AI će kreirati…parfeme?

IBM Research je zasnovao partnerski odnos sa kompanijom Symrise, jednim od najvećih proizvođača ukusa i mirisa za parfeme, u cilju kreiranja veštačke inteligencije za istraživanje novih parfema.

Njihov AI, nazvan Philyra, koristi proces mašinskog učenja kako bi između hiljada različitih sastojaka, formula i industrijskih trendova razvio jedinstvenu kombinaciju mirisa i ukusa. Ideja koja stoji iza svega je da ta veštačka inteligencija pomogne istraživačima koje prave parfeme da pronađu nove interesantne mirise i ukuse.

Philyra pretražuje hiljade formula i sastojaka i pokušava da sastavi nove kombinacije i da popuni „rupu“ na tržištu sa novim i jedinstvenim mirisima. U stanju je da pronalazi alternative sastojaka, definiše njihove doze na osnovu upotrebe i na osnovu informacija kako ljudi odgovaraju na njih, pre nego što se izvrši testiranje na pravim materijalima.

Philyra trenutno radi na dva parfema koja će biti lansirana sredinom 2019. godine za brazilski brend O Boticário. Oba parfema je osmislio AI, uz minimalne izmene koje su izvršili ljudi, kako bi osigurali da se određena nota parfema zadrži duže na koži. Symrise planira da distribuira ovu tehnologiju širom sveta, kao i u obrazovnim ustanovama kako bi pomogli studentima u njihovoj obuci.

IBM smatra da ova tehnologija, osim što će pomoći ljudima da mirišu bolje, ma prostora i u mnogim drugim industrijama, prvenstveno vezanim za kozmetičke proizvode.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.