BIZIT 2019: Upravljanje i bezbednost

Jedan od najvažnijih aspekata savremenog IT-ja jeste bezbednost. Bezbednost podataka i informacija je od ključnog značaja, ne samo na individualnom već posebno i u poslovnom svetu, koji od informacija krucijalno zavisi.

Blok je otvorio Borko Radović, Business Development Manager u kompaniji Clico. Predstavio je kompaniju Clico i veliki broj brendova koje zastupa, nudeći niz najrazličitijih poslovnih rešenja u domenu sajberbezbednosti. Spisak pretnji pred savremenim IT biznisom je impozantan (Malveri, trojanci, virusi, kriptoiznude, spajveri, botnetovi, rutkitovi, fišing i ransomver pretnje, prevare preko društvenih mreža, ddos, hakovanja…), tako da i provajderi zaštitnih rešenja moraju uvek biti spremni.

“Iako su uzroci brojni, Data Loss Prevention (DLP) rešenja predstavljaju obaveznu stavku u svim velikim kompanijama. Clico je upravo lider na DLP tržištu, te je devetu godinu za redom lider u Gartner Magic Quadrant Enterprise Data Loss Prevention rešenjima,” istakao je Radović, naglašavajući značaj ljudskog faktora u svim problemima ovog tipa.

Usledila je preuzentacija kompanije Heineken, koju je održala Biljana Bobić Subin, menadžer za korporativne poslove u toj kompaniji. Predstavljajući portfolio i rezultate digitalne transformacije u kompaniji Heineken, naglasila je krucijalnu važnost podataka u novoj, digitalnoj eri koju je Heineken spremno dočekao.

Pročitajte i:  Savremeni CRM: Izgradnja poverenja kao ključ uspeha

“Umesto ogromnog broja tabela i tretiranja svih podataka odvojeno, danas imamo jedan dashboard koji se osvežava automatski. Digitalne podatke tretiramo poput ljudi, a sami ljudi su informacije od najvežeg značaja. Agilnim pristupom smo otvorili velike prilike i ostvarili smo značajno uvećanje prihoda,” rekla je tom prilikom.

Blok je okončan panelom “Rogovi u vreći,” koji je moderisao Miodrag Ranisavljević, nezavisni konsultant za poslovna rešenja. U panelu su učestvovali Ana Brkić, direktor razvoja u kompaniji AB Soft; Dino Malović, IT direktor za Srbiju i Hrvatsku u kompaniji Heineken, Milan Dimitrić, direktor IT sektora u kompaniji Mozzart, Miloš Bošnjak, direktor kompanije IIB, te Petar Miljković, CEO firme GoPro.

“Ukoliko mislite da konsultant zna više od korisnika, to uopšte ne mora biti tačno,” rekao je Miloš Bošnjak. “Primećujem da se napretkom smatra prelazak iz bilo kog biznis sektora u IT sektor bilo kakve firme,” primetio je Miodrag Radisavljević. Dino Malović je istakao da IT ne radi repetitivan posao, već pomaže biznisu. “Ukoliko ne koristimo veliku količinu podataka koje prikupljamo, to je veliki trošak. IT je počeo da dobija značaj potpornog stuba u biznisu,” rekao je on. “Hteo ne hteo, modelirajući procese bolje ih upoznaješ i znaš od onih koji ih traže i kojima su potrebni. Ja kao menadžer ne mogu da ostanem zakopan u verzijama softvera od pre deset godina,” istakao je Milan Dimitrić. “Danas se uostalom pravna regulativa toliko menja da propisuje okvire softvera. Non-stop morate da inovirate,” dodao je.

Pročitajte i:  Dynamics 365 CRM: U službi klijenata i zaposlenih

“Ko ne želi da se menja, vole ga iz sažaljenja,” citirali su učesnici panela Zdravka Čolića. Ana Brkić je istakla da se svi susrećemo sa otporom prema promenama, a najčešće se to dešava na početku saradnje. “Outsourcing donekle pomaže standardizaciji, ali se gubi know-how. Ukoliko sve autsorsujete, dobijete nešto što radi, ali nema mašte. Trudite se da što više toga zadržite u okviru preduzeća.”

Facebook komentari:

SBB

PC Press konkurs
Tagovi: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.