Računari i Galaksija

Edukacija zaposlenih

“Obučavajte ljude dovoljno dobro da mogu da odu, tretirajte ih dovoljno dobro da ne žele da odu“ – ser Richard Branson, engleski poslovni magnat, milijarder i osnivač Virgin Group.

08 SlikaITAcademy2Citat čuvenog engleskog magnata najsažetije odslikava kako bi trebalo da izgleda dobar odnos poslodavca prema svojim zaposlenima. Edukacija zaposlenih je obavezna, posebno u oblastima u kojima nove tehnologije potpuno menjaju i tržište i način svakodnevnog rada, pa se i principi poslovanja iz korena menjaju. Oblast informacionih tehnologija, uprkos svim nedaćama svetske i domaće ekonomije, beleži konstantan rast, a čitavi koncepti potpuno se promene za svega dve godine. Čovek se uči dok je živ, a ovde je to najočiglednije. Nema te škole i tog fakulteta koji će vas pripremiti za tako dinamične promene, koliko god da ste se dobro obrazovali i koliko god da je teoretsko i praktično znanje koje imate. Ako zapostavite profesionalno usavršavanje u IT‑u, za par godina ćete ispasti iz štosa i pregaziće vas vreme. I pregaziće vas generacije koje dolaze. Jedini način da se održi korak jeste stalno praćenje novih tehnologija i sticanje novih saznanja u svojoj oblasti. Mnogi zaposleni ovo shvataju i trude se da održe korak svakodnevnim iskustvom u radu s novim tehnologijama i principima poslovanja ili nekom vrstom samoedukacije, ali najbolji način je pohađanje specijalizovanih kurseva koji su propraćeni sticanjem sertifikata u odgovarajućoj oblasti. Tek sa temeljnim znanjem i veštinama i odgovarajućim, poznatim i priznatim sertifikatima u džepu, zaposleni je kompletan „proizvod“ interesantan širem krugu potencijalnih poslodavaca. Upravo na ovo se odnosi prvi deo Branson‑ove misli – dobar poslodavac treba svojim zaposlenima bez rezerve da pruži sve gore navedeno. Drugi deo citata se odnosi na umeće zadržavanja ljudi, što je svakako veština za sebe – mnogi poslodavci strahuju da će im nakon završetka obuke zaposleni u koje su uložili vreme i novac jednostavno otići kod nekog drugog. Mnogi strahuju s razlogom, pa neretko sklapaju ugovorne obaveze sa svojim radnicima, ne shvatajući da bi, ako već spadaju u kategoriju poslodavaca od kojih zaposleni beže, bolje bilo da razmisle zašto se to dešava umesto što pokušavaju da ih zadrže silom potpisanog ugovora. Zaista, ko uopšte želi da ima radnika koji je tu samo zato što je vezan ugovorom i koliko je takav čovek motivisan da obavlja svoj posao? Nijedan zaposleni neće otići iz kompanije u kojoj mu je dobro, baš kao što nijedan poslodavac neće bez preke potrebe prolaziti kroz dug i mukotrpan proces selekcije novih kandidata i ulaganja para i vremena u njihovu obuku i uklapanje u novo radno okruženje u svetu u kome je izgubljeno vreme isto što i izgubljeni novac. Praksa pokazuje da nije tačno da će poslodavac otpustiti svog starog radnika čim se pojavi neko mlađi ko je bolje potkovan znanjem koje se traži – kod dobrog poslodavca tako nešto se dešava tek u krajnjem slučaju, kada je starog zaposlenog beznadežno pregazilo vreme ili kada on počini kobnu grešku da pomisli da već zna sve što mu je potrebno i da mu više ne treba stručno usavršavanje. Odnos poslodavca i zaposlenog je simbioza iz koje obe strane profitiraju, a na poslodavcu je da se, između ostalog, pobrine da mu radnici budu upućeni u nove tehnologije i sertifikovani za posao koji rade.

Pročitajte i:  Četvrta sezona NIS Energy: nova energija za budućnost

Škola na daljinu

Kao što smo već rekli, IT je oblast u kojoj je potreba za stalnim usavršavanjem najizraženija, ali IT ne treba shvatati previše usko kao delatnost vezanu za računare i programiranje. Računari i komunikacije idu ruku pod ruku s novim programima za obradu slike, zvuka i videa, Web dizajn je mnogo više od programiranja jer predstavlja praktičan kreativni izraz, što važi i za nove medije, a digitalizacija na svim poljima delatnosti u potpunosti menja ustaljene koncepte, pa je neophodno ovladati novim znanjima.

