Od sada smo i mi deo velike igračke industrije | PC Press

Od sada smo i mi deo velike igračke industrije

Pre nekoliko nedelja jedan od najvećih razvojnih studija na svetu – francuska kompanija Ubisoft otvorila je svoju poslovnicu u Gospodar Jevremovoj ulici u Beogradu. Ubisoft je kompanija svetskog renomea, specijalizovana za pravljenje igara, a poznati su po popularnim Assassin’s Creed i Far Cry serijalima, i aktuelnom planetarnom hitu – The Division. Sa dolaskom kompanije kalibra Ubisoft-a u Srbiju stižu i prilike za zaposlenje domaćih IT talenata ali i razmenu znanja sa zaposlenima ove kompanije.

U igračkoj industriji postoji zavidan broj velikih izdavača video igara, a Ubisoft spada u sam vrh po svom renomeu i po naslovima koje je izdao u poslednjih 30 godina. Prestonica Srbije pridružila se Budimpešti i Sofiji na karti dizajnerskih timova iz regiona podržanih od strane Ubisofta. Ovo može učiniti Srbiju glavnom destinacijom za programere iz regiona željne dokazivanja, a imajući u vidu talenat na ovim prostorima, to onda može postati vrlo moćan razvojni studio. U regionu već postoji konkurencija koja je napravila ime (hrvatski Croteam) a eventualnim uspehom beogradskog razvojnog studija tržište bi dobilo zdravu konkurenciju

Nemi posmatrač mogao bih doći do zaključka da je ovo tek početak razvoja srpske industrije video igara, što je daleko od istine: u poslednje dve decenije u Srbiji se pojavilo nekoliko talentovanih razvojnih timova, koji su i pored skromnog budžeta uspevali da naprave solidan proizvod. Beogradski Gameyus Interactive već nekoliko godina izdaje strateške igre, a pre nekoliko nedelja krenuli su i sa pravljenjem igara za pametne telefone. Slično je i sa novosadskim Eipixom, koji razvija i sam izdaje svoje naslove. Dolaskom francuske kompanije dizajneri gotovo sigurno mogu očekivati bolje uslove rada, finansijsku podršku i veći priliv radne snage. Domaći razvojni timovi stoga dobijaju jakog konkurenta ali i potencijalnog saradnika, ako možda dođe do saradnje.

Generalna praksa razvojnih studija povezanih pod jednim imenom jeste da oni vrše razmenu zaposlenih. To se radi uglavnom kada rad na nekom projektu zahteva saradnju više timova. Stoga je vrlo moguće da deo beogradskog studija budu i iskusni IT stručnjaci koji mogu doneti vrlo korisno znanje. Naravno, može se desiti i suprotna varijanta – da neki studio pozove domaće programere da asistiraju u razvoju neke igre. U svakom slučaju, razmena znanja obavljaće se sa domaćim stručnjacima, koji kasnije to znanje mogu deliti ili ga iskoristiti za samostalne projekte.

Eventualni uspeh Ubisoft Beograd studija mogao bih da privuče i ostale velike igrače da isprate primer francuskih kolega. Naravno, glavni grad zemlje ne mora biti jedino mesto gde bi druge kompanije otvorile svoja predstavništva, a primera za to ima na pretek (EA ima svoja predstavništva širom Evrope). Stoga nije nemoguće da u Srbiji jednoga dana vidimo otvaranje studija sa prefiksom EA ili Activision, koji će pružiti dodatne prilike domaćim dizajnerima.

Uroš Petrović

Ostavite komentar



Asus


Manpower

Enjoy.ing

Twitter