ASUS ROG StrixG

Do 2025. godine 30% podataka biće generisano u realnom vremenu

Istraživanje koje je sproveo IDC za kompaniju Seagate pokazuje da globalna konektivnost i količina generisanih podataka rastu eksponencijalnom brzinom. Količina „globalne datasfere“, kako IDC naziva kvantifikaciju ukupne količine kreiranih ili repliciranih podataka na svetu, iz godine u godinu se povećava i procenjuje se da će do 2025. godine čak 30% podataka biti generisano u realnom vremenu.

Ta vrednost je duplirana u odnosu na podatke iz 2017. godine, kada je na „real time“ informacije odlazilo 15% podataka. Povećanje ove vrste podataka očekuje se iz više razloga. Delom su u pitanju zahtevi korisnika koji žele da sve podatke imaju na raspolaganju odmah, na bilo kom uređaju i da su pri tom oni personalizovani. Drugi najveći „pokretač“ su zahtevi kompanija, čija automatizovana proizvodnja će se sve više zasnivati na podacima u realnom vremenu koji će služiti za kontrolu, upravljanje i unapređenje poslovnih procesa. Treći činilac koji će uticati na povećanje podataka generisanih u realnom vremenu je povećanje broja proizvoda koji će generisati te podatke. Naime, do 2025. godine očekuje se da će biti 150 milijardi povezanih uređaja.

Očekivani rast globalne datasfere je sa 23 Zetabajta (ZB) u 2017. godini, do 175 Zetabajta u 2025. godini (jedan zetabajt je trilion gigabajta). Broj korisnika koji će doprinositi datasferi povećaće se u istom periodu sa 5 milijardi na 6 milijardi (odnosno 75% svetske populacije). Istovremeno, očekuje se da će se smanjiti udeo pojedinaca u odnosu na kompanije u generisanju tih podataka, sa 47% u 2017. godini, na 36% u 2025. godini.

Kada su industrije u pitanju, najveće povećanje u generisanju podataka očekuje se u finansijskim servisima, proizvodnji, zdravstvu, medijima i zabavi, koji već danas obuhvataju 48% ukupne količine podataka.

Izvor: ZDNet

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,