“Farmville” krade podatke o igračima

Premda hranjenje ovčica i sadnja jagoda zvuči bezazleno i idilično, nemačke službe za zaštitu podataka upozoravaju da u svetu „Farmvillea“ nije sve tako ružičasto. „Farmville“ je igra aktivirana na društvenoj mreži Facebook koja se u rekordnom roku pretvorila u masovni fenomen. Skoro 75 miliona virtualnih farmera širom sveta „nastanilo“ se u Farmvilleu, a svakim danom ih je sve više.

Ali, nemački stručnjaci za zaštitu podataka upozoravaju na pokušaje vlasnika igre da prikupe informacije o igračima, a neki igrači „Farmvillea“ prijavili su i neautorizovano povlačenje novca s računa. Američka kompanija „Zynga“, koja je vlasnik Farmvillea, iznenađena je brzinom kojom se igra proširila. Pokrenuta je u junu 2009, a očekivalo se da će do kraja godine imati oko pet miliona korisnika, rekao je osnivač kompanije Mark Pinkus. Igre poput „Farmvillea“ koje su vezane za društvene mreže trenutno su u usponu. „Zynga“ tako nudi i igre poput „Fishvillea“, „Petvillea“, „Cafe Worlda“ i „Mafia Warsa“. Virtualni svet online igara je u stvarnosti zapravo izvor novca. Igrači „Farmvillea“, na primer, besplatno stiču bodove i virtualni novac koji im omogućava da kupuju seme i životinje. Da bi to postigao, farmer mora da pazi da mu usevi ne uvenu. Ipak, igrač u nekim segmentima igre može brže napredovati ako na račun „Farmvillea“ uplati određeni iznos s kreditne kartice.
Premda većina igrača uplaćuje male iznose, „Zynga“ ima lepu zaradu. Prema podacima kompanije, njihove igre su privukle više od 230 miliona igrača. „Njujork tajms“ procenjuje da im to donosi zaradu od približno 250 miliona dolara godišnje. Kada se pridružite „Farmvilleu“, „Zynga“ automatski dobija pristup vašem profilu, fotografijama i informacijama o vašim prijateljima.
„Politika privatnosti vrlo je nejasna, a „Zynga“ prisvaja pravo na pristup skoro svemu“ upozorava Henri Kreseman iz nezavisnog tela za zaštitu podataka u Nemačkoj.
„Zynga“ tako kreira profile korisnika koje sastavlja na bazi informacija iz nekoliko izvora poput „blogova“, servisa za slanje poruka, „Zynginih“ igara i drugih korisnika „Zynge“, kako stoji na internetskoj stranici kompanije.
Nemačke stručnjake za zaštitu podataka zabrinjava i to što „Zynga“ podatke o korisnicima čuva trajno.

Izvor: Blic


Enjoy.ing
Excel kuhinjica

Twitter