Facebook se bori protiv Rusije – razglednicama

Facebook je odlučio da povede krstaški rat protiv stranih uticaja na američke izbore (čitaj: Rusije), a način na koji će to raditi je prilično – analogan.

Facebook se bori protiv Rusije - razglednicama šifra propaganda

Čelnici najpopularnije društvene mreže na svetu u poslednje vreme pokušavaju da se izbore sa navodnom ruskom propagandom. Facebook tvrdi da je Rusija plasirala oglase na ovoj mreži tokom predsedničkih izbora i tako uticala na volju birača. Kad dođu sledeći američki izbori, Facebook želi da bude spreman.

Provera identiteta putem pošte

Facebook je odlučio da svima koji žele da postave oglase političke sadržine pošalje šifru poštom na adresu na kojoj je oglašivač prijavljen u Americi. Ukoliko nije reč o lažnoj adresi, oglašivač će biti u mogućnosti da putem šifre koja mu stigne kompletira prijavu za oglašavanje. Po američkom zakonu strancima je zabranjeno da doniraju ili pomažu strankama tokom kampanje bez obzira da li je reč o lokalnim, državnim ili federalnim izborima.

Jasno je da ovo rešenje neće biti preterano efikasno. Zle države koje žele da naude “američkom načinu života” sigurno imaju toliko moći da pronađu adresu na koju će stizati šifra. Katie Harbath, Facebook-ova direktorka zadužena za program pravila smatra da šifra/razglednica nije svemoguće rešenje:

Ovo neće rešiti sve, ali je to najefikasniji metod koji je jedna IT kompanija mogla da osmisli kako bi sprečila Rusiju i druge loše glumce da kupuju oglase predstavljajući se kao neko drugi.

Još uvek se ne zna kad će plan biti implementiran, ali za očekivati je da stupi na snagu pred novembarske izbore. Ove šifrirane razglednice neće biti poslate ljudima koji budu kupovali oglase kako bi promovisali neke generalne političke stavove. Ali ukoliko se bave nekim konkretnim kandidatom – moraće da sačekaju poštara.

Pročitajte i:  Disney koristi AI da pokrene tehnologiju striming reklama

I dok u Americi deli lekcije iz morala i pravednosti, u Evropskoj uniji dobija paprene kazne zbog nepoštovanja korisnika. Facebook bi možda trebalo prvo da se pozabavi svojim ličnim mešanjem u privatne živote koji bi mogli skupo da ga koštaju. 

Izvor: Ars Technica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,