Gedžeti koji su kratko živeli | PC Press

Gedžeti koji su kratko živeli

short life gadgets Neki proizvodi ostaju na tržištu dugo, po nekoliko godina ali i decenija (Rolls Royce)…Potrošači ih toliko zavole da proizvođači moraju da izbacuju nove verzije kako bi ostali moderni. Ali, neki gedžeti prožive “život leptira”, posle nekoliko meseci bivaju povučeni iz prodaje, iako su možda mogli da prođu drugačije. Razlog je ili loše postavljena marketinška kampanja, ili nefunkcionalnost, čak nebezbedno rukovanje. Uglavnom, donosili su suviše malo novca i morali su biti odstranjeni. Šta da se radi – takvi su zakoni tržišta. Mi ćemo ovim gedžetima bar malo produžiti život, taman koliko vama treba da pročitate članak o 10 najkratkotrajnijih gedžeta IT sveta:

 

 

 

1. Modo 

Naziv: Modo
Životni vek: Avgust 2000.-oktobar 2000.
Cena: 107$
Slogan pod kojim je prodavan: Prvi uređaj za društveno umrežavanje
Zašto je propao: Modo je bio neka vrsta pejdžera koja je korisnika obaveštavala o restoranima, biskopima, vremenu i sl. servisnim informacijama. Uprkos jakoj marketinškoj kampanji u LA, Nju Jorku i San Francisku, spravica se jako loše prodavala, pa je brže-bolje povučena iz prodaje.   
 

 

2.audree

Naziv: 3Com Ergo Audrey
Životni vek: Oktobar 2000.-jun 2001
Cena: 500$
Slogan pod kojim je prodavan:Lajfstajl organizator
Zašto je propao: Iako je nazvan po Odri Hepbern (navodno zbog elegancije), ipak nije doživeo njenu popularnost – daleko od toga. Teško se koristio, bila mu je potrebna Eternet dial-up konekcija… Bilo kako bilo – sad je samo sećanje.

 

3.ApplePowerMacG4Cube

Naziv: Apple Power Mac G4 Cube
Životni vek: Jul 2000.-jul 2001
Cena: 1600$
Slogan pod kojim je prodavan:Future of the Power Mac (ironično zar ne?)
Zašto je propao: Izgleda da je cena ubila ovog lepotana. Možda i slaba grafička karta i manjak RAM memorije. Iako je ovo bio omiljeni proizvod čika Steve Jobs-a. jedva da je opstao kroz sva 4 godišnja doba.

 

 

4. Kin

Naziv: Microsoft KIN 1 i 2
Životni vek: Maj 2010.-jun 2010
Cena: 150-200$
Slogan pod kojim je prodavan: Ultimate social media smartphone
Zašto je propao: Navodno, u Microsoftu kažu da su odlučili da se fokusiraju na Windows 7 mobilni softver, te ga zato povukoše (mada još poneki primerak se može naći u prodaji u Americi). Izgleda da su mnogo hteli, mnogo započeli…

 

 

5.Gizmodo

Naziv: Gizmondo
Životni vek: Mart 2005.-februar 2006.
Cena: 400$
Slogan pod kojim je prodavan: Najmoćniji portabl gejming sistem (aha!)
Zašto je propao: Jedan od glavnih menadžera i osnivača kompanije je bio umešan u organizovani kriminal i zatvoren. Posle toga, uspeli su da izdaju samo 8 od planiranih 16 igrica, ali je cela stvar vrlo brzo propala.

 

 

6. Motorola%20ROKR%20e1

Naziv: Motorola Rokr E1
Životni vek: Septembar 2005.-Septembar 2006.
Cena: 250$
Slogan pod kojim je prodavan: Prvi mobilni telefon integrisan sa Apple I Tunes
Zašto je propao: Loš interfejs, manjak USB konekcije, malo memorije koja je dozvljavala samo 100 pesama… Konačno, povučen je iz prodaje a Apple-ovci su se okrenili razvoju Ipod Nano-a i IPhone-a.

 

 

7. HD%20DVD

Naziv: HD DVD
Životni vek: Mart 2006.-Jun 2008.
Cena:500$ (plejer), $29.99—$39.99 (DVD)
Slogan pod kojim je prodavan: Successor to the DVD
Zašto je propao: HD DVD je ipak, prilično dugo trajao, preko 2 godine. Čak je neko vreme vodio u trci sa Blu-ray uređajima, ali sve dok oni nisu dobili podršku giganata kao što su Disney i Sony. Takođe, plejeri su bili preskupi, maloprodaja je bila loše pokrivena i to je bilo to – pa pa HD DVD!

 

8.Smarty

Naziv: Microsoft Smart Display
Životni vek:Mart 2002—decembar 2003.
Cena:900$
Slogan pod kojim je prodavan: Prvi Tablet PC
Zašto je propao:Proizvod je bio pun grešaka i bagova, koje tržište jednostavno nije moglo da trpi. Počivaj u miru Smart Display…

 

 

9. Palm%20Foleo

Naziv: Palm Foleo
Životni vek:Maj 2007—septembar 2007.
Cena:500$
Slogan pod kojim je prodavan: Laptop za vaš smartfon
Zašto je propao: Foleo je trebalo da olakša upotrebu samog Palm telefona – primanje i slanje mailova, opcije za organizaciju kalendara, podsetnik – sve ono što je već radilo na Palm-u. Ali, stručnjaci su ga proglasili nefunkcionalnim i Foleo nije uspeo da proslavi ni prvi rođendan.

 

10.

Dataplay

Naziv: Data Play Diskovi
Životni vek:Mart 2001-oktobar 2002
Cena: 10$
Slogan pod kojim su prodavani: CD zamena
Zašto su propali: Ipak su CD-ovi bili jeftiniji.Pored toga, da biste na Data Play diskove mogli da snimate, morali ste da se bakćete sa nekakvim otključavanjem – potpuno nekomforno. To je sve dovelo do toga da se slabo prodaju i ne donose zaradu. Kompanija je bankrotirala, a Data Play diskovi otišli u istoriju.

 

 

Izvor: www.complex.com


Enjoy.ing
ekapija

Twitter