08-Edukacija-zaposlenihITAcademy, koja posluje u okviru kompanije Link Group, svojim polaznicima pruža školovanje u okviru šest odseka za studiranje, a pomenutim zahtevima najbolje odgovara Design & Multimedia Department, u okviru koga se polaznici pripremaju za kreativan rad upotrebom računara i najnovijih programa za dizajn i obradu multimedijalnog materijala. Program ovog odseka obuhvata oblasti grafičkog dizajna, vizuelnih komunikacija, multimedije, interaktivnosti, produkcije i dinamičkih vizuelnih principa, a polaznici tokom dvosemestralne nastave ovladavaju naprednim metodama i tehnikama obrade digitalne slike, zvuka, videa, tehnikama ilustrovanja, animiranja i komponovanja interaktivnog multimedijalnog sadržaja. Nastava na Odseku Design & Multimedia se obavlja na tradicionalan način, praćenjem fonda od 321 časa u prostorijama ITAcademy, koje su opremljene najsavremenijom tehnologijom za sticanje znanja iz ove oblasti, ali specifičnost ove obrazovne ustanove je i jedinstvena Distance Learning platforma koja polaznicima omogućava da kurseve pohađaju online, pri čemu sami biraju mesto, vreme i tempo učenja, budući da je DL platforma dostupna 24 sata dnevno, radnim danom i vikendom. Učenje na daljinu je posebno značajno za zaposlene i poslodavce koji zbog redovnih obaveza ne mogu da priušte tradicionalno praćenje predavanja – fleksibilnost DL platforme omogućuje svima da u pravoj razmeri kombinuju svakodnevne poslove sa profesionalnim usavršavanjem.

Pročitajte i:  Otpuštanja u oblasti medicinske tehnologije 

Školovanje na Odseku Design & Multimedia izvodi se na četiri studijska programa. Print&Graphic Design je program na kome polaznici uče o dizajnu ambalaže, štampanog promotivnog materijala, plakata, bilborda, pripremi za štampu, dizajnu korporativnog identiteta, prelomu knjiga i brošura. Na programu se obrađuju osnovni elementi za rad u programima Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign. Program je namenjen onima koji žele da stvaraju stranice časopisa kao što su Vogue ili National Geographic, profesionalnim korporativnim dizajnerima i marketinškim ekspertima.

Web Design je nešto o čijem značaju danas ne treba posebno trošiti reči, a na ovom programu polaznici uče načine izrade i postavljanja Web prezentacija, kao i dinamički animiranih sajtova. Ovde se takođe izučavaju osnove HTML jezika, CSS stilovi, Action Script, Java Script itd. Cilj programa je osposobljavanje za samostalnu izradu atraktivnih Web sajtova, njihovo postavljanje i održavanje.

Program Video & Sound Production upoznaje polaznike sa savremenim metodama video‑montaže, postprodukcije reklama i uvodnih špica, kao i kreiranjem specijalnih efekata i video‑animacija. Adobe Premier, After Effects i najnapredniji program za obradu zvuka Adobe Audition, koji se ovde izučavaju, namenjeni su profesionalcima u montaži, obradi i produkciji, odnosno svima onima koji žele da ovladaju specijalnim efektima, prave efektne spotove, muziku za TV ili radio‑reklame.

Pročitajte i:  Četvrta sezona NIS Energy: nova energija za budućnost

New Media Design je program koji upućuje u teoriju multimedijalnih umetnosti, ali i praksu TV, radio i Internet produkcije. Ovde se savladavaju alati za animaciju, izučavaju savremene metode video‑montaže i radi na projektima posprodukcije reklama i uvodnih špica u Adobe Premier‑u. Polaznici koji savladaju ovaj program biće u prilici da kreiraju video‑igre, uređuju tekstove i brošure pripremom za štampu u Adobe InDesign‑u i ovladaju kako teoretskim tako i praktičnim aspektom multimedijalnih umetnosti.

Vrednost sertifikata

Na ITAcademy nastavu izvode visokoobrazovani profesori i predavači koji su eksperti u svojim oblastima, pa su predavači stručnih predmeta ujedno i sertifikovani Adobe treneri. Kao što smo rekli, diplome i sertifikacija su veoma važni jer predstavaljaju priznatu potvrdu stečenog znanja, a uspešnim završetkom kurseva na Odseku za dizajn i multimediju stiču se zvanja Adobe Certified Expert (InDesign, Dreamweaver, Acrobat, Photoshop, Illustrator, Premiere, After Effects i Flash), Adobe Certified Specialist i Master, kao i ITA Certified Professional Designer.

Ulaganjem u zaposlene kroz školovanje na Odseku za dizajn i multimediju, poslodavac dobija savremene dizajnere, art direktore, production artiste, ali i dizajnere zvuka i specijalnih efekata i web dizajnere, što su pozicije potrebne studijima, izdavačkim kućama, štamparijama, postprodukciji i svim kompanijama čije je poslovanje tesno povezano sa dizajnom.
www.itacademy.rs

 Bojan Milosavljević

(Objavljeno u časopisu PC#211)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,