InstaStory – život na tacni ili „pričam ti priču“?

U neprestanoj trci za što većim brojem korisnika, Instagram je, kao što je opšte poznato, pre više od četiri meseca uveo opciju Story, sekundarni feed prolaznog sadržaja koji je dostupan korisnicima samo 24 časa od trenutka objavljivanja. Gotovo identičnu funkciju ima i Snap-Chat još od 2013. godine što mu je i omogućilo da se snažno probije na tržište.

Putem opcije Instagram Story korisnici su sada podstaknuti da sve češće objavljuju fotografije i video sadržaje njihovog trenutnog okruženja u trajanju od maksimalno 10 sekundi, koji ne moraju biti toliko reprezentativni i uglancani kao klasični, budući da imaju kratak vek trajanja. S obzirom na to da se korišćenje ove funkcije veoma brzo raširilo, Instagram je najavljivao i uvođenje opcije za video prenos uživo koji je u SAD-u stupio na snagu 12. decembra, a uskoro se očekuje i kod svih ostalih korisnika. Ovaj opcija na Facebook-u postoji još od aprila ove godine.

Instagram Story postaje sve popularniji i sve više korisnika počinje da koristi tu opciju na dnevnom nivou. Fotografija za „dobro jutro“, kratak video u hodu, tržnom centru, automobilu ili gradskom prevozu, čavrljanje u društvu, snimak dnevne trpeze ili večere u restoranu, snimak atmosfere iz kafane ili kluba i možda video iz kreveta za „laku noć“ samo su neki od primera pomoću kojeg možemo da podelimo svoj tempo života sa ostalim pratiocima.

Došli smo do toga da danas svako ko to želi može da bude učesnik u svom ličnom „Velikom bratu“ i da ima svoju publiku koja ga posmatra. Svako može da prikaže svoja dnevna dešavanja i ispriča svoju dnevnu priču. Svako može da se trudi da skrene pažnju na sebe ili prikaže svoj dnevni život kao krajnje ležeran, glamurozan, uzbudljiv, pun dešavanja ili pak da se „ispoveda“ i iznosi svoja razmišljanja i mudrolije kroz kratke video zapise. Na taj način dobijamo jedan novi vid autentičnosti.

Budući da sam Instagram nema mnogo video-filtera osim bumerang efekta, neretko se na InstaStory koriste i raznoliki efekti za lice sa Snap-Chat-a ili sličnih aplikacija. Ovo naročito važi za mlađe generacije i tinejdžere koji polako prelaze sa Facebook-a na druge društvene mreže jer Facebook naloge danas često imaju i koriste i njihove mame, tate, bake, deke, stričevi i tetke. A tinejdžeri često baš od njih beže.

Možda hoćete da vidite kako bi vam stajalo da zamenite svoje lice sa prijateljem, da se pretvorite u jednoroga ili debelu verziju sebe, vanzemaljca ili neki od ostalih efekata za lice i da to odmah potom objavite i podelite sa svim svojim pratiocima na InstaStory-u? – Sada možete. Naročito postaju popularni oni efekti koji vam omogućavaju i izmenu glasa, pa možete zvučati kao likovi iz crtaća. Sve to možete nadomak ruke, ali uglavnom kada vam je baš mnogo dosadno ili želite da budete neobični. Doduše i to što je „neobično“ uskoro postaje trend i prelazi u masovni „hajp“ velikom brzinom.

Među masovnim „neobičnostima“ naša „neobičnost“ onda i nije nešto neobična. Stoga i Instagram, a potom i njihovi korisnici potežu za sve bizarnijim funkcijama ne bi li se odvojili od konkurencije. Srećom, na InstaStory-u nisam još imala prilike da vidim prakse pranja zuba, obavljanja nužde i sličnih manje reprezentativnih situacija. Mada se naziru oni koji tome teže.  Šta nas očekuje sa budućom Instagram Live Video opcijom ostaje da vidimo.

Marija Gavrilov

Tagovi: , , ,