Štam­pači za groš

iPlus je novi koncept rešenja za štampu – paket sa ugovornom obavezom. Slično prodaji mobilnih telefona za dinar, štampači se prodaju sa velikim popustima, koji zavise od odabranog mesečnog paketa usluga

Zbog brzog donošenja odluka, koje je sastavni deo modernog poslovanja, neke naizgled nebitne stvari često se reše na najbrži, ali ne i najbolji način. Tipičan primer je nabavka štampača ili multifunkcionalnog uređaja (štampač, skener, faks mašina…), koji je osnovno sredstvo za rad u većini firmi. Uz veoma širok izbor modela na tržištu, odluka se često donosi na bazi najniže cene – bira se jeftin uređaj i nadalje ne razmišlja mnogo o njemu, posebno ako sama štampa nije u epicentru poslovanja, a mesečni troškovi ne predstavljaju značajan procenat u odnosu na prihode. Iako su na prvi pogled slabije vidljiva, pitanja troškova eksploatacije i funkcionalnosti uređaja ipak dođu na red. Čak i kućni korisnici koji su nekada kupili jeftin štampač da bi kasnije bili neprijatno iznenađeni cenama kertridža i tonera naslućuju ono što profesionalci u ovoj oblasti odavno dobro znaju – što je štampač bolji, to je jedinična cena otiska jeftinija.

Kupovina i najam

Uobičajena metoda kojom se i danas većina kompanija služi da bi došla do rešenja za štampu je klasična kupovina. To znači da se konkretan model bira na osnovu lične procene, kupuje u prodavnici i samostalno instalira, pri čemu instalacija obično podrazumeva samo osnovne drajvere. Zauzvrat se dobija određen period garancije, što znači da će prodavac reagovati samo u slučaju kvara uređaja, i to u roku koji baš i nije kratak (obično čitavih 45 dana). Ovakva prodaja je prevaziđena u svetu, pa se i kod nas sve češće sreću rešenja za najam uređaja. Provajder usluge je vlasnik opreme, a korisnik plaća paušal kojim je pokriven deo vrednosti štampača, plus određenu cenu po svakom otisku koji odštampa. Posle perioda od tri do pet godina oprema se korisniku nudi na otkup po simboličnoj ceni. Problem je što štampač star pet godina obično nikome nije potreban, čak ni po toj simboličnoj ceni. Drugi problem je što ljudi našeg mentaliteta često više vole da budu vlasnici opreme, a ne da plaćaju za korišćenje nečeg tuđeg. Uostalom, da li ste radije kupovali automobil na kredit ili na lizing?

iPlus kao novi servis

Domaća kompanija Original nudi poslovnim korisnicima jedinstven servis iPlus koji tretira štampače i štampu na sličan način na koji mobilni operatori tretiraju telefone i svoje mobilne servise. Korisnik dobija opremu – štampače ili multifunkcionalne uređaje – u vlasništvo i to uz određeni popust u odnosu na tržišnu cenu, kao i paket usluga uz ugovornu obavezu da taj paket i koristi minimalno tokom određenog perioda.

Servis podrazumeva sve što je korisniku potrebno, počev od osnovnih tehničkih informacija koje definišu izbor uređaja primerenog potrebama korisnika, preko isporuke na adresu, instalacije uređaja i svog pratećeg softvera (ne samo drajvera!) i punu tehničku podršku u vidu odziva na problem u roku od 24 sata i zamene uređaja za svega dva dana ako se ispostavi da popravka nije moguća. Provajder iPlus servisa brine za isporuku tonera, potrošnih delova (rolnice za povlačenje papira, bubanj, grejni valjci itd.) i rezervnih delova u slučaju nekog kvara. Ugovorom je čak moguće specifikovati i isporuku papira za štampu. Garancijom je pokriveno praktično sve, uključujući i događaje nastale pod uticajem više sile (npr. udar groma); izuzet je jedino fizički lom uređaja.

Bez skrivenih troškova

U okviru ugovora je predviđeno koliko će stranica korisnik iPlus servisa odštampati svakog meseca – ti otisci su uključeni u cenu paketa, dok se eventualni dodatni otisci doplaćuju. Zato korisnik jednom mesečno šalje izveštaj o stanju brojača. Osim plaćanja mesečnog računa, korisnik nema nikakvih dodatnih troškova – ne postoji ograničenje u zasićenosti otisaka, a cene servisa važe na teritoriji cele Srbije. Original nudi nekoliko različitih paketa iPlus servisa, s različitim modelima štampača i raznim popustima koji zavise od mesečnog broja kopija (što veći obim štampe, to veći popust), a ko god se ne pronađe u ponuđenim paketima, može da popuni upitnik na Web stranici ove kompanije, nakon čega će mu biti skrojen paket u skladu s njegovim potrebama. Najveće uštede se ostvaruju opredeljivanjem za kvalitetnije velike uređaje, posebno za kolor štampače, a treba napomenuti da je usluga pre svega orijentisana na mala i srednja preduzeća, čak i na korisnike kojima je potreban samo jedan štampač. Slično pomenutoj logici s mobilnim telefonima i operatorima koji nagrađuju lojalnost korisnika telefonima po znatno nižoj ceni od tržišne, i kompanija Original smatra da korisnik zaslužuje popust samim tim što želi da potpiše ugovor za iPlus servis. A pošto servis obezbeđuje nižu cenu otiska u odnosu na druga rešenja, i jedna i druga strana su na dobitku.

Mladen Mijatović

 

www.originalgrupa.com

 


Microsoft
Bizit
Excel kuhinjica

Twitter