Istraživači su pronašli način da spreče ljude da dele dezinformacije

Novo istraživanje u časopisu Nature sugeriše da preusmeravanje pažnje čitaoca na mreži može pomoći u borbi protiv širenja netačnih informacija.

PCPress.rs Image

Preusmeravanjem pažnje do manje lažnih vesti

Studija, objavljena 17. marta 2021. godine, otkrila je da, iako ljudi više vole da dele tačne informacije, teško je ubediti prosečnog korisnika društvenih mreža da ih potraži pre nego što ih podeli. Dodavanje prepreke u obliku zahteva za ocenjivanje tačnosti informacija zapravo može promeniti kvalitet informacija koje dele na mreži. Ova otkrića ukazuju na to da ljudi često dele dezinformacije jer im je pažnja usredsređena na faktore koji nisu tačnost. Studija sugeriše da ljudi obično žele da čine dobro, ali često ne uspevaju u “žaru” trenutka.  Istraživači sada treba da preporuče prepreke kada je reč o razmeni vesti i informacija na mreži, čime se smanjuje šansa da netačna priča promakne čitaočevom unutrašnjem cenzoru.

Da bi testirali da li bi se ovi rezultati mogli primeniti na društvenim mrežama, istraživači su sproveli terenski eksperiment na Twitteru. „Napravili smo set bot naloga i poslali poruke na naloge 5.379 Twitter korisnika koji su redovno delili linkove do dezinformacija. Baš kao i u anketnim eksperimentima, u poruci se pitalo da li je naslov tačan, da bi korisnici naterali na razmišljanje o konceptu tačnosti.“

Pročitajte i:  Grok će uskoro biti dostupan premium korisnicima X-a

Istraživači su otkrili da su nakon čitanja poruke korisnici delili vesti sa visokokvalitetnih web lokacija, prema oceni profesionalnih proveravača činjenica. Drugim rečima, mnogi korisnici  dele lažne vesti zato što ne razmišljaju o tome šta dele pre nego što pritisnu dugme. Usporavanje procesa postavljanjnem pitanja korisniku da li zaista veruje naslovu ili izvoru vesti ili ne, znači da je mnogo veća verovatnoća da će dva puta razmisliti pre nego što podeli pogrešne informacije. Tim je radio na brojnim predloženim promenama korisničkog interfejsa, uključujući jednostavno traženje od čitaoca da bude skeptičan prema naslovima.

Izvor: Gizmodo

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: