BIZIT plus

Telekomunikaciono čvorište Balkana

Telenor data centar, po tehničkim karakteristikama i uslugama koje pruža, predstavlja najnapredniju tehničku zgradu u regionu centralne i istočne Evrope. Izgrađen je po svetskim standardima 2010, a u decembru 2015. dobio je i sertifikat po standardu ISO/IEC 27001:2013

032010 Tehnicka zgrada

Potpuna operativnost i visoka raspoloživost svih sistema osnova su industrije telekomunikacija, a data centri upravo obezbeđuju besprekorno funkcionisanje i bezbednost informacija. Međutim, oni postaju sve neophodniji i drugim granama industrije.

Telenor data centar predstavlja telekomunikaciono čvorište celog Balkana i ovog dela sveta. U Srbiji pruža osnovne telehousing usluge, odnosno nudi zakup prostora i ormana za smeštaj opreme korisnika. Izgrađen je i opremljen u skladu s preporukama Tier3 standarda i potrebama korisnika koji žele da obezbede efikasno IT poslovanje bez većih ulaganja u sopstvenu telekomunikacionu infrastrukturu. To znatno utiče na razvoj celokupnog IT tržišta u regionu koje, generalno, ne može da se razvija nakon određenog nivoa bez infrastrukturne podrške ovakvog tipa.

Na 2.600 kvadratnih metara u Beogradu, moguće je smeštanje kompjuterskih sistema i prateće opreme, kao i telekomunikacionih ili sistema za skladištenje informacija, zajedno s kompleksnom infrastrukturom koja obezbeđuje nesmetano hlađenje, napajanje i održavanje opreme. Stalni nadzor data centra i bezbednosni sistemi osiguravaju da sva oprema bude zaštićene prema najvišim standardima.

Kome je namenjen

Telenor Tier 3 data centar namenjen je svim korisnicima kojima su potrebne telehousing usluge: velikim kompanijama s rastućim IT potrebama, finansijskim institucijama, Internet provajderima, provajderima različitih sadržaja i servisa, međunarodnim operatorima, kao i svima ostalima kojima je dostupnost usluga, kao i bezbednost opreme i IT sistema, od primarne važnosti. Usluge mogu podjednako koristiti i velike banke, i trgovine, i Internet provajderi, baš kao i firme koje se bave uslugama ili nude određene servise dostupne preko Interneta.

Infrastuktura Tier 3 data centra obezbeđuje potpunu redundantnost (bekap) sistema napajanja električnom energijom i sistema hlađenja, odnosno omogućava da IT oprema bude istovremeno priključena na redundantne podsisteme. Takav sistem omogućava neometano izvođenje planiranih radova na jednom podsistemu bez uticaja na operativnost IT opreme, koja je u datom momentu priključena na redundantni podsistem.

Zahvaljujući N+1 redundansi kompletne mehaničke i električne infrastrukture, kao i infrastrukture povezivanja, Telenor garantuje dostupnost servisa 99,99 odsto, što prevazilazi zahteve koji su propisani Tier 3 standardom. Iako može delovati da su te razlike zanemarljive, ako ih prevedemo u minute u periodu od jedne godine, to bi značilo:

Tier 3 (99,982%) dozvoljava 94,608 minuta, tj. 1,5768 sati nedostupnih servisa godišnje;

Tier 4 (99,995%) dozvoljava 26,28 minuta, tj. 0,438 sati nedostupnih servisa godišnje.

Pouzdanost neprekidnog napajanja električnom energijom data centra je stopostotna, mereno od početka pružanja telehousing usluga na tržištu.

Standard ISO 27001

Standard ISO/IEC 27001:2013 je značajan iz nekoliko razloga. Pre svega, on na sveobuhvatan način tretira bezbednost informacija, sa tri aspekta: informatičkog, administrativnog i fizičkog. S druge strane, implementiranjem standarda ISO/IEC 27001:2013 Telenor demonstrira da zna i ceni vrednost informacija kako svojih, tako i klijenatskih.

Telenor je sertifikacijom zaokružio kompletan proces pružanja usluge i učvrstio lidersku poziciju na tržištu.

Bezbednost informacija

Nad svim sistemima vrši se „24/7/365“ nadzor. Sam pristup u data centar moguć je isključivo na strogo kontrolisanim ulazima i samo autorizovano osoblje može ući u objekat. Autorizovanom osoblju omogućen je nesmetan pristup. Takođe, centar je podeljen u više bezbednosnih zona s posebnim alarmima i elektronskim pristupima preko kartica, što garantuje maksimalnu bezbednost. Višestruki bezbednosni nivoi se prožimaju, a sve u cilju sprečavanja incidenata i kontrole rizika po bezbednost kako sopstvene, tako i opreme korisnika.

Korisnici usluga mogu putem posebnog Internet portala, koji je dostupan svim korisnicima telehousing usluga, da imaju uvid u pojedine (ili sve) aspekte servisa. Oni podrazumevaju uvid u temperaturu i vlažnost vazduha, video‑nadzor, iskorišćenost Internet kapaciteta, potrošnju energije…

Gradimo dugoročne partnerske odnose s klijentima

Telenor svojim klijentima, pored usluge data centra, obezbeđuje know‑how i savete vezane za opremu. S klijentima se gradi dugoročna saradnja i partnerski odnos kako bi se na najbolji mogući način odgovorilo na njihove potrebe.

 

Telehousing usluge

Telenor svojim korisnicima omogućava telehousing usluge, koje podrazumevaju:

Obezbeđenje ormana za smeštaj opreme korisnika ili prostora za smeštaj ormana koje korisnik donosi u prostoru opremljenom prema najvišim industrijskim standardima (Tier 3);

Obezbeđenje neprekidnog AC elektroenergetskog napajanja preko dve nezavisne grane napajanja uz garanciju raspoloživosti napajanja do 99,99 odsto;

Održavanje konstantnog nivoa temperature i vlage u standardom definisanim granicama;

Strukturno kabliranje na nivou čitavog objekta, što znači da se energetski i telekomunikacioni kablovi ne ukrštaju ni na jednom nivou;

VESDA‑sistem za vrlo rano otkrivanje dima;

Sistem za suzbijanje požara korišćenjem inertnih gasova;

24/7 video‑nadzor opreme uz monitoring i kontrolu pristupa.

Objavljeno u časopisu PC#233

Facebook komentari: