PC Press studio - sve što ti treba za tvoj podkast za samo 8.990 din po satu

Bolja signalizacija uz nekoliko povezanih vozila 

Zajednice bi mogle da smanje troškove i smanje emisije izduvnih gasova vozila — sve u ime skraćivanja putovanja.  Sa GPS podacima od samo šest odsto vozila na putu, istraživači Univerziteta u Mičigenu mogu ponovo da kalibrišu saobraćajne signale kako bi značajno smanjili zastoje i kašnjenja na raskrsnicama. 

PCPress.rs Image

 U 18-mesečnoj pilot studiji sprovedenoj u Birmingemu, Mičigen, tim je koristio uvide u povezane podatke o vozilima koje je obezbedio General Motors da testira svoj sistem, što je rezultiralo smanjenjem broja zaustavljanja na signalizovanim raskrsnicama od 20 do 30 procenata. 

Sky Express - Pouzdan partner za bezbednost digitalnih podataka

 To je prvi svetski sistem za ponavljanje saobraćajnih signala u velikim razmerama zasnovan na oblaku i predstavlja veliku priliku za zajednice da ponovo kalibriraju svoje obrasce signala po smanjenoj ceni. 

 Sistem Univerziteta u Mičigenu uzima GPS podatke iz procenta vozila na putu i ekstrapolira obrasce saobraćaja. Na primer, povezano vozilo koje se zaustavi na otprilike 100 stopa od raskrsnice snažno ukazuje da se nalazi iza najmanje tri ili četiri druga vozila

U SAD postoji otprilike 320.000 saobraćajnih signala, a godišnji troškovi zagušenja – direktni i indirektni – povezani sa tim raskrsnicama iznose 22,9 milijardi dolara. Ti troškovi uključuju vreme provedeno u čekanju na svetlima, kao i nepotrebnu potrošnju energije uzrokovanu vremenima signala koja bi se mogla poboljšati. 

 Većina saobraćajnih signala radi po dnevnom planu vremena signala, gde su unapred postavljeni obrasci za jutro, popodne, veče i preko noći. Planeri saobraćaja pokušavaju da koordiniraju te cikluse sa okolnim raskrsnicama kako bi omogućili automobilima da prolaze između raskrsnica sa što manje zaustavljanja i kretanja. 

Optimizacija signala za praćenje promena u saobraćajnim tokovima nije jednostavan zadatak. Troškovi i vreme uključeni u prebrojavanje i preračunavanje saobraćaja znače da većina opština neće izvršiti ponovnu procenu dve do pet godina, ili ponekad decenija. 

 Iako su adaptivni signali prisutni od 1970-ih, otkrivajući vozila na raskrsnicama za reprogramiranje signala skoro u realnom vremenu, njihova cena ih je sprečila u širokoj upotrebi. Instalacija adaptivnog sistema na jednoj raskrsnici može koštati čak 50.000 dolara, uz potrebno redovno održavanje – cena koju ne mogu priuštiti sve zajednice. Sistem za optimizaciju Univerziteta u Mičigenu koštao bi delić toga za adaptivni sistem. 

 Sistem, koji se zove verovatnoća vremensko-prostorni dijagram, omogućava da manji procenat povezanih podataka o vozilu obavlja isto radno opterećenje kao senzori na prilagodljivom saobraćajnom signalu. Da bi testirali njegovu efikasnost, istraživači su prikupljali podatke tokom tri nedelje u martu 2022. sa svake od 34 signalizovane raskrsnice u Birmingemu, Mičigen, od kojih su većina sistemi sa fiksnim vremenom. 

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
Tagovi: , , , , , , , , ,