Vertiv - Scale With Confidence

Google će blokirati reklame koje troše previše sistemskih resursa

Google planira da u Chrome browser ugradi mehanizam koji će detektovati i isključivati reklame koji troše previše sistemskih resursa (mrežni protok i procesorsku snagu). Ovaj sistem će biti zvanično pušten u radu krajem avgusta, u okviru Chrome 86 browsera.

Koje su reklame zahtevne?

Prema Google-u, reklama će se smatrati previše zahtevnom ukoliko korisnik ne ostvaruje interakciju sa njom (na primer nije kliknuo na nju) i ako dostigne bilo koji od sledećih kriterijuma:

  • Ako koristi više od 4 MB mrežnog protoka
  • Ako (ukupno) duže od 60 sekundi koristi 100 procenata procesorske snage
  • Ako duže od od 15 sekundi u bilo kom intervalu od 30 sekundi koristi 100 procenata procesorske snage

Reklama koja dostigne bilo koji od pomenutih kriterijuma biće automatski isključena sa stranice na kojoj se nalazi, a na njenoj poziciji će se prikazati ovakva poruka.

Razvoj traje već godinu dana

Google je na ovoj opciji započeo rad još pre godinu dana. Za sada je ona dostupna u eksperimentalnoj verziji Chrome-a (Chrome Canary), a da bi se uključila potrebno je da se otkuca sledeća komanda:

Pročitajte i:  Nova Android zvučna obaveštenja

chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention

Prva javna verzija koja će imati ovu opciju biće Chrome 86 Beta, dok će kasnije u finalnoom izdanju ove verzije biće podrazumevano ukljlučena, kako za desktop, tako i za mobilne uređaje.

Prema telemetriji, Google je utvrdio da samo 0.3 procenata oglasa spada u kategoriju „heavy ads“. Ipak, oni troše čak 27 procenata mrežnog protoka i 28 procenata ukupnog CPU zauzeća, kada se uzmu u obzir svi oglasi. Njihovim blokiranjem oslobodiće se znatni resursi računara, a produžiće se i trajanje baterije na mobilnim telefonima i laptop računarima.

Izvor: ZDNet

Facebook komentari:
PC Press- digitalizacija zdravstva

Tagovi: , , , , ,