BIZIT 2024

EU upozorava Metu

Evropska komisija je saopštila da je upozorila matičnu kompaniju Facebook-a – Meta da krši antimonopolske zakone EU narušavanjem konkurencije na tržištima poverljivog onlajn oglašavanja i zloupotrebom svog dominantnog položaja.

PCPress.rs Image

Komisija je u preliminarnom pogledu rekla da će dalje istražiti i da bi mogla izreći novčanu kaznu do 10% godišnjeg globalnog prometa kompanije, ako postoji dovoljno dokaza o kršenju pravila Evropske unije.

Šefica Evropske unije za borbu protiv monopola Margrethe Vestager rekla je da je zabrinuta što Meta vezuje svoju dominantnu društvenu mrežu Facebook sa svojim onlajn servisima za poverljive reklame, koji se nazivaju Facebook Marketplace.

„To znači da korisnici Facebooka nemaju drugog izbora osim da imaju pristup Facebook Marketplace-u“, rekla je ona.

Meta je negirao da je njegova poslovna praksa bila antikonkurentna. „Tvrdnje Evropske komisije su neutemeljene“, rekao je portparol Mete I istakao da će nastaviti da rade sa regulatornim organima kako bi pokazali da su inovacije proizvoda za potrošače i konkurentne.

Komisija je saopštila da osim što je svoju uslugu onlajn malih oglasa povezivala sa svojom društvenom mrežom, Meta takođe zloupotrebljava svoju dominantnu poziciju tako što je jednostrano nametala nepoštene uslove trgovanja konkurentskim onlajn servisima za male oglase koji se oglašavaju na Facebooku ili Instagramu.

Pročitajte i:  Prvi AI Weekend u Rovinj dovodi predstavnike globalnih kompanija TikTok, Meta i OpenAI

Izjavili su da su zabrinuti da su odredbe i uslovi – koji ovlašćuju Metu da koristi podatke u vezi sa oglasima dobijene od konkurenata u korist Facebook Marketplace-a – neopravdani, nesrazmerni i nisu neophodni za pružanje usluga oglašavanja na mreži na Meta-inim platformama.

Facebook Marketplace je pokrenut 2016. godine i koristi se u 70 zemalja

Izvori upoznati sa ovim pitanjem prošlog meseca rekli su za Reuters da antimonopolska regulatorna tela EU podižu optužbe protiv Mete zbog njenog korišćenja podataka o klijentima i vezivanja njenog servisa poverljivih oglasa sa njegovom društvenom mrežom.

Komisija je saopštila da je zabrinuta zbog toga što Meta nameće „nepoštene uslove trgovanja“ konkurentima svoje sopstvene usluge klasifikovanih oglasa, Facebook Marketplace, koji žele da se oglašavaju na njenim društvenim mrežama Facebook ili Instagram.

Agencija za sprovođenje konkurencije EU pokrenula je istragu o Facebooku u junu prošle godine, fokusirajući se na to da li ta društvena mreža nepravedno koristi podatke oglašivača da bi se takmičila sa njima u sektoru onlajn malih oglasa.

Pročitajte i:  Pregledi postaju primarna metrika na Instagramu

U odvojenom saopštenju, Komisija je takođe saopštila da je zatvorila svoju antimonopolsku istragu u vezi sa Google i Metom za usluge oglašavanja na mreži, dodajući da „pažljiva procena dokaza nije potvrdila njene prvobitne zabrinutosti“.

Komisija je 11. marta otvorila istragu kako bi procenila da li su se Google i Meta složili da oslabe i isključe konkurentsku tehnologiju Google-ovog otvorenog licitiranja sa tržišta za prikazivanje oglasa na veb-sajtovima i u aplikacijama objavljivača, što je kršenje antimonopolskih pravila EU.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,