Računari i Galaksija

Mobilni broadband kroz prizmu Ericsson-a

Kompanija Ericsson predstavila je najznačajnije projekte i dostignuća kompanije u 2012. godini na radnom doručku za medije koji je održan u Beogradu.

Antonio Passarella, direktor prodaje kompanije Ericssonu u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Albaniji i Milena Matic, menadzerka kompanije Ericsson za marketing i strategijuU fokusu je bio „Mobility report“, studija koju je sprovela kompanija Ericsson. Prema studiji, broj mobilnih pretplatnika u svetu do kraja godine prećiće 6,6 milijardi, dok će taj broj do 2018. premašiti cifru od devet milijardi. Mobilni data saobraćaj se duplirao u periodu od trećeg kvartala 2011. do trećeg kvartala 2012. godine, a Ericsson predviđa da će se do 2018. u odnosu na danas uvećati 12 puta. Očekuje se da će značajno porasti i korišćenje smart telefona, a oni danas predstavljaju 15% mobilnih telefona koje pretplatnici koriste. Istraživanje takođe pokazuje da sve veći broj korisnika koristi mobilne uređaje tokom gledanja televizije, a u najvećem broju slučajeva oni istovremeno razgovaraju sa prijateljima putem različitih čet servisa i koriste društvene mreže poput Fejsbuka i Tvitera.

„Kako se dostupnost mobilnog širokopojasnog interneta širi tako su se povećala i očekivanja korisnika u domenu kvaliteta i efikasnosti mobilne mreže. Ta očekivanja su dodatno podstaknuta naprednim mogućnostima pametnih mobilnih uređaja koji su uticali na promenu ponašanje korisnika. Mobilni internet je sve više rasprostranjen i podjednako utiče na naše privatne živote ali i na način na koji vodimo posao“, rekao je gospodin Antonio Passarella, direktor prodaje kompanije Ericssonu u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Albaniji.

Takođe, na radnom doručku bilo je reči i o Ericsson Application Awards konkursu za programere koji se održava po četvrti put. Pravo učešća na “Ericsson Application Awards 2013” imaju studenti, kao i male i srednje kompanije (do 100 zaposlenih) koji će se takmičiti u zasebnim kategorijama. Konkurs traje do 28. februara a studenti i kompanije će se takmičiti za novčane nagrade u vrednosti od 40.000 dolara.

„Tema ovogodišnjeg takmičenja su „Aplikacije za gradski život“ koje prate Ericsson-ovu viziju umreženog društva u kojem je posredstvom mobilnosti, brodbenda, klauda, aplikacija i usluga sve povezano. U proteklim takmičenjima, srpski timovi su imali zapaženu ulogu, pa je tako 2010. godine tim iz Srbije ušao u polufinale konkursa. Ovo je jasan pokazatelj da dobra ideja, odakle god da dolazi, ima šansu u globalnom konkurenciji,“ istakla je Milena Matić, menadžerka kompanije Ericsson za marketing i strategiju.

Više informacija o konkursu Ericsson Application Awards dostupno je na adresi: www.ericssonapplicationawards.com.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,

One thought on “Mobilni broadband kroz prizmu Ericsson-a

  • 07. 12. 2012. at 06:06
    Permalink

    Celijske mobilne mreze su odavno pokazale
    da centralizovana telefonija nema sta da trazi u buducnosti.
    Potpuno je besmisleno nastavljati taj isti centralizovani “telekomski” model a tehnologija i primena govori nesto sasvim drugo:
    da telekomunikacije zavise od internet nacina povezivanja a internet nacin povezivanja nema potrebu da izdvaja telefonski glas kao nesto specijalno.
    Sve su to servisi koje mogu da pruzaju lokalni provajderi umrezeni u sopstveni Backbone.

    Telekomi i drzavno sponzorisani monopoli ce da puknu kao piksla o glavu drzave.

Comments are closed.