Facebook razmatra pretplatu bez oglasa
Nakon što je izbio skandal sa podacima Kembridž analitike 2018. godine, stvari su postale dovoljno loše za Metu (tada Facebook) da je Mark Zuckerberg morao da se suoči sa Kongresom kako bi pokušao da objasni šta se dogodilo. Fokus na to koliko podataka Facebook ima o svima, uključujući „profile u senci“ za korisnike koji ne koriste Facebook, bio je dovoljan da uzdrma finansijska tržišta i, na kraju, podstakne obilazak javnog izvinjenja Mark Zuckerberga.

Sada smo saznali sa slajda koji je predstavljen u predmetu FTC protiv Mete tokom svedočenja bivše izvršne direktorke Šeril Sandberg da je upravni odbor kompanije razmatrao ponudu Facebook pretplate bez oglasa kao deo svog odgovora na reakciju. Pošto korisnici shvataju da su „besplatne“ usluge kompanije plaćene njihovim sopstvenim podacima, možda bi ponuda načina da se plati za više privatnosti mogla da promeni narativ.
Predloženi proizvod i cilj:
Ponuda plaćene mesečne pretplate koja korisnicima omogućava da iskuse Facebook (i potencijalno naše druge aplikacije) bez oglasa.
Cilj: Obezbedite reklamno „onemogućite“ i odgovorite na mem: „ako ne plaćate uslugu, vi ste proizvod.“
Umesto da pokrene pretplatu, kompanija je navela planove za smanjenje količine podataka koje je učinila dostupnim spoljnim programerima. Meta je na kraju pokrenula opciju pretplate bez oglasa 2023. godine, ali samo u Evropskoj uniji. Model „plati ili pristane“ i dalje je izazivao kritike regulatora zbog implementacije Mete, a prošlog novembra je snizio cenu pretplate za 40 odsto.
Izvor: TheVerge