Računari i Galaksija

IBM: Efikasno upravljanje procesima

Za većinu kompanija sa Fortune 500 liste, prema istraživanju Information Week‑a, jedan od najvećih izazova i potreba jeste unapređenje i optimizacija poslovnih procesa. IBM Business Process Manager olakšava integraciju, efikasnost i upravljanje upravo na tom polju.

ibm-1Neizvesnost na tržištu je stalna. Dok organizacije teže povećanju produktivnosti i rastu investicija, mora se voditi računa o troškovima. Balansiranje između proizvodnog rasta i konzervativne politike štednje predstavlja ozbiljan izazov i zahteva agilnost i fleksibilnost. Dodatno, u poslovanju su prisutni sve kompleksniji zahtevi korisnika, koji opravdano očekuju sve veći nivo usluge i personalizacije.

Organizacije se takođe susreću s novim informacionim tehnologijama. Više nego ikada, danas su neophodni fleksibilni sistemi koji se na jednostavan način prilagođavaju potrebama i omogućavaju transparentno povezivanje s postojećim rešenjima u okviru organizacije, kao i van nje. IT sektor mora imati mogućnost da prihvati i procesuira ovakve promene s minimalnim troškovima.

Brzo i moćno

IBM Business Process Manager je platforma koja omogućava pun uvid i upravljanje vašim poslovnim procesima. U sklopu paketa su svi potrebni alati za modelovanje, praćenje i optimizaciju, a dizajnirani su tako da pruže lak rad vlasnicima procesa i korisnicima, što, opet, podiže nivo angažovanosti i želje da se tokom vremena poslovni procesi modifikuju i učine još boljim. Ova osobina je jedna od ključnih kada se radi o uvođenju modernih trendova zasnovanih na IT-ju u poslovanje organizacije.

Jedna od velikih briga kod uvođenja nove tehnologije u poslovno okruženje – koliko vremena i truda treba da se uloži dok se ne dođe do prvih opipljivih rezultata – ovde praktično ne postoji. – IBM Business Process Manager lako se instalira i koristi, sadrži veliki broj predefinisanih funkcionalnosti, a opet ostavlja dovoljno mogućnosti za razvoj kompleksnih rešenja. Aktivni učesnici u poslovnom procesu brzo i lako prihvataju novo radno okruženje i od samog početka mogu da učestvuju u unapređenju postavljenog poslovnog procesa. Pritom se u realnom vremenu generišu podaci za praćenje i analizu, što olakšava proces optimizacije. Efekti optimizovanog poslovnog procesa, pre puštanja u produkciju, mogu da se provere korišćenjem opcija za simulaciju izvršenja i poređenje rezultata.

IBM Business Process Manager se u potpunosti integriše sa drugim IBM-ovim platformama namenjenim poslovnim sistemima, poput IBM ODM (Operational Decision Manager) ili IBM Worklight (platforma za razvoj aplikacija za mobilne uređaje), čime se dobija puna podrška korporativnoj integraciji u okviru Service-Oriented arhitekture (SOA). Štaviše, ovaj BPM alat je potpuno operativan i kada radi u okviru organizacija koje ne koriste ovu arhitekturu, što znači da se radi o univerzalnoj platformi koja pruža punu vidljivost i upravljanje poslovnim procesima u čijim aktivnostima se koriste različite poslovne aplikacije.

Ključ napretka

Jasna je poruka da ako želimo da opstanemo, moramo da se usavršavamo i prilagođavamo okruženju. To je neminovno, a put od postojećeg stanja – nestrukturiranih, manuelnih i većinom nedokumentovanih procesa – do potpuno automatizovanih procesa nije jednostavan i može delovati obeshrabrujuće. Ipak, nije ni nemoguć. Dobar alat za upravljanje poslovnim procesima donosi mogućnost ulaska u svet upravljanja procesima kroz sasvim prilagodljiv pristup. Naime, može se početi sa implementacijom jednog procesa (projekta), pa razviti ceo program procesa koji pokriva određene delove organizacije ili krenuti putem potpune transformacije na svim nivoima.

Unapređeni procesi smanjuju troškove, povećavaju prihod, motivišu zaposlene i čine klijente zadovoljnijim. Upravljanje poslovnim procesima je pristup koji je dizajniran da proizvede bolje definisane procese, i, kao takav, predstavlja spoj rada različitih poslovnih jedinica u okviru organizacije i IT sektora.Takođe, omogućava se direktna kontrola nad procesima, što dovodi do boljeg iskorišćenja savremenih tehnologija i čini celu organizaciju znatno reaktivnijom. Naposletku, korist za svaku organizaciju jeste rast, unapređenje performansi, bolja produktivnost, veća efikasnost zaposlenih i bolji korisnički servisi.

Milan Bašić

(Objavljeno u časopisu PC#205)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,