Specijalni efekti koji nadmašuju one viđene u filmu Avatar koštaće manje od sto funti

avatar_movie_based_ubisoft_game_concept_art_1Novi napredak u razvoju virtuelnih kamera na Univerzitetu u Dandiju nastavlja pionirski rad koji je počeo s hit-filmom Avatar Džejmsa Kamerona. Avatar je primenio nekoliko novih filmskih tehnika kako bi oživeo izuzetno realističnu 3D akciju. A sada su programeri kompjuterskih igrica otkrili način da pojednostave te tehnike korišćenjem kućnog kompjutera i kontrolora pokreta.

Džejms Kameron izumeo je nov način snimanja, nazvan Simul-cam, u kojem se prizor procesuira u realnom vremenu pre nego što dospe na režiserov monitor. Time se pokreti glumaca beleže na digitalne medije i odmah se na monitoru vide kao plavi na’vi junaci, čime se izbegava stvaranje kompjuterski generisanih likova koje traje danima.

Istraživači s Univerziteta u Dandiju povezali su virtuelne kamere sa senzorima pokreta. Novim elektromagnetnim senzorom pokreta, nazvanim Sixense, može se upravljati virtuelnom kamerom u bilo kakvom virtuelnom okruženju, bez obzira da li je reč o filmu, animaciji, kompjuterskoj igrici ili programu za simulaciju koji služi za podučavanje. Time se složeni filmovi i animacije mogu praviti uz veoma male troškove. Nova tehnologija imaće i veliki uticaj na obrazovanje, budući da će na ekranu moći uživo da se izvode virtuelne operacije ili da se prolazi kroz unutrašnjost motora.

Izvor: Science Daily

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , ,