“Ključno je definisati poslovnu strategiju u digitalnoj eri”

U beogradskom hotelu Hyatt danas, 9. septembra, održava se konferencija Digital 2014, koju organizuje Color Press Group, a pokrovitelji konferencije su kompanije Telenor, Orion Telekom, Ford, Dunav net, Knjaz Miloš i Grand.

BxE0kZtCQAACsQTRadi se o regionalnoj konferenciji o trendovima u komunikacijama i medijima, a otvorila ju je Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije. Ona je rekla da će parlament nastojati da pravnim propisima doprinese razvoju ove oblasti, te da je IT, generalno, oblast sa najvećim potencijalom, što pokazuje i podatak da se 2020. godine očekuje da čak 90 posto zanimanja podrazumeva posedovanje određenih IT veština.

Nakon predsednice parlamenta, u uvodnom delu konferencije, govorio je i Robert Čoban, predsednik Color Press Groupe. On je rekao da je povodom za organizovanje ove konferencije Color Press video u činjenici da se nijedna oblast ne menja tako brzo kao one o kojima će na konferenciji biti govora.

Change or die krilatica nigde ne važi više nego ovde”, rekao je on i dao uvod u izlaganje prvog govornika, Dejana Ljuštine iz kompanije PricewaterhouseCoopers, koji je predstavio izveštaj o trendovima u telekomunikacijama, medijima i digitalu.

Pročitajte i:  Teme na DIDS-u 2024: Istraživanje o prevenciji bezbednosnih rizika, društveni inženjering kao bezbednosna pretnja

“Do pre 7-8 godina telekomunikaciona industrija je izgledala vrlo jednostavno. Za manje od pet godina dramatično se promenila. Sada njome dominira velikih pet – Facebook, Amazon, Microsoft, Google, Apple”, rekao je Ljuština.

On je dodao da digitalizacija ima nezaustavljiv uticaj na sve sfere, te da je danas ključno definisati poslovnu strategiju u digitalno eri, ne digitalnu strategiju.

Među izazovima koje ova promena stavlja pred industriju izdvaja se pitanje kako monetizovati digitalnog kupca i to naročito ako se ima u vidu da će 2018. godine upravo tržište digitalnog oglašavanja biti najveće, veće i od TV-a, sa kojim će zajedno činiti 65 posto.

Bright Or Cloudy Sky: Telekomunikacione kompanije u regionu 2014. bio je naziv prvog panela na kome su učestvovali predstavnici regionalnih telekomunikacionih kompanija.

Predrag Ćulibrk, CEO Telekom Srbije, rekao je da se telekomunikacioni operateri nisu snašli pred novim izazovima, te da moraju da kreiraju nove poslovne modele i stave akcenat na inovativnost. Da se promene dešavaju sve vreme potvrdio je i Uve Fredhajm, Telenor Srbija CEO, koji je rekao da svet postaje digitalan i da kompanije moraju da razmišljaju u smeru novih investicija. Sve veći je protok podataka, sve zastupljenija upotreba smartfona, a Telenor na te promene reaguje između ostalog i ponudom novih digitalnih servisa, kakvi su Deezer i Capture.

Pročitajte i:  Održan Dan internet domena Srbije: veštačka inteligencija je došla i kod nas

Predstavnik trećem domaćeg operatera, Dejan Turk, Vip mobile CEO, rekao je da je tačno da ima mnogo izazova, ali da i dalje treba raditi i na odnosu sa korisnicima, te da osim inovacija u oblasti uređaja i servisa, treba inovirati i u ovoj oblasti.

Ivica Mudrinić, Senior Vice President Deutsche Telekom Europe, istakao je regulativu kao ključnu stvar koja treba da omogući stvaranje novih vrednosti. “Treba nam regulativa koja će podsticati inovacije i učiniti evropsko tržište konkurentnim na globalnom nivou”, rekao je on, dodajući da su sada svih “5 velikih” kompanija iz Amerike, te da to govori da se sadašnja regulativa neodgovarajuća vremenu u kom živimo.

Slobodan Đinović, CEO ORION Telekoma, dodao je i da se danas sve svodi na IP, te da će u nekom vremenu naš jedinstveni broj zameniti naša jedinstvena IP adresa, te da treba razmišljati i u tom smeru, a Adrian Ježina, Mtel Bugarska i CTO VIPneta, istakao je i važnost konsolidacije tržišta.

Ježina ističe da sada postoji procep između ulaganja i prihoda, te da je važno šta će se u tom smeru desiti.

Pročitajte i:  Trideseta zimska bajka

Svi učenici panela složili su se i da je uvođenje novih tehnologija, kao što je LTE mreža, neminovnost zbog sve većeg saobraćaja, ali da se u tom smeru očekuje i korak regulative, dok je industrija spremna na ovu promenu.

U nastavku dana bilo je govora o medijima, a biće održan i panel o tome kako koristimo „pametnu“ tehnologiju, društvene mreže i nove medije. Ukoliko niste u mogućnosti da prisustvujete, live stream možete pratiti na www.color.rs/digital2014.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,