Globalna akcija koja ruši stereotipe o ženama inženjerima

Isis Wenger je jedno od lica koje prati reklamnu kampanju za zapošljavanje kompanije OneLogin, iz Kalifornije. Kompanija se bavi cloud computing-om, a Isis radi kao inženjer. Kada su je, zajedno sa još četvoro kolega pitali da bude predstavnik kompanije u reklamnoj kampanji čiji je cilj da pronađu i zaposle još inženjera, nije mogla ni da pretpostavi kakvu će to budu izazvati.

ilookBilbordi (kao ovaj na slici) postavljeni su širom San Franciska, a izazvali su lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama.

Iris nije želela da ostane nema na negativne komentare, pa je napisala blog post pod nazivom „Možda ste primetili moje lice na bilbordima” gde se posebno osvrnula na komentare onih koji su, zbog njenog izgleda, izrazili sumnju u njene sposobnosti.

Negativni komentari, kako kaže, savršeno pokazuju da šovinizam i te kako postoji u IT industriji

„Neki ljudi misle da moje lice nije „lice inženjera”. Drugi kažu da ženski inženjeri ne izgledaju tako. A ovaj moj odgovor nije pokušaj da objasnim kako inženjeri treba da izgledaju, ovo sam samo JA, primer JEDNOG inženjera u kompaniji OneLogin.

Pročitajte i:  Harley-Davidson otvara razvojni centar u Silicijumskoj Dolini

Nije tajna da kompanije u Silikonskoj dolini prilikom zapošljavanja polno diskriminišu kandidate. Recimo, Google i LinkedIn, u tehnici imaju svega po 20% žena. Od 84 veća startapa u prošloj godini, samo dva kao čelnog čoveka imaju ženu. Ali u pozadini Irisinog apela nije prosta razlika u broju žena i muškaraca na pozicijama u tehnici, niti razlika u njihovim zaradama. Problem je pre svega u odnosu i predrasudama koje su toliko ukorenjene u društvu, a tiču se žena inženjera.

 

Posle objave na blogu, Isis je lansirala i haštag #ILookLikeAnEngineer da bi pozvala svoje kolege da sruše predrasude koje se tiču izgleda inženjera.  Ovo su samo neki od inženjera koji su se odazvali izazovu.

https://twitter.com/isisAnchalee/status/628294846713757696/photo/1

Facebook komentari: