Deloitte: nakon Weba 2.0 dolazi Preduzetništvo 2.0

Deloitte_rs_Technology_Prediction Broj korisnika društvenih mreža na internetu prošle godine je porastao za 25 odsto, a potrošnja za IT rešenja za društvene mreže mogla bi u 2009. dostići svotu od čak 500 miliona dolara. Preduzetnici šrom sveta zato ubrzano traže nove načine da profitiraju od ovog fenomena, ističe se u najnovijem istraživanju konsultantsko-revizorske kompanije Dilojt (Deloitte) Trendovi u tehnologiji u 2009. [1]

Pre nekoliko godina Web 2.0 promenio je način na koji doživljavamo internet. Danas ipak svedočimo razvoju Preduzetništva 2.0 (Enterprise 2.0), specijalizovanog za prodaju tehnologija i aplikacija za blogove, wikije i društvene mreže. Konkuretnost Preduzetništva 2.0 rašće paralelno sa uštedama na budžetu za informacionu tehnologiju, kojima će kompanije pribegavati zbog ekonomske krize.

Trend štednje podstaknuće i porast prodaje netbuka (mini-laptopa). Predviđa se da će se u 2009. godine u svetu prodati oko 25 miliona ovog uređaja, koji se na masovnom tržištu pojavio pre svega dve godine. Tako bi netbuk mogao ove godine postati uređaj sa najvećim rastom udela na tržištu PC-a. No, uprkos popularnosti, niska cena netbuka bi na kraju mogla nepovoljno uticati na prihode industrije računara. Procenjuje se, naime, da bi cena netbuka mogla ove godine da padne ispod 250 dolara, zbog čega bi se prihod od globalne prodaje personalnih računara po prvi put mogao smanjiti.

Brend je poslednjih godina bio važan činilac kako za tehnološke kompanije, tako i za potrošače. Kupci, podstaknuti reklamnim kampanjama vrednim milijarde dolara, tražili su uređaje najpoznatijih brendova, čak i ako brend nije osiguravao najbolji proizvod. U 2009. godini međutim, kompanije i potrošači mogli bi se okrenuti nebrendiranim uređajima ili relativno nepoznatim tehnološkim brendovima koji nude odgovarajući kvalitet uz znatno nižu cenu. Poput supermarketa, koji se sve više okreću proizvodima sa sopstvenim brendom, proizvođači i trgovci tehnologije verovatno će prilagoditi svoje proizvodne linije novim tržišnim uslovima.

Gubici pri prenosu i distribuciji električne energije na globalnom nivou danas iznose oko 7 odsto. Prosečna efikasnost postojećih električnih mreža je svega 33 odsto, dok efikasnost takozvanih “pametnih mreža” (Smart grid) iznosi čak 60 odsto. Smart grid tehnologija, koja električnoj mreži dodaje računarsku inteligenciju i povezivost, potencijalno bi mogla da smanji potrošnju struje za čak 30 odsto, čime bi se dramatično smanjila potreba za izgradnjom novih elektrana i opasnost od novih zagađenja okoline. Kompanije koje posluju u ovom segmentu mogle bi u 2009. godini ostvariti oko 25 milijardi dolara prihoda, što ih potencijalno čini najbrže rastućim tehnološkim sektorom.

Spajanje proizvoda i usluga verovatno će biti jedan od vodećih trendova na inače “nervoznom” hardverskom tržištu u 2009. Može se očekivati širenje ponude uređaja sa integrisanim uslugama, među kojima će biti plejeri koji sadrže unapred učitanu muziku, TV prijemnici sa uključenim pretplatama na razne kanale, kompjuteri uz koje dolazi tehnička podrška i slično.

Celo istraživanje možete pronaći na adresi:
http://www.deloitte.com/dtt/research/0,1015,cid%253D248166,00.html


[1]Ovo je osmo po redu godišnje Dilojtovo istraživanje, nastalo na osnovu informacija dobijenih u razgovorima sa klijentima, analitičarima i Dilojtovim stručnjacima za telekomunikacije, medije i tehnologiju. U istraživanje je bilo uključeno više od 6000 stručnjaka širom sveta.

Izvor: Deloitte


Enjoy.ing
ekapija

Twitter