je predstavio rešenja 2Code i Purple Mash.

Radili ste u školi kao nastavnik i direktor. Koliko vam je ta praksa pomogla u razvijanju edukativnog softvera?

Sebe i dalje smatram nastavnikom, a iskustva koja sam imao kao razredni starešina i direktor pomažu mi da ostanem svestan značaja koji motivacija ima za uspeh učenika. Razumem i da je neophodno da podržimo i obučimo nastavnike ukoliko želimo da integrišemo neki softver u obrazovno okruženje. Nadam se da će mi moja trenutna pozicija omogućiti da obezbedim tu podršku za naša postojeća i buduća rešenja.

Šta izdvaja softver koji proizvodi kompanija 2Simple?

Naš softver za organizaciju nastavnog plana bazira se na Internet materijalu koji radi po principu cloud‑a, zove se Purple Mash i funkcioniše na svim platformama. Verujemo da je on jedinstven zbog onoga što nudi učenicima i nastavnicima. Purple Mash je kolekcija više od 30 programa koji se mogu koristiti za organizaciju nastavnog programa namenjenog deci uzrasta od tri do 11 godina. Mališani pomoću njega mogu da stvaraju umetnička dela, komponuju muziku, dizajniraju i štampaju 3D modele, uče da kucaju, prave kvizove, prezentuju svoj rad kroz različite formate i mnogo više.

Što je još važnije, u vremenu kada se kompanije i škole okreću ka budućnosti, 2Code pomaže deci da nauče da programiraju. Verujemo da programiranje najmlađima pruža veštine koje će im biti neophodne za digitalne poslove budućnosti. Kada neka škola kupi Purple Mash, učenicima i nastavnicima pružamo mogućnost da ga besplatno koriste i kod kuće. Naša kompanija smatra da je učenje nešto što počinje u školi, a zatim se nastavlja kod kuće, i obrnuto.

bar2

Kako deca (a i nastavnici) prihvataju 2Code?

Verujem kako deca žele da nauče da programiraju. Nakon razgovora s mnogo đaka iz različitih škola, zaključio sam da oni više ne žele da budu samo pasivni korisnici, već i autori sadržaja. 2Code im pomaže da razviju svoje programerske veštine kroz seriju aktivnosti. Svaki dan desetine hiljada učenika uči da programira uz ovaj softver.

2Simple veruje da je programiranje jezik koji deca moraju da nauče i neophodno je da dobro znaju njegovu formu i strukturu. 2Code im pomaže da nauče ovaj jezik na smislen način, uz gramatiku programiranja koju razvijaju uz lekcije koje s vremenom postaju sve teže i pomažu im da utvrde ono što su ranije naučili, usvoje nova znanja i primene ih u nekom drugačijem kontekstu. Nakon što deca nauče formu i strukturu ovog novog jezika, mogu početi da koriste besplatnu platformu u okviru njega kako bi razvili sopstvene igre ili materijale.

Najveća barijera predavanju programiranja u školama jesu veštine i samopouzdanje nastavnika. Od početka rada na ovom rešenju, bilo nam je važno da nastavnicima pružimo kompletan materijal za podršku. Uz 2Code dobijate veliki broj propratnih materijala i plan rada koji bi trebalo da pomogne nastavnicima da razviju svoje veštine programiranja kako bi mogli da predaju učenicima na najbolji način.

Šta biste savetovali nastavnicima u Srbiji kada je reč o prihvatanju novih obrazovnih alata?

Poručio bih nastavnicima da se ne boje novih obrazovnih alata. Postoji mnogo Internet materijala koji objašnjavaju nastavnicima kako da koriste ove nove alate u svojoj učionici. Njihova integracija u nastavni plan omogućiće nastavnicima da organizuju aktivnosti koje će pomoći deci da postignu bolje rezultate na svim poljima.

 

Intervju je urađen u saradnji sa British Council-om.

 

Objavljeno u časopisu PC#230