Facebook – nema spasa od ciljanih reklama

Iz kompanije Facebook su nedavno objavili da će nastaviti da od korisnika traže da prihvataju ciljane reklame, a kao uslov za korišćenje platforme, bez obzira na novi zakon o privatnosti koji priprema Evropska unija.

GDPR, koji na snagu stupa u maju, obećava najveću revoluciju u zaštiti privatnosti, a još od pojave interneta, pa će kompanije plaćati drakonske kazne u slučaju da budu prikupljale podatke bez pristanka korisnika. Iz kompanije Facebook kažu da će od Evropske komisije zatražiti dozvole koje će im u budućnosti omogućavati da koriste podatke na različite načine, te ističu da ukidanje ciljanog marketinga uopšte nije moguće, a zbog toga što se platforma finansira upravo na taj način.

Korisnici će ipak biti u mogućnosti da ograniče broj podataka koji će moći da se koriste u ovakvom marketingu, a sve reklame na platformi su u nekoj meri ciljane, što, kako kažu iz kompanije, važi i za bilo koji offline marketing. Facebook će tako koristiti posebne dozvole – stranice ispunjene tekstom, koje od korisnika zahtevaju klik na određeno dugme da bi se nastavilo dalje, te da bi se tako dobio pristanak za korišćenje podataka.

Pročitajte i:  Ko zarađuje 9 milijardi dolara od GDPR-a?

Ovakve dozvole bi na ekranima korisnika iz Evrope trebalo da počnu da se pojavljuju već do kraja ove nedelje, pa sve dok GDPR ne stupi na snagu, a korisnici neće dobiti opciju da odbiju ponudu, već će samo moći da ograniče upotrebu podataka u podešavanjima, a ako umesto “accept and continue” kliknu na “manage data setting.” Iz kompanije kažu da postoji i treća opcija, a to je da korisnici izaberu da uopšte ne budu na Facebook-u.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
SBB Solutions
Tagovi: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *