HR procesi u oblaku

Efikasno upravljanje HR procesima postaje imperativ u brzom poslovnom okruženju. Stremeći ka tome, Adacta je razvila HR rešenje na Microsoft Dynamics NAV platformi, koje se u potpunosti integriše i sa ostalim ERP rešenjima (Dynamics 365, Dynamics AX, SAP).

U modernom radnom okruženju, kadrovske službe, odnosno HR sektori, sve su važniji za zadovoljstvo zaposlenih. S obzirom na rastući značaj njihovih aktivnosti, potrebni su im adekvatni alati za efikasnije vođenje svojih aktivnosti. Tu na scenu stupaju softverska rešenja koja omogućavaju automatizaciju procesa vezanih za upravljanje zaposlenima, kao što je njihovo zadržavanje u kompanijama, upravljanje prednostima i bonusima, praćenje odsustava ili brza priprema podataka vezanih za isplatu plata. Kompanija Adacta je razvila rešenje na Microsoft Dynamics NAV, koje upravo to omogućava, a može se integrisati i sa ostalim ERP rešenjima (Dynamics 365, Dynamics AX, SAP). Posebno je bitno istaći da se ovo rešenje odnedavno može koristiti i u cloud okruženju, što potencijalnim korisnicima daje veći izbor mogućnosti kad žele da unaprede svoje HR procese.

Informacije o zaposlenima

Za početak, HR dodatak za NAV omogućava da se u sistemu podaci o zaposlenima prilagode potrebama organizacije. Uz standardne osnovne podatke, korisnici mogu sami definisati koje još informacije žele da čuvaju o svakom zaposlenom. A svi ti podaci grupišu se u tri sekcije: osnovni profil zaposlenog, kompetencije i stavke vezane za platu.

Osnovni profil obuhvata podatke kao što su datum rođenja, broj računa u banci, početak rada u kompaniji, radno mesto i slično. Kompetencije obuhvataju sve informacije o veštinama i sposobnostima radnika, od osnovnog obrazovanja preko dodatno stečenih veština, dok stavke vezane za platu obuhvataju sve što je potrebno da se na što efikasniji način obračunaju neto i bruto plata zaposlenog za dati mesec – što osim osnovne naknade obuhvata i bonuse, kao i dodatna osiguranja i sl. Sve promene koje je potrebno pratiti, unose se u sistem. Tako se na lak način mogu definisati bonusi i povišice koje zaposleni ostvaruje od slučaja do slučaja, odnosno od momenta kad je povišicu zaslužio, ali i ispratiti smanjenja plate zbog odsustva s posla ili iz drugih razloga.

Pročitajte i:  Podaci za PowerBI Desktop

Značaj kompetencija

Veštine i znanja definišu se za svako konkretno radno mesto, a osnovna pozicija svakog novog zaposlenog određuje se upravo u skladu s tim. S druge strane, svakog zaposlenog treba pratiti i redovno ažurirati njegove veštine i znanja kako bi mogao da preuzima dodatne odgovornosti i dužnosti u skladu sa svojim razvojem. Tako HR proširenje za NAV omogućava da se kompetencije definišu na nivou svakog radnog mesta, kao i na nivou zaposlenog. To se odnosi i na osnovno obrazovanje, kao i na specijalna znanja, poput stranih jezika ili ispita zaštite na radu. Pored prostog beleženja, moguće je i dodeliti vrednost svakoj kompetenciji kako bi se definisala njena važnost za samu organizaciju, kao i da bi na univerzalnoj skali bilo moguće poređenje zaposlenih.

Kad postoji otvoren konkurs za određeno radno mesto, kroz HR modul lako je proveriti koji kandidati ispunjavaju definisane uslove i na osnovu toga ih oceniti i rangirati, što značajno olakšava HR timu da od većeg broja prijavljenih izbor suzi na kandidate koje će pozvati u naredni krug selekcije.

