Nova mladost print medija

Magazines Danas je, u organizaciji ABC Srbija, održan prvi Media Press Summit 2010. Samit je okupio više od sto učesnika, uglavnom menadžere novinsko-izdavačkih kompanija, agencija i oglašivača koji posluju u regionu. Radni deo skupa, u formi okruglog stola je bio prilika da čujemo u kakvom se stanju nalaze trenutno print mediji u Srbiji i regionu i kakva je njihova budućnost.

U Srbiji, za protekle dve godine, sa medijske scene je nestalo oko 100 naslova ili trećina novina koje su postojale ranije. Tiraži su pali, obimi se smanjili, prodajna cena oborena ispod cene štampe. Osim ekonomske kriza koja je umanjila prihod od oglašavanje, poplava komercijalnih sadržaja na televizijama je značajno izmenila strukturu marketinških budžeta pa je snažan nedostatak novca u print medijima ključni razlog zbog koga i u Srbiji, ali i u regionu pričamo o "groblju" novina i časopisa.

Uprkos svemu ovome, print mediji i dalje drže trku sa ostalim. Na Samitu smo čuli da su se velike novinske kuće ozbiljno reorganizovale, a u centru promena nalaze se on-line servisi. Tako su, u proteklih godinu-dve, sve značajne novinske kuće u regionu promovisale Web portale sa ciljem da sadržaj koji generišu učine dostupnim čitaocima na način na koji čitaoci žele da ga konzumiraju. Internet izdanja novinskih kuća nisu prosto preslikan sadržaj novinskog izdanja jer po formi i obliku radi se o sasvim različitim "nosačima" informacija. Sinergija nastala udruživanjem starog dobrog novinskog teksta i njegove moderne elektronske varijacije ima za rezultat da se marketinška snaga print medija meri sa zavidnih 30% ukupnog advertajzing tržišta.

PC PRESS je, kao lider u IT izdavaštvu verovatno među prvima razumeo da novinskom formatu treba osveženje, nova mladost kroz on line servise, pa je zato još u oktobru 2008. lansiran sajt na kojem se trenutno nalazite i koji po merenju ABS Srbija beleži neprekidni rast poseta, što za sobom povlači i veću zainteresovanost za novinsko izdanje.


Microsoft
DevOps Testing
Bizit

Twitter