BIZIT plus

Kako sajtovi mogu koristiti bateriju vašeg uređaja da vas špijuniraju

Grupa istraživača demonstrirala je kako se korisnici mobilnih telefona mogu špijunirati pomoću, verovali ili ne, količine preostale energije u bateriji smartfona.

spy_2757873bMalo poznata funkcionalnost koju ima HTML5 podrazumeva da web-sajtovi mogu lako da otkriju kolika je napunjenost baterija smartfona ili lap-topova svakog posetioca koji na ovaj način pristupa njihovom sajtu, a stručnjaci za bezbednost upozorili su da se ova informacija može koristiti za praćenje posetilaca.

Ova „funkcionalnost” trenutno je podržana u Firefox-u, Operi i Chrome-u, a zaslugu za njeno lansiranje ima World Wide Web Consortium. Cilj je, kako kažu, da se pomogne korisnicima da efikasnije koriste bateriju. U idealnom slučaju, sajt kom korisnik pristupa, dobija podatke o tome da li je baterija „na izdisaju”, i menja mod korišćenja sajta u režim za slabu bateriju.

Sve bi to bilo u redu, da se od korisnika traži saglasnost za pristupanje takvim podacima na njihovom telefonu. Međutim, to nije slučaj, a izgovor je da „informacije koje se preuzimaju minimalno zadiru u privatnost, pa se zato i ne zahteva da korisnici dozvole pristupanje ovim podacima”

Pročitajte i:  SpaceX pravi mrežu špijunskih satelita za američke obaveštajne službe

Istraživači, pak, tvrde da su informacije koje sajtovi na ovaj način dobijaju iznenađujuće precizne i detaljne, a uključuju čak i procenjeno vreme, u sekundama, koje je potrebno da bi se baterija napunila potpuno, kao i preostali kapacitet baterije u procentima. Kada se ove dve informacije posmatraju skupa, dobija se 14 miliona mogućih kombinacija, što znači da operišu i kao potencijalni ID brojevi. Šta više, te vrednosti se osvešavaju svakih 30 sekundi, na koliko se mogu identifikovati korisnici sajtova.

Ukratko, na osnovu nivoa napunjenosti vaše baterije, čak i ako pristupate korišćenjem anonimnog moda ili putem VPN-a, sajt kojem pristupate može vas identifikovati. Pod uslovom da ste, koliko-toliko, redovan posetilac.

 

 

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,