ProExpo: završen CeBIT 2010

Uspešan CeBIT 2010 je postavio temelj za poslovni rast u narednim mesecima. „Tokom proteklih nekoliko dana smo videli dokaze o snazi CeBIT-a. Novim konceptom za sledeću godinu ćemo obezbediti dalji rast“, izjavio je u subotu na završnoj konferenciji za štampu u Hanoveru Ernst Raue, član predsedništva Deutsche Messe zadužen za CeBIT. „CeBIT će imati još jasniju strukturu, privući će nove ciljne grupe i time učvrstiti našu vodeću poziciju u odnosu na konkurenciju“.

CB10_CC_13062583 Unapređeni koncept za 2011. grupiše ključne teme ICT branše u četiri korisnički orijentisane platforme i usmerava pažnju ka velikom inovativnom potencijalu digitalnog sektora. „CeBIT pro“ će se obratiti profesionalnim korisnicima, „CeBIT gov“ će targetirati vlade i javni sektor, „CeBIT lab“ će ugostiti međunarodne istraživačke institucije i univerzitete, a „CeBIT life“ će biti usmeren ka ’prosumer’ sektoru, odnosno naprednim potrošačima novih ICT tehnologija. „Potrošači su sastavni deo lanca vrednosti u digitalnom sektoru. Mnoge inovacije u profesionalnom domenu su pokrenuli napredni potrošači. Oni danas određuju trendove,“ izjavio je Raue. ’Cloud computing’ je koncept koji je prvo prihvatila potrošačka publika, a sada je jedno od najvažnijih rastućih ICT tržišta.

„Po prvi put ćemo uključiti potrošačku stranu u dizajniranje CeBIT-a kroz posebne komitete“, dodao je Raue. „Ideja je da privučemo svu raspoloživu tržišnu ekspertizu kako bi približili najveći svetski ICT sajam zahtevima tržišta.“

„Premijerni angažman ’CIOcolloquium’ grupa na pravi način usmerava CeBIT ka potrošačkoj orijentaciji“, komentariše Raue. Mreža IT rukovodilaca najvećih nemačkih preduzeća, koja objedinjuje kupovnu moć od 40 milijardi evra u ICT sektoru, 2010. je prvi put imala sopstveni štand na CeBIT-u.

CeBIT 2010 je premašio očekivanja

Sajam CeBIT 2010 je značajno premašio očekivanja preduzeća. „CeBIT 2010 je bio impresivan. U Hanoveru je prethodnih dana vladao gotovo zarazni entuzijazam. Svedoci smo da se zastoj u investicijama osetno smanjio“, rekao je Raue. Brojna preduzeća su izvestila o porastu broja ostvarenih kontakata na štandovima i do 30 procenata u odnosu na prošlu godinu.

Posetioci su došli na CeBIT sa konkretnim investicionim projektima, i očigledno su se jako dobro pripremili za dolazak u Hanover. Projekti započeti na CeBIT-u predstavljaju ukupna ulaganja od preko 10 milijardi evra. „CeBIT 2010 je pretvorio nadanja o rastu u konkretne poslove. ICT industrija sada ostavlja krizu iza sebe i počinje ponovo sa poslom“, izjavio je Raue.

4.157 preduzeća iz 68 zemalja je izlagalo na CeBIT-u 2010.

Do petka uveče (5. marta) broj dnevnih posetilaca je rastao za 3 procenta u odnosu na prethodnu godinu. Udeo profesionalnih posetilaca je ostao stabilan i zadržao se na 80 procenata. Svaki peti posetilac CeBIT-a je u Hanover došao izvan Nemačke. Sa jedne strane se smanjio broj gostiju iz Amerike, a sa druge je CeBIT 2010 dočekao više posetilaca iz Azije. Broj posetilaca iz Evrope se zadržao na prošlogodišnjem visokom nivou.

CeBIT 2010 je učvrstio svoj profil međunarodne ekonomsko-političke platforme. „CeBIT nije samo najvažniji sajam digitalne industrije, već i najveći ICT kongres na svetu.“ Priredba ’CeBIT Global Conferences’ je imala porast publike od 21 posto. „Sve veća borba za znanje uzrokuje povećano interesovanje za naše konferencije“, izjavio je Raue. „To je jedan od razloga zašto je CeBIT ugostio preko 100 privredno-političkih delegacija iz Nemačke i inostranstva.“

Partnerska zemlja Španija se sjajno predstavila sa preko 100 preduzeća. Raue dodaje: „Španija se ovim nastupom konačno etablirala kao jedna od vodećih ICT nacija u Evropi.“

Izložba ’CeBIT Sounds!’ je imala uspešnu premijeru. „Odjek na tržištu je bio izuzetan. Već sada je jasno da će se ’CeBIT Sounds!’ održavati i dalje. Ona će u budućnosti biti most između muzičke i ICT branše“, predviđa Raue.

I koncept integracije poslovnih događaja u CeBIT se pokazao uspešnim. Po prvi put je SAP paralelno sa redovnim nastupom na CeBIT-u održao svoj ’SAP World Tour’ u halama 19 i 20. „Ovu vrstu izlaganja vidimo kao obećavajući model za budućnost. Godine 2011. želimo da još većem broju preduzeća pružimo mogućnost da iskoriste snagu CeBIT-a kako bi učinili svoje događaje na sajmu što uspešnijim“, rekao je Raue.

Katja Mehl, marketing menadžer u SAP Nemačka objašnjava: „Prebacivanje naše konferencije za klijente ’SAP World Tour’ na CeBIT nam je pomoglo da osvarimo veći broj kontakata sa postojećim i potencijalnim klijentima. Poređenje sa prošlom godinom, kada je ’SAP World Tour’ održan nezavisno od CeBIT-a, pokazuje da smo ove godine imali imali oko 50 procenata više posetilaca. Tokom narednih nedelja ćemo analizirati odnos koristi i relativnih troškova ovog novog formata.“

Reakcije preduzeća iz ICT branše na unapređeni koncept za CeBIT 2011 su veoma pozitivne. Kako Raue objašnjava: „Novi klijenti već sada pokazuju interes, a stari su potvrdili izlaganje i za sledeću godinu. Veći broj izlagača na CeBIT-u 2010 želi da pregovara o višegodišnjem ugovoru.“

ProExpo

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,