Maxi 2024

Nenad Todorović (The Cockblockers) o muzici i računarima

The Cockblockers, originalno iz Kragujevca, je mladi bluz bend koji je počeo sa radom 2011. godine. Zanimljivost je da je bend osnovao tada 16-ogodišnji Nenad Todorović, koji je autor muzike i tekstova. Dve godine kasnije snimaju svoj prvi EP “Give me all I want”. Putovali su širom Srbije, i nastupali na mnogim festivalima (Festival uličnih svirača, Šumadija Fest, Nišville Jazz Festival, Arsenal Fest, Exit Festival) i delili binu sa velikanima srpske rok scene. Nakon EP-a, u naredne dve godine objavili su 2 singla i Live Session “Waiting for the train” sa 6 autorskih pesama u DVD izdanju. Godine 2014. dobijaju nagradu na Megafon Music Festu za najbolji mladi rock’n’roll bend. Svirku The Cockblockersa karakteriše energičnost i eksplozivna gitara pretočeni u mešavinu bluza, roka i fanka. Bend čine: Nenad Todorović (gitara/vokal), Petar Blagojević (bas gitara/vokal) i Nikola Grozdanić (bubnjevi).

the-cockblockers-promo-1

I – Umetnost vs. šund

Da li je pojavom kompjutera došlo do ekspanzije loših muzičara koji su koristili programe i semplove za snimanje svoje ionako minimalističke i prizemne muzike?

Ne mislim da je kompjuter uzrok pojave loših muzičara, možda je pre doveo do ekspanzije produkcije. Danas je snimanje muzike dostupno svakome.

Da li je kompjuter ubio umetnički izraz u muzici i pojavom nabeđenih muzičara doneo šund na muzičko tržište?

Kompjuter ne može da ubije umetnički izraz, ako on postoji. Ukoliko muzičar nema ideju, tu mu kompjuter svakako ne može pomoći. I pre pojave računara bilo je dobre i loše muzike, danas je samo veći problem da kvalitetna i zanimljiva muzika isplivaju.

II – Analogno vs. digitalno

Da li kao muzičar možeš da čuješ razliku između analognog i digitalnog zvuka i da li misliš da tvoji slušaoci mogu isto da primete, posebno mlađi koji nisu imali prilike da slušaju ploče i trake?

Imam tu sreću da kod kuće imam određenu količinu ploča koja mi je svakodnevno dostupna, tako da je odgovor na to pitanje – da, mogu da primetim razliku između analognog i digitalnog. Iskren da budem, da se nisam susreo sa istim, nisam siguran da li bih mogao da prepoznam razliku.

Koje su po tebi prednosti digitalnog zvuka u odnosu na analogni, ukoliko ih i ima, i da li misliš da je digitalan zapis muzike doneo boljitak u toj umetnosti?

Pre svega ušteda vremena i novca. Mogućnost da svako napravi demo snimak kod kuće je takođe od velike važnosti. Neka muzika je zasnovana na digitalnom zvuku, tako da bez njega ne bi ni postojala.

the-cockblockers-promo-3III – Snimanje na traku vs. snimanje na kompjuter

Da li misliš da se pojavom programa za snimanje muzike smanjila potražnja “dobrih” muzičara, s obzirom da je tako lako odsvirati i ponoviti ono što se pogreši, i da li misliš da sada svako može da bude  studijski muzičar, bez obzira da li je kvalitetan instrumentalista (počevši od bubnjara svi instrumentalisti polako postaju višak) ili još gore vokal (danas svako može da peva)?

Nisam siguran da li se sama potražnja smanjila, ali mišljenja sam da mašina nikada neće moći da zameni živo izvođenje. Dobar studijski muzičar je nezamenljiv i poseban.

Koliko je moguće napraviti dobar snimak muzike kod kuće na računaru, ukoliko se setimo kakvi su se sve instrumenti, sprave, prostorije pa i sami muzičari nekada koristili za isto?

