Facebook planira da postane rival YouTube-u

Iz Facebook-a planiraju da ova platforma postane glavna destinacija za muzičke, te druge video sadržaje koji su zaštićeni autorskim pravima, što bi ih učinilo glavnim rivalom sajtu YouTube. Kompanija već neko vreme muzičkim kućama nudi stotine miliona dolara kako bi dobila autorska prava na sadržaje koji se pojavljuju u okviru videa koje dele korisnici ili admini stranica. Dobijanjem tih prava bi se uspešno zaštitili od uklanjanja sadržaja sa ove društvene mreže od strane autora.

Sa druge strane, iz Facebook-a se nadaju da će u bliskoj budućnosti kreirati sistem za prepoznavanje video sadržaja koji krše autorska prava, poput Google-ovog Content ID sistema. Ovaj sistem funkcioniše tako što što skenira sadržaje koji se otpreme na YouTube, te ih poredi sa onima koje su poslali vlasnici autorskih prava.

Kada do dogovora sa muzičkim kućama bude došlo, to će biti rezultat višegodišnjih pregovora, a događa se u isto vreme kad Facebook plasira svoju novu video platformu – Watch. Ako Facebook počne da preuzima novac od reklamiranja u okviru video sadržaja od YouTube-a, te ako uspe da obezbedi autorska prava od velikih izdavača, to bi konačno moglo da privuče još veći broj korisnika na duži vremenski period, te platformu učini ozbiljnom konkurencijom svakom drugom online mediju na mreži.

Pročitajte i:  Ključ za uspešan marketing je brzo reagovanje

U kompaniji već planiraju proizvodnju originalnih medijskih sadržaja u saradnji sa medijskim agencijama, pa ako im pođe za rukom da obezbede i autorska prava za sadržaje koje dele korisnici, uskoro bi to mogli da učine i za sopstvene sadržaje. Deo procesa bi mogao da bude i potencijalni ugovor sa Vevo-om, koji ima autorska prava na više od 200.000 sadržaja najpopularnijih izvođača, te muzičkih kuća širom sveta. Budući da ugovor koji je Vevo sklopio sa YouTube-om ističe ove godine, Facebook će imati priliku da pregovara o svojim uslovima.

Izvor: The Verge

Facebook komentari: