Kada složeno postane jednostavno | PC Press

Kada složeno postane jednostavno

Esencijalni segment poslovnog sistema je softver za obradu računa po raznorodnim ugovorima. Još kada se radi o tržištu kakvo su telekomunikacije, sve postaje veliki izazov

Lela Arsić, finansijska direktorka kompanije Kopernikus Techonology

Lela Arsić, finansijska direktorka kompanije Kopernikus Techonology

Neke stvari korisniku mogu izgledati jednostavno, ali je realizacija itekako kompleksna. Uzmimo za primer račun koji dobijate od vašeg kablovskog operatora. Tu je navedeno na koje ste se usluge preplatili: prijem osnovne ponude televizijskih kanala, zatim sportski i filmski kanali, možda i pristup Internetu… Sve to vas košta izvesnu sumu novca. A onda, da malo zakomplikujemo stvar, počnete da koristite i usluge telefonije, pa tu onda ima i nekakvih minuta u mreži, van mreže, ka inostranstvu… Sve postaje komplikovano, naročito operatoru koji vam je poslao račun.

Obrada računa

Da bi sve to razrešio, svoje usluge naplatio i izbegao greške, operatoru je potreban posebno razvijen sistem za obradu računa, takozvani billing system. U svetu ima veliki broj rešenja renomiranih prozvođača koji se integrišu sa CRM i ERP sistemima, a za sve njih je jedna stvar zajednička – uz potrebna prilagođavanja, cena postaje izuzetno visoka, previsoka za tržište koliko je srpsko. Kopernikus Technology je pronašao izlaz iz čitave situacije primenom sistema za naplatu računa koji je na NAV platformi razvio GoPro.

Rešenje koje je implementirao u Kopernikus‑u zadovoljava brojne zahteve: objedinjavanje više ugovora i usluga za jednog pretplatnika, mogućnost fleksibilnog tarifiranja, na primer kada su aktuelne razne akcijske ponude, uključivanje novih servisa… da ne nabrajamo više. Broj kombinacija usluga koje mogu da se pojave na računu je praktično beskonačan.

Svi znamo da se telekomunikacione tehnologije brzo razvijaju i da se stalno uvećava kako broj servisa, tako i broj korisnika – sve to sistem treba da obrati u kratkom roku. Računi se ne štampaju svakog dana, već jednom mesečno, i tada kompletan obračun i štampu treba završiti u kratkom roku. Zato su u GoPro‑u, uzimajući u obzir sve tehnološke i tržišne okolnosti, uključujući i Kopernikus‑ovu prisutnost na teritoriji čitave Srbije, sa stalnim razvojem dostupnosti širokog spektra usluga, projektovali sistem koji može da servisira i 500.000 korisnika bez vidljivih usporenja u radu.

Odmah vidljivi rezultati

Finansijska direktorka kompanije Kopernikus Technology, Lela Arsić, ističe da to nisu jedine prednosti novog poslovno‑informacionog sistema. Dynamics NAV, kao čvrsta osnova na koju su nadograđeni GoPro‑ovi moduli za billing i poslovno izveštavanje, pruža lakše, preciznije i brže praćenje poslovnih rezultata. U tržišnoj utakmici na tako dinamičnom tržištu kao što su telekomunikacije ove osbine su od presudnog značaja jer vam omogućavaju da se lakše prilagođavate poslovnim izazovima i da precizno pratite zahteve korisnika usluga, njihove navike i potrebe. Svaka nova usluga za kojom postoji interesovanje, ili ju je konkurencija ponudila na tržištu, zahteva brzu reakciju koja se na poslovni sistem reflektuje kroz nove investicije u tehnologiju, kadrove, reklamu…

Gospođa Arsić nas upućuje da su još u fazi testiranja uvideli prednosti novog sistema i da su reakcije na različite promene u poslovnom ambijentu bile brzo implementirane. Novi sistem za obradu računa je dao veoma preciznu sliku o korisnicima Kopernikus‑ovih korisnika i to po raznim presecima koji su od interesa za rukovodstvo kompanije. Ranije se do sličnih izveštaja dolazilo mukotrpnim i dugotrajnim ručnim ukrštanjem više izveštaja.

Billing sistem je tek prvi korak u saradnji kompanija Kopernikus i GoPro. Napravljen je plan daljnjeg razvoja sistema u pravcu koji će pokriti većinu, ako i ne sve poslovne procese.

GoPro, www.gopro.rs

Milan Bašić

 

Objavljeno u časopisu PC#232


Asus


Gomex

Enjoy.ing

Twitter