Zebra

Facebook hoće da licencira kod svoje društvene mreže

Nakon revolucionarne tužbe Federalne komisije za trgovinu protiv Facebook-a, The Washington Post izveštava o novim detaljima pregovora kompanije sa regulatorima uoči slučaja, uključujući neobičnu ponudu za licenciranje svog koda i mreže konkurentima. Prema izveštaju, Facebook je bio spreman da značajno izmeni svoju poslovnu praksu kako bi izbegao sudske sporove, uključujući jednu meru dopuštajući drugoj firmi ili programeru da licencira pristup svom kodu.

Facebook koristio moć da uguši konkurenciju

Na kraju, FTC je odbio Facebook-ovu ponudu. U tužbi se navodi da je Facebook iskoristio moć platforme da uguši konkurente i nastojanju da olakša akvizicije WhatsApp-a i Instagrama. Nije jasno kako bi aranžman za licenciranje platformi izgledao u praksi, ali to je mučan predlog za neke tehnološke reformatore. Ovakav ugovor o licenciranju omogućio bi početnicima poput TikTok-a da kupe pristup mnogim najmoćnijim Facebook alatkama – ali nije jasno da li bi to proizvelo značajnu konkurenciju za kompaniju.

Facebook se takođe suočava sa novom proverom zbog navodnog dogovora s Google-om o koordinaciji oglasnih mreža. Novi izveštaj u ponedeljak uveče dao je uvid u više detalja aranžmana oglasne mreže između dve kompanije. Prema tome, aranžmanom je zagarantovano da će Facebook dobiti određeni procenat ponuda na aukcijskoj stranici kompanije, što potencijalno može predstavljati dosluh između dve kompanije.

Pročitajte i:  YouTube je najpopularnija društvena platforma

Izvor: The Verge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: