TEST KAMERA: Podvodna foto avantura | PC Press

TEST KAMERA: Podvodna foto avantura

Leto je uvek dobra prilika da obiđemo tržište otpornijih kompaktnih aparata – da vidimo koji modeli izdržavaju udarce, prašinu i, naravno, vodu. Čak i ako ne nameravate da zaronite sa kamerom u ruci, dobro je opredeliti se za model koji je spreman za sva iskušenja koja letnje avanture donose.

Copy of Tesla

Ako volite ronjenje, planinarenje ili skijanje, ako ste motorista, biciklista ili pešak, spadate u kategoriju avanturiste koji se, češće nego ostali, (s)nalazi u specifičnim okolnostima – vlaga, voda, sneg, prašina… I u takvim uslovima treba snimiti neki motiv i materijal obavezno podeliti s prijateljima na društvenim mrežama. Industrija je prepoznala ovu ciljnu grupu i ponudila ono što je ranije plasirano uskom, uglavnom profesionalnom tržištu. Dakle, kamera mora da bude otporna na vodu, prašinu i pad, a kompaktne dimenzije se podrazumevaju. Posebno su zanimljivi modeli namenjeni široj populaciji, najčešće skromnije platežne moći.

Tehnološki skokovi… i ograničenja

Konstrukciona ograničenja su ozbiljna: kompaktna kamera sa objektivom zaptivenim u (takođe kompaktnu) komoru ne može da obezbedi visok kvalitet snimka, posebno u situacijama zbog kojih je tako i konstruisana – optika definiše i upotrebu odgovarajućeg senzora. Snimci nastali ovakvim aparatima će, naravno, biti veoma dobri ako ih pravite u uobičajenim okolnostima i pri lepom vremenu, ali pravi zaljubljenici u tehnike snimanja u ekstremnim okolnostima danas lako migriraju na bolja i ne tako nedostupna rešenja. Ta kvalitetnija rešenja, sa boljim DSLR kamerama, eksternim kućištima i gomilom profesionalne opreme jesu skuplja, ali ne toliko za one koji već poseduju kvalitetne aparate i optiku. Međutim, i dalje postoji dovoljan broj onih koji žele da, za male pare i uz manje truda i znanja, zabeleže i podele svoje uspomene, bez straha da će aparat oštetiti ili pokvariti. Mnogima od njih otporan aparat postane jedina kamera.

Otporni foto‑aparati prepoznaju se po komori sa objektivom koja više liči na vazdušno tražilo nego objektiv, po gumiranim konturama koje olakšavaju držanje i malom broju naglašenih tastera kojima se lako pristupa i u neobičnim okolnostima. Ako želite kvalitetan hardver, preporučujemo vam Nikon Coolpix AW130, Canon Powershot D30, Panasonic Lumix DMC ‑FT6 i Olympus Tough TG4 koji jedini na ovom testu nudi i podršku za RAW format.

Jeftinije varijante su Fujifilm Finepix XP80 i Panasonic Lumix DMC‑FT30EP, dok je ubedljivo najjeftinija kamera u ovom prikazu Nikon Coolpix S33. Predstavljamo vam, dakle, zaštićene kamere koje mogu da se nabave na našem tržištu, i među kojima će odlučivati nijanse… a pre svega cena.

Canon PowerShot D30

Canon-D30-spreda-kosoPrva promena koju uočavamo u odnosu na model D20 iz prošlogodišnjeg testa jeste oblik. Model D30 je solidna pravougaona kamera, što znači da se Canon ovoga puta opredelio za klasičniji dizajn, napustivši krivine i neravnine koje često krase aparate ove klase. Aparat je kompaktniji i malo lakši od D20. Na prednjem i zadnjem odmorištu za prste nalazi se hrapava gumena površina pa je aparat sigurniji u ruci i kada je, na primer, vlažan.

Kontrole su dobro raspoređene, pri čemu su na gornjoj površini smešteni tasteri za uključivanje, okidanje i startovanje video‑snimanja. Vidljivost slike na LCD displeju sasvim je korektna, posebno u Sunlight režimu. LCD prikazu, kod snimanja napolju, ponekad nedostaje kontrast, mada je to verovatno i posledica dejstva specijalnog zaštitnog stakla.

Objektiv pokriva širok raspon (28‑140 mm) i ima lens‑shift stabilizaciju slike. Kao i svaki objektiv u zaptivenoj komori, lako se može zamazati dodirom, pa treba paziti da se to ne desi. U odnosu na prethodni model znatno je povećana vodootpornost i to do dubine od čak 25 metara. Na aparatu se nalaze dvoja vratnanca s po jednom bravicom, jedna sa strane, za portove i druga dole za baterije, i teško ih je slučajno otvoriti.

Ovakve kamere, s redukovanim kontrolama na telu, poprilično zavise od navigacionog menija. Canon ima čak dva – Function (shortcut) meni i glavni meni sa Hints&Tips dodatkom koji objašnjava funkcionisanje opcija. Još jedna poželjna opcija kod otpornih kamera jeste mogućnost lakog biranja predefinisanih režima, posebno u specifičnim okolnostima. Tu su zato Smart Auto koji dopušta izbor tipa scene, podvodni režim sa balansom bele, kao i makrorežim snimanja s daljine od samo jednog centimetra. Brzina zatvarača i blenda ne mogu se podešavati, kao ni birati kvalitet snimka (stepen kompresije), pa su zato i gabariti fajlova manji nego kod konkurenata.

Video jeste HD, ali frame rate vrednost od samo 24fps nije baš u skladu s trendom. Prema standardima kompaktnih aparata, kamera ima korektnu brzinu uoštravanja i daje odličan kvalitet slike zahvaljujući konzervativnom pristupu redukciji šuma. Umesto da radikalno utiče na redukciju šuma, što bi znatno „umekšalo“ sliku i smanjilo vidljivost detalja, Canon delimično ostavlja zrno. To sliku čini privlačnijom kada se gleda u punoj veličini, mada zrno počinje da smeta preko ISO400.

Kamera se odlično ponaša i pod vodom. Odgovarajući podvodni režim pravi slike bez jakog plavog tona, tako čestog kod kompaktnih modela. Kontinuirano okidanje, poželjno kada se podvodni objekti kreću brže, slabija mu je strana jer je burst rate nizak. Ako vam ne smeta nedostatak WiFi opcije, Canon D30 je odličan izbor za prosečnog korisnika i to kako u klasičnim, tako i u specifičnim okolnostima.

Fujifilm FinePix XP80

Fujifilm-Finepix-xp80-spreda-ravnoFuji nije napustio svoj dizajn otpornih kamera, pa je i ovogodišnji model XP80 pun krivina i zaobljenih ivica, tako da podseća na igračku. Izbočinu na prednjoj strani tela ne možemo baš nazvati rukohvatom, mada ta gumirana površina stvarno pomaže u držanju aparata, a i za poziciju palca postoji slično nazubljenje. Aparat je zaptiven po IP68 standardima i ima duple bravice na komori za bateriju i memorijsku karticu. Jak procesor slike obezbeđuje odlične performanse – 10 sličica u sekundi i čak 60p video (istina, u redukovanoj rezoluciji od 2 Mp).

Svesni nedostataka komorne optike kod ovakvih kamera, proizvođači se na različite načine dovijaju da poboljšaju kvalitet snimka. Fuji je u optiku ugradio čak četiri asferična elementa, pa je kvalitet slike odličan, a šum smanjen na minimum. Profil ovakvog stakla nije čisto sfernog ni cilindričnog oblika i tom svojom specifičnošću redukuje optičke aberacije poput, na primer, astigmatizma. Jedno ovakvo staklo može, u optičkom smislu, zameniti više običnih elemenata, pa je veliki njihov značaj u minijaturnim i komornim optičkim sistemima. Ako dodamo i da je implementiran Intelligent Digital Zoom, sve pohvale idu Fuji optici. Postoji čak i opcioni optički dodatak Action Camera Lens, koji standardni objektiv pretvara u 18 mm (ekvivalent) fiksnu optiku, pa se kamera s tako širokim zahvatom može kačiti na telo, glavu ili odgovarajući pribor i tako učestvovati u snimanju akcija kojima svako letovanje ili zimovanje sigurno obiluje. U Action Camera režimu koji podržava ovakav optički hardverski dodatak, LCD se automatski isključuje štedeći baterije. Kad već pominjemo video‑akcije, podsećamo da i klasični postupak snimanja ima svoje adute – kontinuirano snimanje od čak 10 snimaka u sekundi.

Video se snima u punom HD formatu. Ponuđene su i Scene Recognition i Advanced Filters podrške, pa su podešavanja parametara uglavnom dobro odmerena. Tako su, recimo, šumovi vetra, tako karakteristični u video‑snimcima većine kompaktnih kamera, značajno redukovani zahvaljujući dobro osmiš­ljenim Wind Filter postavkama.

LCD ekran manji je od očekivanog za kameru ovogodišnje produkcije, ali presvučen je antirefleksnim slojem i ima auto brigtness funkciju, koja podešava osvetljenost prema uslovima ambijenta.

XP80 podržava WiFi prenos fotografija i video‑materijala na telefon ili tablet, ali i daljinsku kontrolu kamere (zumiranje, okidanje). Spominjemo i podršku za Interval Time Shooting i mogućnost pravljenja time‑lapse efekata. Sve u svemu, FinePix XP80 je odličan izbor za aktivne osobe željne jednostavnog rukovanja tehnikom, kao i sve neizbežnije veze sa društvenim mrežama. Cena je sasvim prihvatljiva.

Nikon Coolpix AW130

Nikon-Coolpix-AW130-spreda-kosoRobustan, četvrtast i klasičnog kompaktnog dizajna, Nikon AW130 je još jedan dokaz da se u ovoj klasi polako odustaje od komičnih oblika. Taj utisak pojačava plitak i hrapav rukohvat po celoj visini prednje strane i četvrtasta struktura komore sa objektivom, koja više liči na neko optičko tražilo. Na gornjoj ploči samo su tasteri za uključivanje i okidanje, dok su ostale komande (pa i startovanje video‑režima) na zadnjem panelu, s desne strane LCD ekrana.

Objektivi otpornih aparata manjih su dimenzija i zatvoreni su u komore, pa su osuđeni na neke optičke konstrukcione kompromise. Hromatska aberacija jedna je od najčešćih posledica. Nikon je zato uradio odličan posao ugradnjom jednog ED stakla u ovu majušnu kolekciju optičkih elemenata. Pored očekivanog ograničenja u optičkom (5x) zum rasponu, ova kamera sadrži unapređen (10x) digitalni zum (Dynamic Fine Zoom), mada vam ipak ne bismo savetovali da ga često koristite.

Nikon Action Control omogućava korisniku da pristupi podešavanju opcija lako čak i kada nosi rukavice, što je izuzetno rešenje i jedna od stvari koja će vam se sigurno dopasti. Ugrađen GPS, mapping, elektronski kompas i POI (Point of Interest) omogućavaju korisniku da uz svaku sliku ubeleži podatke o geografskoj lokaciji snimka i lako prati svoju turističku rutu. Ti podaci mogu se deliti preko Google Maps, Google+ i drugih društvenih mreža. Moguće je sa Interneta pokupiti i besplatni Nikon View NX2.

Kod ove klase aparata prilično je bitna i ugrađena WiFi podrška, pa se uz pomoć Nikon snapbridge tehnologije slike lako mogu slati sa aparata na smartfon ili tablet, kao i konstrolisati sama kamera. Na telefonu možete posmatrati ono što vidi kamera, pa ste u mogućnosti da pravite „produžene“ selfije i bolje grupne fotografije.

Video se snima u punom HD režimu, uz širok dijapazon frame rate vrednosti. Aparat može da snimi pet sličica u sekundi pa se, ako je to potrebno, lako može uhvatiti pravi trenutak iz raspoložive serije kadrova. Time je olakšan izbor pravog trenutka i kod podvodnog snimanja. Podvodni režim snimanja obezbeđuje adekvatne opcije i balans bele, pa te fotografije izgledaju odlično, odnosno iznad proseka u odnosu na konkurenciju. Aparat Coolpix AW130 pogodan je izbor za osobe koje često putuju i vole specifična fotografska okruženja. Ako ne smatrate da je cena previsoka, ovo je prilika da nabavite svoju glavnu i jedinu kameru kako za dinamična putovanja, tako i za svakodnevicu.

Nikon Coolpix S33

Nikon-Coolpix-S33-spreda-kosoModel S33, koji je zamenio prethodni S32, predstavlja Nikon‑ovu entry‑level otpornu kameru – jeftin aparat jednostavan za upotrebu. Pored Olympus modela, jedini je na ovom pregledu otpornih aparata imao ispupčen i centralno postavljen objektiv. Zaobljenih je ivica pa, osim hrapave površine na koju naleže palac, nema naglašenog rukohvata. Tasteri su dovoljno ispupčeni, brojčano svedeni na minimum i na poleđini raspoređeni sa obe strane LCD ekrana, pri čemu oni s leve strane korespondiraju sa odgovarajućim opcijama menija.

Objektiv u relativno malom žižnom rasponu (30‑90 mm ekvivalent) ima minimalne distorzije, ali i malu dozu periferne neoštrine u uglovima slike. Retka je hromatska aberacija (purple fringing), sem na jako kontrastnim delovima slike. ISO vrednosti ne mogu manuelno da se podešavaju, pa treba paziti na osvetljenost scene koja se snima i uvek kada je to opravdano koristiti ugrađeni blic, jer su pristojne vrednosti šuma samo do ISO 400. Zrno je u kontrolisanim granicama i kod ISO 800 vrednosti, mada se tu već primećuje delovanje anti‑noise softvera. Ne postoji ni manuelna kontrola balansa bele, pa očekujte male nepreciznosti, posebno pod tungsten osvetljenjem, dok su rezultati sa fluorescentnim svetlom znatno bolji.

Video se snima u punoj HD rezoluciji. Za vreme snimanja nije raspoloživ optički, već samo digitalni zum, pa se tada često uočava redukcija u oštrini snimka. Ako niste zahtevni u pogledu kvaliteta i želite da efikasno memorišete uspomene sa letovanja i zimovanja, S33 je dobar izbor – to je jedna od najjeftinijih kamera na tržištu.

Olympus Tough TG‑4

Olympus-Tough-TG4-spreda-ravnoDosledan svom odmerenom dizajnu, Olympus na ovom testu ima odličnog predstavnika – ovo je prvi otporan kompaktni aparat s mogućnošću snimanja u RAW formatu. Ova podrška podrazumeva i postojanje nekog vida manuelne kontrole ekspozicije, pa kamera ima Program i Aperture režime (three step system) i, naravno, sve ostale modove i efekte uobičajene za ovu klasu aparata.

Telo je izrađeno od metala i plastike, a ta kombinacija ostavlja utisak robustnosti. Kontrole su raspoređene kako dolikuje ovoj klasi – na gornjem panelu i desno od LCD ekrana. Tasteri su profilisani tako da se lako napipavaju i aktiviraju i u otežanim okolnostima. Rukohvat je dosta dubok pa sa odgovarajućom površinom na poleđini omogućava siguran položaj u ruci.

Objektiv je odličan, sa blendom f/2.0 u širokougaonom delu, što je važno kod podvodnog snimanja, kada su svetlosni uslovi lošiji. Pomoć u poboljšanju svetlosnih uslova pruža i ugrađen blic sa čak pet režima rada i specijalnim tretmanom bliskih objekata.

Senzor rezolucije 16 Mp i TruePic VII procesor slike tu su da podrže snimanje u visokoj rezoluciji i obradu efekata povećane osetljivosti u lošijim svetlosnim uslovima (minimalni šum). Ta kombinacija je osnov Olympus‑ove IHS tehnologije koja omogućava i potrebne performanse pri snimanju u burst režimu s pet slika u sekundi, i to u punoj rezoluciji.

TG‑4 donosi i Olympus Live Composite režim u kome korisnik može da snima noćne motive i pravi specijalne efekte dugom ekspozicijom. Još jedna pozajmica dolazi sa OM‑D kamera, pa se četvorostranim navigacionim tasterom na poleđini može brzo i lako menjati focus point (AF target selection). Kamera ima podvodne Snapshot, wide‑angle i macro režime. Specifičnost baš ovog modela jeste Underwater HDR mod koji u jednoj slici kombinuje više pojedinačnih snimaka. Kako je stabilnost snimanja u ovakvim situacijama presudna, ne treba se mnogo pouzdati u ugrađeni sistem stabilizacije, već u sigurne ruke, u čemu vam pomaže i upozorenje kamere koja, kod velikih pomaka, ne snima suviše „pomeren“ kadar.

TG‑4 ima i unapređen GPS modul i koristi ruski GLONASS. Uz pomoć OI.Track aplikacije za pametne telefone, GPS podaci mogu se uključiti u transfer (upload) snimaka i video‑materijala na društvene mreže. TG‑4 ima i e‑Compas mod u kome se prikazuju i podaci o atmosferskom pritisku, visini, dubini. Ista aplikacija omogućava da se kamera daljinski kontroliše preko tableta ili pametnog telefona.

Sve u svemu, aparat kao stvoren za foto‑entuzijaste koji cene odličan kvalitet slike a posvećeni su aktivnostima u specifičnim okolnostima, uglavnom u okviru porodične fotografije. Ako se pokaže i dodatno interesovanje, posebno za podvodnu fotografiju, korisniku je na raspolaganju dodatna oprema – podvodno kućište (!) kojim se dubina zarona povećava na 45 metara, eksterni podvodni blicevi i razni konverteri i adapteri.

Panasonic Lumix DMC‑ FT30EP

Panasonic-Lumix-DMC-FT30-spreda-ravnoKompaktna i robustna kamera (negde se prodaje i pod oznakom TS30), zaštićena je od prašine, vode, padova i hladnoće. Mali, plitki rukohvat olakšava držanje jednom rukom, a kontrole su raspoređene na gornjem panelu i s jedne strane LCD ekrana na poleđini. Tasteri su dovoljno veliki i ispupčeni pa se lako manipuliše i u specifičnim okolnostima.

Zahvaljujući kvalitetnom objektivu (25‑100 mm, ekvivalent), CCD senzor rezolucije 16 Mp daje odličnu sliku i u uslovima slabijeg osvetljenja. Implementirana je i Intelligent Zoom funkcija koja unapređuje kvalitet slike u digital‑zum rasponu. Iznenadio nas je veoma brz autofokus za ovaj tip kamera (23 tačke).

Kamera snima 720p video klikom na odgovarajući crveni taster na gornjem panelu. Za vreme dok se snima video, mogu se beležiti i obične fotografije, dok MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilisation) kompenzuje parazitne pokrete u oba režima, posebno ako se koriste veće žižne daljine optike.

Kako je ovom tipu aparata neophodna nekakva predefinisana automatika, posebno ističemo inteligentni Auto Mode, koji omogućava point and shot aktivnost. Tu su i modovi prema tipu scene (zalazak Sunca, zvezdano nebo, noćni snimci) sa idealnim podešavanjima u datim okolnostima. Zaokružimo prikaz ovih opcija spominjanjem Creative Control režima čiji se efekti odnose i na standardni i na panoramski format. Aparat u High‑speed Burst modu pravi osam snimaka u sekundi i može snimati time‑lapse nizove.

Neizbežan je i Advanced Underwater režim koji, kompenzujući crvene nijanse koje se gube u dubini, omogućava odličan podvodni kolorit. Postoje i dodatni akcioni modovi: Sport, Snow i Beach and Snorkeling (plaža i ronjenje). Pravljenju još boljih i dobro osvetljenih podvodnih video‑snimaka pomaže i ugrađeno kontinuirano LED svetlo (Torch Light) koje se može aktivirati i kada kamera nije u funkciji. Kamera ima internu memoriju od 220 MB, što je dovoljno za 34 snimka.

Pohvalili bismo lako telo, 23 fokusne tačke i brz autofokus kao i odličan objektiv, a pokudili nedostatak WiFi konekcije i pune HD video‑rezolucije. Ova kompaktna otporna kamera, sa poslovično dobrom Panasonic optikom i povoljnom cenom svakako će naći kupce.

Panasonic Lumix DMC‑FT6

Panasonic-Lumix-DMC-FT6-spreda-ravnoTS6 je napredniji foto‑aparat koji se povremeno nađe u domaćim foto‑radnjama. Dizajn je odmeren i četvrtast, sa hrapavim i gumenim rukohvatom, dok vojničke šare jedne od bojenih verzija samo povećavaju osećaj robustnosti. Sjajan Leica objektiv (28‑128 mm ekvivalent) odlična je dopuna 16 Mp CMOS senzoru i Venus Engine procesoru slike koji omogućava i burst mod od čak 10 snimaka u sekundi. Video‑režim daje pun 60p HD video u AVCHD formatu.

Oslanjajući se na ugrađenu podršku za WiFi konekciju sa NFC‑om (Near Field Communication), korisnik može da poveže kameru sa svojim smartfonom ili tabletom jednim dodirom tastera, i sve to bez potrebnih kablova ili traženja hotspot‑a. Preko telefona i tableta može se asistirati kameri u fokusiranju, zumiranju i okidanju. Tako je moguće pratiti i video‑snimanje. Uz pomoć Instant Transfer funkcije, slike se automatski mogu slati na smartfon ili tablet odmah nakon snimanja.

Spominjemo dodatne efekte i predefinisane sisteme – Creative Panorama, Creative Control, Creative Retouch, Time Laps. Za početnike, na raspolaganju je Lumix‑ova popularna IA funkcija (Intelligent Auto) koja ih rešava razmišljanja o tehnici snimanja. Podvodni režim omogućava vernu reprodukciju boja posebnom kompenzacijom crvenog tona, a ugrađeno LED svetlo (Torch Light) popravlja scene sa slabijom osvetljenošću. Kamera ima i ugrađenu GPS (Global Positioning System) podršku usaglašenu sa sistemom GLONASS (Global Navigation Satellite System) koji povećava preciznost. Sve u svemu, TS6 je pravi izbor za avanturiste koji žele kvalitetnu kameru, optiku, praćenje i beleženje posećenih lokacija, mogućnost slanja sadržaja na društvene mreže, kao i daljinsku kontrolu aparata.

Podvodno snimanje

Fotografisanje pod vodom ekstremnija je varijanta snimanja, pa predlažemo da, kad god je to moguće, izaberete neki od predefinisanih režima za podvodno snimanje koji podrazumeva i odgovarajući balans bele. Poželjno je da u zum rasponu (makar za početak) birate manju žižnu daljinu, jer su predmeti ispod vode po prirodi stvari znatno uvećani.

half-under-water-nathan-wills

Blic isključujte ako snimate udaljenije objekte pod vodom jer mu domet nije veliki, a tako može i nepotrebno da prevari automatiku aktivnog režima snimanja, pri čemu najviše strada balans bele boje. Isključujte blic i ako je voda mutnija jer će blesak „ostajati“ na česticama nečistoće i ostalim nebitnim delovima kadra.

Ako je aparat bio na suncu ili na hladnoći pa ga unosite u vodu (ili u zatvorenu prostoriju), obratite pažnju na moguće zamagljivanje optike. Pošto je aparat teži od vode, pripazite da ga ne izgubite. Postoje posebni kaiševi koji omogućavaju da aparat ne potone, ali oni uglavnom nisu u osnovnoj ponudi.

Što se motiva tiče, velikog i opšteg saveta nema. Kreativni domeni, iako postoje, uglavnom se svode na što bolji kvalitet snimka. Gledajte tuđe fotografije jer se i tako uči. Sugerisali bismo vam ipak da ne „nišanite“ samo nadole – aparat ponekad uperite iz dubine prema površini i videćete da i tu ima interesantnih kadrova.

Ako ste entuzijasta, bilo da ste više opčinjeni ronjenjem ili fotografisanjem, brzo ćete uočiti šta vam nedostaje za još bolju sliku, pa i za snimanje na većoj dubini. Neki od modela imaju specijalna podvodna kućišta, kojima svoju kameru možete spustiti i do 45 metara, ali ona se dokupljuju. Kasnije na red obično dolaze zaptiveni eksterni blicevi ili neko kontinuirano svetlo (ako, recimo, više preferirate video), i tako polako ali sigurno ulazite u svet novog hobija, koji svakako nije jeftin.

Nakon upotrebe u slanoj vodi ostavite aparat nekoliko minuta u slatkoj vodi, a potom ga osušite suvom krpicom. Tek kada ste uvereni da nema ostataka vode, možete pristupati kartici ili bateriji. Prilikom otvaranja komore za bateriju i memorijsku karticu proverite da li se na zaptivnoj gumici nalazi bilo kakav sadržaj koji bi mogao, nakon zatvaranja, ugroziti vodopropusnost. Upotreba duvalice ili komprimovanog vazduha uvek je dobrodošla.

Tabela

Klik za povećanje slike…

Nenad Veljković

 

 

 

(Objavljeno u Časopisu PC#223)