Organizaciona struktura

Radi lakšeg praćenja zaposlenih, moguće je definisati organizacionu strukturu kompanije. Svaka kompanija se definiše kroz organizacione jedinice koje se potom slažu u hijerarhijsko stablo. Unutar svake organizacione jedinice definišu se radne pozicije. Kad je struktura organizacije tako definisana, svakom zaposlenu dodeljuje se odgovarajuća pozicija definisana organizacionom strukturom. Zahvaljujući ovom sistemu definisanja same organizacije i mesta zaposlenih unutar nje, kompanijama je lakše da analiziraju performanse po organizacionim jedinicama.

Pročitajte i:  SAP preuzeo Callidus Software

U rešenje je integrisan i koncept platno‑tarifnih razreda koji podrazumeva da se svakom radnom mestu dodeljuje određeni broj bodova i specifični koeficijenti, što olakšava obračun plate svakog zaposlenog. I eliminiše se potreba da se u slučaju promene radnog mesta zaposlenog njegov lični dohodak računa ručno iznova, jer se prostom zamenom radnog mesta u sistemu njemu automatski plata preračunava po definisanim parametrima nove pozicije.

Praćenje vremena

Na uspeh kompanija u velikoj meri utiče i efikasnost rada, kao i precizan uvid u to koliko vremena je posvećeno kojem projektu. HR modul koji je Adacta kreirala obuhvata precizno vođenje vremenske evidencije, počev od planiranja aktivnosti, pa preko realne upotrebe vremena po projektima.

U okviru ovog modula moguće je definisati i pravila na osnovu kojih se zaposlenima dozvoljava odsustvo s posla, kao i upravljati evidencijom zaposlenih koji su na godišnjim odmorima, poslovnim putovanjima, bolovanjima… Na primer, svaki zaposleni može samostalno podneti zahtev za godišnji odmor, koji nadležna osoba može da prihvati ili odbije. Sve informacije prikazuju se kalendarski, radi brzog i preglednog uvida.

Štampanje HR dokumenata

Ukoliko poslovne procedure i/ili zakonske odredbe definišu da se neki od dokumenata vezanih za vođenje HR aktivnosti čuvaju u štampanom obliku, moguće je definisati šablone u obliku Word dokumenata. To mogu biti šabloni ugovora, aneksa, rešenja za godišnje odmore i slično. Svaki šablon se iz sistema može lako odštampati s automatski popunjenim podacima koji se odnose na konkretnog zaposlenog, a na osnovu informacija koje postoje u sistemu.

Pročitajte i:  PANTHEON Workflow - ušteda vremena i energije

Kroz ovo rešenje se lako mogu pretraživati podaci uneti u sistem i različite informacije sortirati po željenim parametrima. Na primer, može se prikazati spisak zaposlenih koji imaju određenu zajedničku karakteristiku, kao što su kvalifikacije ili radni staž. Pretrage i segmentacije moguće je raditi na osnovu jednog ili više parametara, u skladu s trenutnim potrebama. Na kraju, sve željene izveštaje iz sistema moguće je pripremiti u formi šablona koji sadrže polja za sve potrebne podatke. Kasnije kreiranje pojedinačnih izveštaja ide lako i brzo, prostim izborom iz „kataloga“ kreiranih šablona.

Veća produktivnost

Adacta HR rešenje za Dynamics NAV, koje sad radi i u cloud okruženju, omogućava da se do 20 odsto procesa vezanih za kadrove i plate u potpunosti automatizuje, da se svi podaci čuvaju i budu dostupni na klik, te da se zaposlenima omogući da kroz sistem sami podnose zahteve. Rešenje podrazumeva bezbedno čuvanje svih unetih podataka, te praćenje svih zaposlenih tokom njihovog celog radnog ciklusa u kompaniji. U vreme kad u velikom broju kompanija tek razmišljaju o automatizaciji HR (Human resources) aktivnosti, ako su uopšte svesni te mogućnosti, ukoliko se među prvima odlučite na takav korak, svakako ćete steći prednost na tržištu.

(Objavljeno u PC#253)

Facebook komentari:
Tagovi: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *