Više prijatelja i familije na Facebook-u | PC Press

Više prijatelja i familije na Facebook-u

Sa novim algoritmom za Novosti (News Feed) koji Facebook planira da implementira, imaćete prilike da dobijate više informacija o vašim prijateljima i familiji, a manje od kompanija, medija i oglašivača. Nažalost, ako ste nedavno primili među prijatelje dalje rođake koji vole da kače svoje slike sa svadbe u delirijumu, Facebook vam neće previše pomoći, pa ćete morati malo sami da čačkate po podešavanjima.

FB news feedOvo je drugi put u poslednjih par godina da se Facebook okreće ka korisnicima kako bi se bolje povezali sa ljudima koje znaju u realnom životu. Prvi veliki rebalans Novosti se odigrao u aprilu prošle godine, kako bi se smanjio broj postova kompanija, medija i oglašivača. Kako bi malo kompenzovao nepovoljan položaj u kojem su se našla pravna lica, a i kako bi malo više razvio svoj uticaj na polju video sadržaja Facebook je krenuo da promoviše upravo video materijal. Na ovaj način su pravna lica dobila nove interesne sfere u kojima mogu da promovišu svoj sadržaj.

Koliko je Facebook porastao, i koliko je veliki uticaj ove kompanije na marketing aktivnosti govori i podatak da je nakon aprilskih promena prošle godine počela velika potražnja za kvalitetnim video producentima širom sveta. Pa ako vam se do skora poslovni model oslanjao na klasično Facebook oglašavanje nakon aprila ste morali da ga ozbiljno promenite kako biste obuhvatili široku publiku.

Ovoga puta promena koju je Facebook napravio ogleda se pre svega u favorizovanju linkova koje su podelili vaši prijatelji i familija, naspram komercijalnih. Ako na primer PC Press okači post na svoju Facebook stranu, njegov “reach” će biti mnogo manje nego ako neko od vaših prijatelja taj link podeli direktno. Zvaničnici kompanije Facebook ovo opravdavaju činjenicom da je bolje da korisnik dobije deset zanimljivih postova nego sto među kojima treba da traži ono što mu se sviđa. Na ovaj način se Novosti personalizuju i postaju jedinstvene za svakog korisnika. Same Novosti imaju dva prioriteta – informacije i zabava, i kao takve favorizuju prijatelje i porodicu, sa manje spama i senzacionalističkih priča.

Ono na šta se Facebook inače fokusira su: koliko komentara postoji na postu/priči i koliko se brzo šeruje, pa se, shodno tim informacijama određuje broj korisnika koji ih dobija. Naravno, proces implementacije i finog štelovanja algoritma je tek započeo, pa će proći neko vreme dok ne vidimo prve rezultate ovog novog pristupa.


DIDS
Case Study Show 2017
Excel kuhinjica

Twitter