PIO fond predstavio elektronsku prijavu M4 | PC Press

PIO fond predstavio elektronsku prijavu M4

Danas, 7. marta 2016. u Privrednoj komori Srbije održan je skup na kome je privrednicima prezentovano novo IT rešenje PIO fonda : Elektronska prijava M4 (eM4)

 

e-prijava

Uvodnu reč su održali Marko Čadež, predsednik PKS-a, Aleksandar Vulin, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Dragana Kalinović, direktorka Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje. Reči pohvale istakli su i Predsednik Unije poslodavaca Srbije, gospodin Nebojša Atanacković i predstavnica Saveza računovođa i revizora Srbije, gospođa Snežana Mitrović, koja je posebno istakla značaj sve veće univerzalnost i sveobuhvatnosti tzv. “Objedinjene naplate”. Posle uvodnih izlaganja i prezentacije prednosti ovog novog bezplatnog elektronskog servisa za privredu, praktičnu prezentaciju nove usluge za poslodavce održao je Rade Pavić, direktor Sektora za IT Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Ubuduće, od 15. marta 2016. za preko 200.000 privrednih subjekata koji obave oko 3 miliona šalterskih procedura godišnje, uvodi se mogućnost da neće morati da dolaze na šaltere PIO fonda za podnošenje obrazaca M4 i prateće dokumentacije.

Procedura

Podnošenje se ozvaničava overom kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, koji je dostupan privredi bez naplate, a priložena dokumenta se mogu predati u pdf formatu. Prihvatanje prijave se potvrđuje povratnom mail porukom podnosiocu. Za sve procedure na sajtu PIO fonda postoje detaljna uputstva i vodiči.

Gospodin Pavić je istakao da je ceo projekat urađen u Open Source tehnologijama i to sopstvenim (In House) rešenjima i infrastrukturom. Pošto je gospodin Pavić potvrdio da je ceo projekat realizovan bez ikakve saradnje sa eUpravom (kao već drugi projekat, prvi skorašnji je podnošenje Zahteva za građevinske dozvole), nameću se otvorena pitanja:

1. Horizontalno povezivanje sa eUpravom i drugim IT sistemima državnih institucija (rasprava je pokazala da se moraju ponavljati postuci i unošenje podataka koji se već paralelno primenjuju u radu sa Poreskom upravom)

2. Sa kojim IT sistemima izvan PIO fonda postoji konekcija machine-to-machine (M2M)?

3. Nije istaknut broj mogućih istovremenih pristupa sistemu i dopušteno vreme trajanja jednokratnog pristupa?

4. Da li su u realizaciji korišćene Cloud tehnologije?

5. Da li su definisani setovi podataka koji su javno dostupni, po definiciji Open Data?

6. Da li je i kako sistem zaštićen?

7. Da li je postupljeno u izradi sistema po određenjima iz Strategije razvoja eUprave do 2018. godine, Zakona o informacionoj bezbednosti i Pravilnikom o interoperabilnosti?

8. Da li je dobijeno mišljenje od strane Poverenika za informacije od javnog značaja?

Ovo je minimalan set pitanja na koje bi bilo korisno i za ovaj servis dobiti odgovore, kao i prilikom najave svakog drugog novog elektronskog servisa u državi. Nadamo se da će uskoro sve biti razjašnjeno i da će građani koristiti ovaj sistem i uštedeti vreme.

Aleksandar Vukalović

Za ovaj tekst komentari su zakljuċeni.

Komentari

  1. Sasa
    24. March 2016. u 11:46

    Laufer je potpuno u pravu. Koliko jos obrazaca i svega treba dostavljati kojekakvim sluzbama koje ne rade nista? Svi sredjeni i cisti podaci se nalaze u poreskoj upravi. Zar to nije dovoljno?

  2. LAUFER
    16. March 2016. u 16:43

    Cekaj, kakva el. prijava M4? Pa svi ti podaci vec postoje u ELEKTRONSKOM formatu u PORESKOJ UPRAVI REPUBLIKE SRBIJE.
    Dakle sve sto treba da urade jeste da se POVEZU medjusobno PURS i PIO. Ali tesko to ide sa takvim strucnjacima koji sede po takvim drzavnim firmama!
    Maltretiranje gradjana i posebno poslodavaca se nastavlja!


Bizit
BIZLife

Twitter