Deloitte: Персонални рачунари уступају место smartphone-има, таблет-рачунарима и notebook-овима

Deloitte_Dejan_LjustinaВише од половине рачунара који ће бити продати широм света, неће бити персонални рачунари, већ smartphone-и, таблет-рачунари и notebook-ови. У 2011. години, продаће се више од 400 милиона таквих уређаја. Ово ће бити и година када ће друштвене мреже пробити митску бројку од једне милијарде корисника, истиче најновије истраживање консултантско-ревизорске компаније Deloitte, Трендови у телекомуникацијама у 2011. [1]

За разлику од протеклих 30 и више година доминације стандардних персоналних рачунара, тржиштем ће завладати уређаји са разноврсним процесорима и оперативним системима. Таква промена је навела многе аналитичаре на тезу да је ера владавине персоналних рачунара готова. Ипак, Deloitte-ов став није тако ригидан, па компанија предвиђа да ће се у овој години наставити раст продаје персоналних рачунара по стопи од 15 %. Међутим, крајем 2011. године, око 25% укупног броја уређаја који ће се користити широм света, неће бити персонални рачунари . У Србији је, према неким анализама, у трећем тромесечју 2010. године забележено 15% мање испоручених персоналних рачунара него у истом тромесечју 2009. године. Поред разноликости уређаја на тржишту рачунара, очекује се и велики број различитих оперативних система, међу којима се засада неће издвојити стандард за smartphone-е и таблет уређаје.

Deloitte-ови аналитичари предвиђају да ће у 2011. години више од 25 %, односно преко десет милиона таблет рачунара купити компаније, чији ће раст потражње надмашити потражњу приватних корисника. Око 70 % компанија на “Fortune 500” листи ће барем делу својих запослених омогућити коришћење таблет-рачунара.

„На српском тржишту пенетрација smartphone -а и таблет-рачунара је у самом зачетку. С друге стране, солидно су се позиционирали у понудама мобилних оператера у пословном сегменту, али и у пословању са индивидуалним корисницима, које привлаче доступне апликације, тарифни пакети и опције. У корпоративном и јавном сектору засада постоји велики простор за понуду мобилних апликација. Апликације које су сада доступне су апликације за медијске садржаје, паркинг услуге, забаву, биоскопе и слично“ , коментарише Дејан Љуштина, директор у Сектору за пословни консалтинг. У корпоративном сектору засада постоје модели у којима се путем разних апликација за smartphone-e , а ускоро и таблет -рачунаре, нуде занимљиви садржаји специфичним циљним групама. Апликације се нуде и у сегментима фармације, банкарства, медија, туристичких и временских информација. Ипак, масовно коришћење таблет-рачунара у корпоративном сектору засада изостаје.

На глобалном плану увелико се најављују инвестиције у ЛТЕ технологију, која омогућава веће капацитете мобилне мреже. “Ипак, сматрамо да број оператера који ће комерцијално инвестирати у ЛТЕ технологију у 2011. години неће бити тако велики. Упркос чињеници да 130 оператора широм света тренутно спроводи ЛТЕ тестирања, очекује се да ће само њих тридесет заиста пустити нову технологију у комерцијалну употребу током 2011. године. То ће бити примарно оператери са оскудним расположивим фрекфенцијским спектром. ” напомиње Љуштина.

Један од главних узрока повећаног коришћења протока података су друштвене мреже. Deloitte предвиђа да ће у 2011. години друштвене мреже пробити митску границу од милијарду јединствених корисника, што чини готово половину глобалних корисника интернета. Захваљујући толиком броју корисника, очекује се да ће се на том медију објавити око два билиона огласа. Ипак, садашњи пословни модел неће бити довољан да оправда најављивани успех оглашавања на друштвеним мрежама, па ће оне бити присиљене да пронађу друге изворе прихода. Српске компаније су одавно препознале потребу присутности на друштвеним мрежама, посебно на Facebook-у, и користе их не само за директно оглашавање, него и кроз напредније интерактивне апликације. Овај тренд ће се наставити у 2011. години.

Deloitte-ово истраживање се бави и еУправом, чије ће коришћење у 2011. години достићи највиши ниво до сада. У овом сервису лежи решење за повећање продуктивности и ефикасности локалних самоуправа, а за његово успостављање потребна су одређена улагања, и превазилажење мана унутрашњих процеса. „Према Deloitte-овим анализама, у Србији постоји велики јаз између броја испитаника који приступају интернету и оних који се служе услугама еУправе. Постављање еУправе као обавезног а не опционог канала, допринело би расту ефикасности администрације, а према неким проценама и директно утицало на раст БДП-а, и то до 0,8% годишње“, напомиње Љуштина.


[1]Десето годишње Deloitte-ово истраживање настало је на основу спознаја добијених у разговорима са клијентима, аналитичарима и Deloitte-овим стручњацима за телекомуникације, медије и технологију.

Deloitte


Enjoy.ing
ekapija

Twitter