Zavšeno takmičenje Smart Game Developer

Proglašeni su najuspešniji učenici osnovnih škola u izradi kompjuterskih igara na informatičkom takmičenju Smart Game Developer, organizovanom od strane Računarske gimnazije Smart iz Novog Sada. Od početka tekuće godine od kada je i objavljen konkurs primljeno je ukupno 42 rada. Nakon pregleda tehničke dokumentacije radova i testiranja kompjuterskih igara, stručni žiri je odabrao 7 kandidata koji su ušli u uži izbor. Pritom su bodovane igre u odnosu na njihovu funkcionalnost, dizajn i složenost. Za izradu kompjuterskih igara bilo je dozvoljeno korišćenje alata po izboru.

Prijavljeni radovi su se odnosili na izradu igara svih vrsta: od kompjuterskih kvizova, ukrštenih reči, osmosmerki, spajalica, do igara u kojima se igrač kreće i sakuplja poene, pogađa određene ciljeve i slično.

Organizator, Računarska gimnazija Smart, je pripremio vredan nagradni fond: laptop računar (1. mesto), mobilni telefon (2. mesto), eksterni hard disk (3. mesto), zvučnici, web kamere i USB memoriju.

Finalno rangiranje učesnika
1. David Davidović, 7. razred OŠ Vuk Karadžić, Negotin sa igrom Maze Breakthrough
Maze Breakthrough je interaktivna 3D igra u kojoj je vaš cilj da pronađete izlaz iz lavirinta prelazeći razne prepreke i skupljajući novčiće koji mogu da pomere zidove i omoguće prelaz u drugi nivo.

2. Božidar Đorđević, 8. razred OŠ Momčilo Živojinović, Mladenovac sa igrom SoccerMan
Osnovna zamisao ove igre je nestanak fudbalske lopte za predstojeće svetsko prvenstvo. Igrač da bi oslobodio loptu, mora da prelazi na naredne i teže nivoe. Za prelazak mora da prikuplja ključeve i pri tom izbegava pokretne pretnje. Nakon svih sakupljenih ključeva, nestaju blokovi koji su zagradili prolaz ka sledećem nivou.

3. Strahinja Ilijin, 5. razred OŠ Petefi Šandor, Novi Sad sa igrom Smart Boy
Cilj Smart Boy igrača je da pokupi sve delove tastature i da ode u Smart gimnaziju. Na putu nailazi na prepreke i neprijatelje koje treba da izbegne ili uništi. Smart Boy može koristiti postavljene odskočne daske i kretati se u svim pravcima uz pomoć strelica na tastaturi.

4. Aleksandar Pop Arsov, 8. razred OŠ Dositej Obradović, Zrenjanin sa igrom EKOMAN
Kako je naveo naš kandidat, cilj ove igre nije postizanje rezultata, već usađivanje svesti kod igrača o štetnosti zagađivanja okoline. Cilj je eliminisati otpatke koji se kreću po ekranu i prelaziti u naprednije nivoe.

5. Marko Antić, 8. razred OŠ 22. Avgust, Bukovac sa igrom Scrapped 2010
Igra Scrapped 2010 spada u grupu FPS računarskih igara (First Person Shooter). Cilj je preći zadati nivo i doći do pobedničke zone.

6. Konstantin Jokić, 8. razred OŠ Dositej Obradović, Zrenjanin sa igrom Pretvarač mera
Ova aplikacija je namenjena za konverziju raznih mernih veličina koje su u upotrebi u celom svetu. Jedinice se odnose na vreme, dužinu, temperaturu, vreme.

Kandidati su u subotu, 24. aprila 2010. u prostorijama organizatora kroz petnaestominutnu prezentaciju prikazali i odbranili svoje radove. Takođe su pokazali svoje znanje na testu iz oblasti: istorijat računarstva, osnovni pojmovi o računaru, vrste računara i perifernih uređaja, primena računara, organizovanje podataka, osnovni pojmovi, korišćenje računara, razvoj i uloga operativnih sistema, pojam algoritma i programa, osnovne programskih aplikacija u nekom od programskih jezika, osnovni pojmovi Windows okruženja, osnovni pojmovi obrade teksta, programski paketi Windows okruženja, Internet i drugo.

Članove žirija su sačinjavali Ivan Timko, Nebojša Vislavski i Jovan Sandić, IT eksperti sa višegodišnjim iskustvom u programiranju kao i u oceni radova kao članovi žirija na državnim takmičenjima iz Informatike.

Posebna nagrada je uručena profesoru Informatike Goranu Mihajlovu iz OŠ Dositej Obradović, Zrenjanin za najveći doprinos u podsticanju potencijala učenika.

Izvor: Smart


Microsoft
DevOps Testing
Bizit

Twitter