Google kalendar: prečice i trikovi

Većina nas bi bila potpuno izgubljena bez kalendara. A bez odgovarajućih alatki, rukovanje kalendarom može postati mučno. Ali Google Calendar ima brojne opcije koje olakšavaju planiranje, a postoji i nekoliko prečica i trikove koje možda još ne znate.

Prečice na tastaturi

Prečice vam mogu uštedeti mnogo vremena ako znate šta da kliknete. Kako biste videli potpun spisak prečica, otvorite Google Calendar i pritisnite „Ctrl“ i „?“. Ali svakako ćete najčešće koristiti sledeće prečice: Da biste napravili događaj, kliknite na „c“. Za pregled današnjeg rasporeda, pritisnite taster „t“. Za prikaz dnevnog kalendara, kliknite „1“ ili „d“. Za prikaz nedeljnog kalendara, pritisnite „2“ ili „w“. A za prikaz mesečnog kalendara, kliknite „3“ ili „m“. Kako biste videli podešavanja kalendara, pritisnite „s“.

Automatsko otkazivanje

Ako unapred znate da ćete biti na odmoru ili zauzeti, dobro će vam doći opcija „Automatically declining events“. Da biste je pokrenuli, kliknite na ikonu s opcijama u gornjem desnom uglu ekrana i izaberite „Labs“, pa je potražite u meniju. Zatim kliknite na „Enable“ pored nje i onda na „Save“ u dnu strane.  Pomenuta opcija vam omogućava da blokirate datume u kalendaru kad znate da nećete biti slobodni. Kad vam neko pošalje pozivnicu za događaj tokom tog vremenskog perioda, Google Calendar će je automatski odbiti.

Jednostavno preraspoređivanje događaja

Ponekad je teško ugovoriti sastanak ili događaj u vreme koje svima odgovara. Zgodna opcija koja olakšava taj proces je „Smart Rescheduler“, koja analizira raspored svih uključenih, procenjuje sudaranja i predlaže najbolje vreme za sastanke. Da biste pokrenuli ovu opciju, kliknite na „Labs“ u gornjem desnom uglu ekrana, izaberite je u meniju, zatim kliknite na „Enable“ pa na „Save“ u dnu strane. Kad aktivirate „Smart Rescheduler“, izaberite događaj koji želite da prerasporedite pa kliknite „Find a new time“. Videćete spisak mogućih vremena.

Dodavanje priloga

Ako želite da podelite određen dokument s osobama koje dolaze na sastanak ili događaj, ponovo idite na „Labs“ u gornjem desnom uglu, izaberite „Event attachments“, pa „Enable“ i „Save“. Tako ćete moći da priložite dokument, tabelu, prezentaciju ili fajl sa svog kompjutera.

Izvor: IT News


DevOps Testing
Bizit

Twitter