Integrisana komunikacija danas je strategija svakog ozbiljnog brenda!

Na temu važnosti nastupa kroz razne kanale, o tome kako je single-channel korisnik danas retkost i izuzetak, naš sagovornik je Iva Lekić, Marketing Manager Europe, Lufthansa (Nemačka)

Iva Lekic

Koliko je vizuelna komunikacija danas važan deo komunikacijske strategije nekog brenda? Kakva su vaša iskustva u Lufthansi?

Izuzetno važna. Naime, u našoj industriji koja promoviše turizam, putničke destinacije, usluge i servis aviokompanije, vizuelna komunikacija ključan je deo celokupne komunikacijske priče. Prema analizi naših korisnika (posebno u digitalnoj sferi), vizuelna, kao i video, komunikacija naročito je popularna. Što se tiče marketing industrije, svetske analize i ispitivanja korisnika, pokazuju koliko ljudi cene vizuelnu komunikaciju budući da im je “jednostavnija za progutati” (živimo u svetu gde su ljudi preužurbani i pritom bombardovani razno raznim oglasima različitih brendova) i atraktivnija naspram klasične komunikacije. Storytelling je tako napravio totalni spin u poslednjih nekoliko godina, jer ono što je bio klasičan način “pričanja priče” putem klasičnog PR-a ili oglašavanja, sada je deo vizuelne, video komunikacije ili animacije, ikonografije. Društvene mreže su tome pripomogle: Facebook, Instagram i Snapchat su pravi pokazatelji vizuelne komunikacije.

Radite u avio kompaniji koja se obraća veoma širokoj ciljnoj grupi. Kako uspevate da balansirate komunikaciju i koliko su digitalne komunikacije važan deo vaše komunikacijske strategije?

Budući da je Lufthansa internacionalna kompanija, naša unutrašnja organizacija takođe je tako postavljena. Unutar kompanije postoje regionalni timovi čiji je zadatak prilagođavanje komunikacije usmerene njihovoj (geografski) ciljanoj grupi. U evopskom timu, kome i ja pripadam, ciljne grupe su podeljenje prema kriterijumu država (tržišta). Naravno da strateška tržišta poput Velike Britanije ili Francuske imaju određene prioritete i strateške ciljeve napram nestrateških tržišta. Budući da Lufthansa poseduje određen broj B2B, kao i B2C kanala, izuzetno je važno “dizajnirati” komunikaciju koja će odgovarati distribucijskom kanalu kao i ciljanoj grupi, zato su određeni B2B, kao i B2C stručnjaci krucijalan deo tima.

Kako ispričati priču, a ostati aktuelan i pokrenuti na akciju današnjeg potrošača? Šta iz vašeg iskustva potrošači danas zaista žele?

Potrošači danas više nisu jednostavna ili jedinstvena ciljna grupa koju je veoma lako targetirati u zavisnosti od njihove potrošačke istorije, komunikacijskog kanala ili uređaja koji koriste, proizvoda koji žele i slično. Današnji potrošač je multimedijski korisnik koji poseduje nekoliko mobilnih uređaja i traži informaciju ili željeni proizvod u jednom kliku sa odličnom ponudom, idejom, konceptom itd. Potrošačka priroda se promenila i svakako se menja sa digitalnim i tehonološkim razvojem. Kako ispričati priču klasičan je cilj makretinga, međutim nije neosvojiv. Ali kako (po)ostati aktuelan cilj je marketinške analitike. Tako da biti relvantan prema ciljanoj grupi, unutar određenog vremenskog perioda i sa relevantnom pričom deo je programmatic ere, koju kao i većina brendova i Lufthansa zastupa.

Šta su po vašem mišljenju ideje koje opstaju? Da li je za dobar poslovni rezultat dovoljna dobra ideja?

Kao i umetničkoj industriji, neke marketinške ideje opstaju i postaju evergrin (klasični studijski materijali). Sam Facebook je jedna fakultetska ideja koja je obišla i zarazila svet donevši poslovne rezultate. Startapi su pioniri kako od dobre ideje ostvariti poslovne rezultate, isto vredi i za postojeće brendove. Coca-Cola je to uspela sa presonalizovanim imenovanjem bočica u lokalnim trgovinama.

U kojoj meri su integrisane komunikacije danas važne i možemo li uopšte govoriti o Single Channel kampanjama?

Single channel korisnik je izuzetak u današnje vreme. Integrisana komunikacija više nije novitet već strategija svakog ozbiljnog marketinškog stručnjaka. Integrisana komunikcija je, takođe, deo H2H (human to human) marketinga, kako u B2C, tako i u B2B areni.

Na festivalu KAKTUS 2016 govorićete na temu – From meaningful visual stories up to the action. Šta učesnici festivala mogu da očekuju tokom vašeg predavanja?

Na festivalu ću prikazati zanimljiv case study kampanje Lufthansa kroz vizuelni storytelling za koju smo dobili i Platinum nagradu za najbolji B2C digitalni content. U toku predavanja, sprovešću publiku kroz celu priču od “stvaranja ideje” do same kampanje.

Iva Lekić, Marketing Manager Europe kompanije Lufthansa (Nemačka), održaće predavanje na drugog po redu Festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2016, koji će biti održan 27. i 28. oktobra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu.

Više informacija pronađite na sajtu www.kaktus.rs

KAKTUS oglas 176x116mm

Facebook komentari: