InfoStud istraživanje: Kako do srećnijih i produktivnijih zaposlenih?

Blago kompaniji koja ima zadovoljne i angažovane zaposlene – produktivnija je, profitabilnija, troškovi nastali usled otkaza i novih zapošljavanja su znatno niži, a ima i najboje ambasadore koje može da zamisli.

Šta čini to vezivno tkivo zbog koga neki zaposleni ostaju lojalni svom poslodavcu, a pritom su i spremni da se dodatno potrude da bi kompanija napredovala i ostvarila svoje ciljeve? Kakvo je stanje u vašoj kompaniji? Kako se vaši zaposleni osećaju na svom radnom mestu? Istraživanja o zadovoljstvu zaposlenih, kompaniji omogućavaju da opipa puls svog kolektiva, odredi prioritete na kojima treba da radi, kreira detaljniji plan unapređenja, poveća svoj kapacitet da privuče i zadrži kvalitetne zaposlene.

Zadovoljstvo i angažovanost ruku pod ruku

Kako bi kompanija imala produktivne i srećne zaposlene bitno je da razume koncepte zadovoljstva i angažovanosti. Iako naizgled identični, postoji značajna razlika, međusobno se prepliću i jedan je preduslov onog drugog.

Zadovoljstvo pokazuje kako se zaposleni osećaju po pitanju samog posla i uslova rada: sigurnost posla, kompenzacija, beneficije, odnos sa menadžmentom, prilike za napredovanje u karijeri. Angažovanost je posvećenost i predanost poslu, strast zbog koje zaposleni sami biraju da ulože dodatni napor, želja da inoviraju i razmišljaju, i „van kutije“, kako bi organizacija, kojoj pripadaju, napredovala. Angažovani zaposleni su istovremeno i zadovoljni zaposleni. Teško je zamisliti da je neko spreman da uloži svoje vreme i energiju u postizanje kompanijskih ciljeva, ako nije zadovoljan svojim poslom.

Međutim, u praksi se često puta dešavalo da kompanija ima zadovoljne zaposlene koji pokazuju nizak stepen angažovanosti – na poslu se osećaju sigurno i zaštićeno, svoj posao obavljaju korektno, ali ne pokazuju inicijativu ili spremnost da se dodatno angažuju za uspeh organizacije. Ova dva pojma se prepliću i u međusobnoj su interakciji – zadovoljstvo je tek početak, tačnije preduslov za stvarnje angažovanih zaposlenih, koji su najvredniji igrači koje kompanija može da ima

Kako izmeriti stepen zadovoljstva i angažovanosti

Nema boljeg načina da saznate kako se osećaju vaši zaposleni nego da ih to direktno pitate. Istraživanja su dragoceni kanal kroz koji zaposleni mogu da izraze svoje mišljenje, pohvale i kritike, i daju vam konkretne smernice za stvaranje i jačanje vašeg brenda poželjnog poslodavca. Kroz istraživanja ispituju se faktori koji utiču na zadovoljstva zaposlenih – sigurnosti posla, prilike za primenu veština i sposobnosti na radnom mestu, plata, odnos sa nadređenima, beneficije, drugo.

Osim toga bitno je izmeriti i angažovanost zaposlenih, tačnije, kako ocenjuju svrsishodnost posla, prilike za lični rast i razvoj, odnos sa kolegama, imaju li autonomiju u odlučivanju, uticaj na kompanijski rast i razvoj, i drugo. Idealno je kada se kroz istraživanje dobijaju podaci iz kompanija u okviru različitih industrija, pa je moguće videti kako se organizacija kotira u odnosu na na druge u svojoj branši, u kojim segmentima je bolja, a gde je potrebno dodatno angažovanje i na čemu je konkretno potrebno da se radi.

Primer tako sveobuhvatnog ispitivanja je nedavno pokrenuto istraživanje Pulser, kroz koje se meri i zadovoljstvo, i angažovanost zaposlenih u samoj kompaniji, ali i daje uporedna analiza sa drugim kompanijama u okviru industrije.

Kako iskoristiti rezultate dobijene istraživanjima

Podaci, dobijeni istraživanjem kompanija, omogućavaju da razvije i sprovede sopstvene strategije za povećanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih. Ona su osnov za izgradnju strategije koja će dovesti do zadržavanja i privlačenje kvalitetnih ljudi u timove. Iako se brendiranje poslodavaca nekada bazira isključivo na potrazi za talentima, svemu prethodi sređivanje „svog dvorišta“, odnosno, stvaranje dobre i inspirativne atmosfere za rad među postojećim zaposlenima. Baš oni su okosnica za stvaranje budućih uspešnih timova, i izuzetno je bitno koliko su poslom zadovoljni i da li su spremni da se dodatno angažuju.

Veza između zadovoljstva/angažovanosti i profitabilnosti je više nego direktna. Gallup je, u svom istraživanju sprovedenom 2013. godine, pokazao da nedovoljna angažovanost zaposlenih u proseku kompanije košta od 450 do 550 milijardi dolara godišnje. Kenexa istraživanje otkriva da su dividende kompanija, koje imaju angažovaniju radnu snagu, pet puta veće u poređenju sa kompanijama čija radna snaga nije toliko angažovana.

Redovno sprovođenje istraživanja omogućava kompaniji da stvori strateški pristup koji u obzir uzima ne samo trenutnu percepciju svojih zaposlenih, već njihova prethodna iskustva i očekivanja u budućnosti. Tako je moguće opipati pravi puls svojih zaposlenih, a organizaciji postaviti jasne i merljive ciljeve, i napraviti direktno poređenje sa rezultatima iz prethodnih godina.

Ulaganje napora u ispunjenje tih ciljeva donosi svima dobro – angažovaniji zaposleni su srećniji, ispunjeniji, fokusiraniji, a veća posvećenost i predanost za kompaniju znači manje odsustvovanja, bolju produktivnost, veći profit i stvaranje komparativne prednosti na tržištu.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.