Uz potrebno znanje i te kako je moguće napraviti dobar demo snimak, a neki put i više od toga. Ako su ideja i entuzijazam prisutni, gotovo je izvesno da možete imati i dosta kvalitetan snimak snimljen kod kuće.

IV – Sviranje vs. programiranje

Da li je elektronska muzika stvarno muzika, da li ona kao takva zapostavlja osnovnu karakteristiku te umetnosti koju upravo donosi svaki instrumentalista po svom osećaju, daru, sluhu pa na kraju i decenijama vežbe, učenja i živog izvođenja?

Da, definitivno jeste muzika. Za tu muziku takođe je potreban određen sluh, znanje i talenat. Verovatno manje nego kod sviranja nekog instrumenta, ali mislim da je elektronska muzika logičan proizvod prelaska sa analognog na digitalno.

Koliko kompjuter može da zameni čoveka u muzici, da li uopšte “običan” slušalac može da primeti koji je instrument na snimku uživo odsvira, a koji “otkucan” na tastaturi računara?

Kompjuter donekle može, ali ne i u potpunosti da zameni muzičara. Mislim da će uvek biti potražnje za živim zvukom kako na snimku tako i za živim nastupom. Poprilično je individualna stvar da li neko može ili ne da primeti razliku, ali uz određene smernice to zapravo i nije toliko teško.

thecockblockers-promo-5V – Nosač zvuka vs. youtube

Koliko je internet obezvredio cenu muzike i da li misliš da će autorska prava ikada biti ono što su nekad bila?

Muzika treba da ima svoju cenu. Internet nam je doneo dosta dobrih stvari vezano za muziku, ali je na neki način i obezvredio autorska prava. Mislim da autorska prava neće biti ono što su nekada bila jer bi to značilo uvođenje raznih rigoroznih mera i kontrola, što mislim da trenutno  nije moguće.

Da li je “youtube” publika isto kao i hiljade ljudi na koncertu, da li oni nose istu težinu sa svojom kritikom posle odslušanih nekoliko minuta tvog rada u odnosu na ljude koji te slušaju par sati na koncertu i osećaju tvoju energiju?

Svako ko izvodi muziku uživo, verujem da su mu te dve stvari nemerljive. “Youtube publika” predstavlja zbir pojedinaca koji slušaju muziku kod kuće. Muzika koju mi sviramo je definitivno ona koja se mora čuti uživo, a snimak je tu  da privuče ljude na koncert i osete tu energiju. 

VI – Plakati i mediji vs. društvene mreže

Da li danas uspešna reklamna kampanja može da se uradi bez plakata i štampanih medija?

Moguće je, ali zavisi od ciljne grupe i od veličine događaja koji reklamiramo. Ja mislim da je mlađa publika nešto zastupljenija na društvenim mrežama, dok su starije generacije još uvek naviknutije na štampane medije. Ukoliko se radi o manjem nastupu, društvene mreže su sasvim dovoljne, dok za veće nastupe su definitivno potrebna sva sredstva oglašavanja.

Da li reklama na društvenim mrežama garantuje tačan odziv one slušalačke publike koja je klikom na Going rekla da će prisustvivati koncertu?

Definitivno ne. Broj klikova više služi za svest o broju ljudi do kojih je stigla određena vest.

thecockblockers-promo-6VII – Borba za RnR

Da li je bend trenutno aktivan i šta nam novo sprema?

Bend je aktivan i vredno svira. Prethodnog meseca smo svirali zajedno sa Carvin Jonesom (USA), na festivalu Dev9t kao i na Exit-u. Petog avgusta svirali smo na zidiću ispred Doma omladine Beograd, a uporedo radimo na novim pesmama koje možete čuti na našim nastupima. O bendu The Cockblockers možete saznati više na njihovim e-medijima:

Official site: http://www.thecockblockersband.com/

Facebook: https://www.facebook.com/TheCockblockers/

 

Predrag Jovanović

Računajte na računare

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,