BIZIT 2024

Izgradnja korisničkog iskustva kroz interakcije zasnovane na prikupljenim podacima

Jedna od najvećih dilema s kojom se susreću marketari u 2022. godini jeste kako izgraditi odnose s potencijalnim korisnicima vašeg brenda koji spadaju u digital-first customer kategoriju.

PCPress.rs Image

Sa ovom grupom, koja je povezana na Internet sve vreme, svaki trenutak je veoma bitan, jer je za njih svaki dodir s brendom odraz korisničkog iskustva koji (bi mogli da) imaju.

Kako uopšte definisati korisničko iskustvo (CX)? Uglavnom su marketari oni koji na kraju imaju poslednju reč kakvo će biti. Pa ipak, kada biste pitali različite ljude koji se bave marketingom šta je korisničko iskustvo, skoro sigurno biste dobili različite odgovore. Istinu govoreći, to zaista jeste apstraktan pojam. Svi oni momenti u kojem su korisnici u dodiru s brendom, a koji mogu da ojačaju ili umanje percepciju koju pojedinac može imati o brendu, koji se dalje reflektuju u daljoj lojalnosti, preporučivanju brenda ili širenju negativnih iskustva, sve je to deo korisničkog iskustva. A opet, na kraju je marketarima najbitniji slogan kampanje ili boja pozadine na nekom OOH rešenju.

Pročitajte i:  Kako da izaberete pravo rešenje za vaš biznis: Razbijamo najveće CRM mitove

Momenti interakcije s brendom jesu preduslov za kreiranje personalizovanog iskustva.

Dobro određena ciljna grupa, odlično odabrana specifična akcija i jasno određen merljivi cilj jesu preduslovi da svaka od interakcija brenda s potrošačima bude personalizovana. Ukoliko nešto od ovoga nije dovoljno dobro određeno, svaka sledeća interakcija je nova prilika za popravni. Na kraju, ljudi su ti koji kreiraju šablone ponašanja, tehnologija je ta koja treba da mapira određene momente i na osnovu njih nauči šta neko voli, kada radi određene stvari, koje kanale i platforme preferira…

Kraj jedne ere

Iako se cela priča odlagala dosta dugo i produžavao termin kada će 3rd party cookie otići u istoriju, čini se da je konačno svima jasno da je svemu tome uskoro kraj. Strategija oglašavanja i marketinga uopšte izgledaće potpuno drugačije s nestankom kolačića trećih strana i promenama u privatnosti na mobilnim uređajima.

Sakupite što više podataka, jer da bismo dobro radili svoj posao, moramo imati podatke, a najbolji tip podataka su „podaci prve strane”. Ovo su podaci koje prikupljamo i koje nam ljudi daju kada stupe u interakciju s medijskim svojstvima u našem vlasništvu. Ovi podaci su dozvoljeni.

Pročitajte i:  Xiaomi drugi u globalnoj prodaji

PCPress.rs Image

Sada, kada je upravljanje podacima kritičan aspekt kako brendovi grade poverenje kod svoje publike, moramo naučiti da prihvatimo upravljanje podacima kao budući ključ marketinga. Na taj način gradimo poverenje.

Brendovi koji će uspeti u kreiranju što boljeg korisničkog iskustva biće oni koji razumeju da su za to potrebni podaci potrošača, i da su to njihovi podaci, a brend ih samo „iznajmljuje”. Tri načina koji mogu pomoći u izgradnji poverenja potrošača korišćenjem njihovih podataka:

  1. Zbog čega su vam podaci potrebni? Objasnite kako planirate da koristite lične podatke i kako nameravate da ih zaštitite.
  2. Dodatna vrednost za obe strane – Budite transparentni o tome šta radite s podacima potrošača. Morate pokazati da time stvarate vrednost na način koji potrošač očekuje.
  3. Dozvolite pristup i vlasništvo nad podacima – Brendovi koji svojim klijentima omogućavaju lak pristup njihovim podacima (i mogućnost da ih kontrolišu) grade najdublje poverenje potrošača.

Organizacije moraju otići dalje od tradicionalnih modela generičkih kampanja sa istom porukom za sve. Brendovi moraju shvatiti da se moraju „susresti” s potrošačima na mestima i u vreme koji su njima najvažniji. Ovo zahteva od marketing timova da prilagode način na koji planiraju, projektuju i rade u ovoj novoj paradigmi kada neće imati nijedne druge podatke osim svojih.

Pročitajte i:  Prodavnice budućnosti

A kako Salesforce marketinška platforma pokriva ove koncepte i pomaže kompanijama da izgrade komunikaciju orijentisanu na klijente? Salesforce CDP vam omogućava da kreirate jedinstven i objedinjen profil korisnika na osnovu različitih tipova podataka i zatim dalje koristite ove podatke za svoje marketinške kampanje. Na osnovu ovih podataka, tada možete kreirati personalizovane komunikacije, u realnom vremenu, koje možete orkestrirati i automatizovati pomoću Marketing Cloud alata. Veoma važan deo svega jeste mogućnost da detaljno izmerite sve svoje aktivnosti i da na osnovu dobijenih rezultata procenite i optimizujete svoja ulaganja u dalje marketing aktivnosti.

Salesforce.com

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,