Apple je u 2018. godini bio vodeći proizvođač nosivih uređaja

Prema izveštaju koji je objavio IDC, Apple nastavlja da dominira tržištem nosivih uređaja. U toku 2018. godine on je isporučo 46.2 miliona nosivih uređaja. Tržište ovih uređaja samo tokom četvrtog kvartala prošle godine poraslo je za 31.4%, što je u broju prodatih uređaja iznosi 59.3 miliona. Kada se gleda cela prošla godina, prodaja je porasla za 27.5% u odnosu na 2017. godinu, sa ukupnim brojem od 172.2 miliona uređaja. 

Apple je zadržao vodeću poziciju u Q4 2018, kada je prodao 16.2 miliona uređaja, od čega su samo Apple Watch modeli prodati u 10.4 miliona primeraka. Tržište pametnih satova je u 2018. godini poraslo za 54.3%, a Apple Watch pametni satovi čine gotovo polovinu. IDC predviđa da će se nastaviti Apple-ov rast na tržištu nosivih uređaja u narednom periodu, prvenstveno zahvaljujući odličnoj prodaji novog Apple Watch Series 4 pametnog sata.

Kao dodatak, IDC navodi da će veliki rast doživeti tržište „in-ear“ bežičnih pametnih slušalica, koje korisnicima omogućavaju da, osim telefonskih poziva, kontaktiraju pametne asistente implementirane u telefonima. Ovakvi uređaji, kao što su Apple AirPods, Google Pixel Buds, Bose QC35II i slični, u budućim istraživanjima će se tretirati kao posebna kategorija nosivih uređaja.

Pročitajte i:  Najbolji uređaji 2018. godine - Desktop računari i komponente

U četvrtom kvartalu prošle godine, u odnosu na Q4 2017, prodaja ovih uređaja porasla je za 66.4%. Ovoliki skok rezultat je kombinacije nekoliko faktora, među kojima su sve veća popularnost pametnih asistenata, kao i nedostatak 3.5 mm izlaza za slušalice na sve većem broju telefona.

Najveći udeo na tržištu pametnih nosivih uređaja i dalje imaju pametni telefoni 34.3%. Pametne sportske narukvice drže 30% tržišta, pri čemu najveći udeo imaju uređaji koje su proizveli Xiaomi, Huawei i Fitbit.

Apple je vodeći na tržištu sa tržišnim udelom od 27.4%, za njim sledi Xiaomi sa 12.6%. Na trećem mestu je Huawei, koji je u toku prošle godine ima najveći rast, od čak 248.5%. On je ostvaren prvenstveno zahvaljujući vezanoj prodaji, kojom se uz premium Huawei i Honor telefone dobijaju pametni satovi. Preostale dve kompanije u top 5 su Fitbit i Samsung.

Izvor: TechCrunch

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.