Google Person Finder

Za Keja Kavaija su prvi dani posle zemljotresa u Japanu bili veoma stresni. Iz Kalifornije je uspeo da dobije potvrdu da su mu svi članovi porodice iz područja pogođenog cunamijem živi i nepovređeni. Ali nije mogao da uđe u trag svom dedi. Zato je upotrebio Google-ov Person Finder i već sutradan dobio potvrdu da mu je deda na sigurnom. Zanimljivo je što je Kavaji menadžer u Google-u i radi na unapređenju servisa Person Finder.

„To je bio veoma uzbudljiv trenutak“, izjavio je Kavaji. „Dobijali smo mnogo odgovora od korisnika i znali smo da servis funkcioniše, ali potpuno je drugačije kad se sami uverite u to.“

Google je veoma brzo reagovao na zemljotres i cunami. Već dva sata posle katastrofe, kompanija je pokrenula servis Person Finder. Reč je o otvorenoj bazi podataka koja pokušava da odgovori na zahteve za podacima o nestalim osobama. Nastao je 2010, posle zemljotresa u Haitiju kao deo projekta Google.org. Posle Haitija, baza podataka je unapređena zbog zemljotresa u Čileu, Kini i Novom zelandu, ali najveći uspeh je postignut u Japanu, gde se baza podataka povećala na 616.000 unosa. Primera radi, posle zemljotresa u Čileu je taj broj iznosio 77.100 i 55.100 posle Haitija.

Ali brojevi čine samo deo priče. Google je uspostavio saradnju s najvećim i najkonzervativnijim kompanijama i agencijama u Japanu. Javni medijski servis NHK počeo je da sarađuje s Google-om šesnaestog marta. NHK se odlučio na takvu saradnju kako bi njihovi podaci bili preneti većem broju ljudi. „Verujemo da oni koji tragaju za nestalim osobama imaju koristi od toga da informacije budu prosleđene što većem broju medija, a Google je odgovarajući partner za tako nešto zbog svoje rasprostranjenosti“, izjavio je Reiko Saiško iz NHK-a. Ta saradnja znači da je Person Finder redovno listan na NHK-ovom glavnom domaćem televizijskom kanalu ‒ izvoru vesti kojem se najviše verovalo tokom katastrofe. Google je odmah posle toga počeo da dobija podatke od narodne policije i novina Shimbun, uprave prefekture Fukušima i novina Mainichi Shimbun.

Google ističe da pokretanje i uspeh servisa Person Finder nema nikakve veze s njihovim komercijalnim poslovanjem u Japanu, već da im je jedini cilj bio da dostave informacije ljudima kojima su one bile očajnički potrebne.

Izvor: IT News


DevOps Testing
Bizit

Twitter