Amazon robotska revolucija predskazuje budućnost poslovanja

Kada zaposleni ulaze u zgradu Amazon-ovog centra u Baltimoru, prvo što vide je znak na kojem piše „Radi naporno. Zabavljaj se. Stvaraj istoriju.“ Ipak, situacija nije podjednako zabavna za sve.

Pre nego što prođu pored obezbeđenja, privatne stvari ostavljaju u ormarićima, budući da su u radnom delu zabranjeni delovi poput ključeva, sitnog novca, te pametnih telefona. Prva stvar koja se primeti kada se uđe u radni deo četvorospratne zgrade su pokretne trake, koje se protežu na više od 22 kilometra, na kojima se nalaze žuti kontejneri koji su obojeni u žuto zbog toga što je to najređa boja u kojoj se javljaju proizvodi koji se prodaju u Amazon-ovoj prodavnici, te ih je tako lakše identifikovati kada se nađu na traci. Jedna traka namenjena je za pakete u kartonskim kutijama, koja ih vodi do mašina koje štampaju adrese i lepe poštanske marke za manje od jedne sekunde po paketu.

Tako bi uskoro u ovom, te drugim Amazon-ovim centrima, moglo da bude više robota nego ljudi, budući da u centru već nekoliko stotina narandžastih robota koji su od ljudskih radnika odvojeni metalnim ogradama. Roboti, veličine automobilske gume, prenose proizvode sa trake do dela gde ih preuzimaju obični radnici. Ne umaraju se, ne prave pauze i ne idu na odmore, retko greše, i mala je verovatnoća da će ikada tužiti kompaniju ako im ova učini nešto nažao.

Pročitajte i:  Dva nova specijala u PC Press digitalnoj čitaonici

Tako roboti predstavljaju budućnost kompanije koja je preoblikovala način na koji se kupuje, te je 25 Amazon-ovih centara od 2012. godine, kada je kompanija uložila 77 miliona dolara u robotsku kompaniju Kiva, počelo da bolje funkcioniše zahvaljujući robotima. Kompanija je spremna da tokom ove nedelje objavi rast vrednosti deonica, te prihoda u trećem kvartalu 2018. godine, u okviru kojeg su zabeležene zarade od 57 milijardi dolara, dok je vrednost deonica skočila za 55%.

Iako kompanija beleži uspehe, radnici u pogonima ne dele to zadovoljstvo, te mnogi kritičari ističu da nisu dovoljno plaćeni i da rade u ekstremno stresnim uslovima. Robotska revolucija bi mogla da ih ostavi i bez to malo posla, a način na koji Amazon bude izveo tu tranziciju veoma je važan, budući da bi ostatak sveta mogao da prati njegov primer.

Kako stvari trenutno stoje, odnos između robotskih i ljudskih radnika razvijaće se u korist mehaničkih uposlenika, te Amazon već ohrabruje svoje radnike da se prekvalifikuju i obuče za sledeću generaciju poslova i postanu IT tehničari, te softverski inženjeri.

Pročitajte i:  Amazon patentirao novu verziju asistenta koji brine o zdravlju i emotivnom stanju korisnika

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.