Top50 Glas publike

B2B prevare: Kako prevaranti love male kompanije

Google je nedavno objavio početak borbe protiv prevara koje ciljaju preduzetnike i mala preduzeća. Kriminalci, koji su se predstavili kao ovaj tehnološki gigant, navodili su korisnike malih preduzeća da plate za kreiranje profila na stranicama „Profil preduzeća”, servisa koji je besplatan za svakoga.

PCPress.rs Image

Mala preduzeća, koja predstavljaju više od 90 odsto celokupne poslovne populacije, interesantan su plen za razne digitalne prevarante. Za razliku od onih koji se fokusiraju na pojedince, B2B prevaranti primenjuju individualniji pristup u kreiranju efikasnih šema socijalnog inženjeringa. Iako troše više vremena i truda na razvoj i realizaciju metoda relevantnih za određenu industriju ili kompaniju, prosečan prihod koji dobijaju od uspešnog pokušaja poslovne prevare je mnogo veći nego onaj od običnog korisnika.

Među najčešćim prevarama usmerenim na preduzetnike i male kompanije nalaze se:

Imitacija podizvođača od poverenja

Dok velika preduzeća obično imaju namenska odeljenja i stroge procedure koje omogućavaju proveru podizvođača pre nego što počnu da rade s njima, malim preduzećima često nedostaju ovi resursi da razlikuju zlonamerne aktere u ranoj fazi. Prevaranti mame preduzetnike izuzetno povoljnim ponudama (s kratkim rokovima trajanja), fleksibilnim uslovima, i još važnije, Web sajtom koji duplira onaj koji pripada autentičnoj kompaniji. Međutim, kada se plati faktura sa sitnom greškom u imenu kompanije, „novi poslovni partner“ jednostavno – nestaje. Prevaranti imitiraju sve vrste organizacija, od turističkih agencija do dobavljača na veliko.

Pročitajte i:  Lunatronik: Bezbednost i status kompanije se vide na ulazu
PCPress.rs Image
Dragan Davidović, direktor za istočnu Evropu kompanije Kaspersky

Lažni poslovni događaji

Sticanje znanja, deljenje iskustava i širenje mreže ključni su za razvoj poslovanja. Prevaranti znaju koliko su prilike za rast važne za preduzetnike i ne propuštaju šansu da se okoriste o lažne događaje u branši. Prevaranti, preko dobro napravljene Internet stranice, šalju pozivnice za konferencije, okrugle stolove ili nagrade nudeći poznate govornike i zanimljive diskusije i prodaju ulaznice za događaje koji se nikada neće desiti.

PCPress.rs Image

Ucenjivanje negativnom ocenom

Za svaki posao reputacija često znači i više od profita i prevaranti to dobro znaju. Oni na servisima poput Google-a, TripAdvisor-a ili nekog drugog Web sajta pišu negativne kritike o hotelima, restoranima i drugim objektima, a potom im šalju e-mail nudeći brisanje recenzija za određenu sumu novca.

Spear phishing

Ovaj tip prevara je u poslednje vreme u porastu. Prevaranti šalju mejlove direktno osobi zaduženoj za finansije, na primer, vlasniku organizacije ili računovođi. Lažno se predstavljaju kao banke, partneri ili kolege i hitno traže uplatu ili informacije o zaposlenima ili računima firme.

PCPress.rs Image

Informisanje malih i srednjih preduzeća o sajberrizicima je veoma stvaran problem. Da bi svoje poslovanje osigurali od prevare, treba poštovati osnovna pravila sajberbezbednosti:

  • Ne nasedajte na manipulaciju ili emocionalne ucene. Prevaranti uvek pokušavaju da vas izbace iz ravnoteže i nateraju vas na nepromišljene radnje.
  • Uvek proveravajte pravopis ili bilo koje sumnjive znakove u mejlovima novih pošiljalaca.
  • Prijavite pokušaje prevare relevantnim organizacijama za sprovođenje zakona.
  • Obrazujte sebe i svoje kolege. Osnovna znanja u vezi sa sajberbezbednošću za vlasnike malih preduzeća i zaposlene takođe mogu da se steknu iz pouzdanih onlajn izvora i relevantne obuke.
Pročitajte i:  Kad vozilo brine da ne zaspite za volanom

Kaspersky.rs

Facebook komentari:
eFakture

Tagovi: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *