Facebook daje korisnicima “više kontrole” nad news feed-om

Facebook kaže da uvodi nove funkcije kako bi ljudima dao veću kontrolu nad onim što se pojavljuje u njihovom feed-u.

PCPress.rs Image

Da li Facebook zna bolje od vas šta želite od svog news feed-a?

Društvena mreža je poslednjih godina pod intenzivnim ispitivanjem zbog načina na koji njeni algoritmi promovišu sadržaj. Sada se kaže da testira kontrole za „prilagođavanje preferencija za rangiranje“ i prilagođavanje feed-a. To uključuje, na primer, povećanje broja postova prijatelja i porodice i smanjenje onih iz grupa i stranica. Takođe će učiniti kontrole koje već postoje „lakšim za pristup“, kaže se – kao što su funkcije favorita i snooze-a, koje se uglavnom nalaze unutar podmenija podešavanja. Ovo je deo našeg stalnog rada da ljudima damo veću kontrolu nad vestima, tako da vide više onoga što žele, a manje onoga što ne žele, navodi se u saopštenju Facebook-a.

Ova promena stiže u trenutku kada su Facebook i njegova novoimenovana matična kompanija Meta pod političkim pritiskom da dozvole korisnicima da izbegnu njegove sisteme rangiranja. Takozvano „rangiranje zasnovano na angažmanu“ je stalna meta kritika, jer se daje prioritet sadržaju koji izaziva podele i ekstremizam. Facebook se ne slaže sa tim, ali se stav među nekima zadržao. Grupa američkih zakonodavaca podnela je nacrt zakona pod nazivom “Filter Bubble Transparency Act”, koji je osmišljen da osigura da društvene mreže svojim korisnicima daju mogućnost da koriste sajtove bez ikakvih algoritamskih smetnji. To bi Facebook mnogo približilo originalnoj verziji. U ranim danima, kada su Facebook zaista koristili samo studenti univerziteta, on je jednostavno prikazivao svaku objavu prijatelja, a prvo najnovije.

Pročitajte i:  Možda metaverzum može spasiti Facebook

Facebook, sa svoje strane, veruje da korisnici to zapravo ne žele. Nedavni izveštaj Vašington posta otkrio je da je Facebook sproveo najmanje dva eksperimenta poslednjih godina, istražujući šta se dešava kada je algoritamski feed onemogućen. Jedan od tih testova, objavio je Post, doveo je do toga da se korisnici ređe prijavljuju na Facebook, manje vremena provode čitajući sadržaj, a i sami manje objavljuju. Facebookova odbrana algoritamskog rangiranja proizilazi ne samo iz njegovih poslovnih interesa, već i iz uverenja, podržanog podacima, da njegov sofisticirani softver za personalizaciju zna šta korisnici žele bolje od samih korisnika.

Facebook je dodao jedan način za pristup hronološkom feedu od marta ove godine, iako to nije opcija koja je podrazumevano dostupna. U njegovim mobilnim aplikacijama, dok se krećete kroz news feed, ponekad će se pojaviti opcija za „najnovije“, koja radi samo za tu sesiju pregledanja. Sledeći put kada se aplikacija otvori, vratiće se na algoritamski fid.

Izvor: Bbc

 

Facebook komentari:

Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *